Voor €358 naar Australië vliegen

Ik heb met KLM een hele nare ervaring. Want het is in heel veel gevallen gewoon niet mogelijk om je terug vlucht te verzetten mits je een heel duur businessclass ticket hebt. Persoonlijk zal ik KLM daarom altijd proberen te vermijden. De service is werkelijk nakka!

Neem liever een Aziatische maatschappij zoals Malaysian, Singapore of Cathay. Niet alleen de service is beduidend beter maar ze zijn ook veel makkelijker met het omboeken van je ticket. Soms tegen een redelijke vergoeding en in veel gevallen zelfs gratis! :dag:

Met KLM valt niet te praten, zelfs niet in een nood situatie. Zo moest ik ooit een keer door omstandigheden iets langer in Jakarta verblijven. Mijn terug vlucht stond geplant met Malaysian Airlines naar Kuala Lumpur om 7:10 in de ochtend, de vlucht Kuala Lumpur - Amsterdam met KLM was pas om 23:30.

Mijn vraag aan de klantenservice van KLM was of ik de vlucht van Jakarta naar Kuala Lumpur kon laten vervallen en dan (op eigen kosten) een andere vlucht, die later vanuit Jakarta vertrok kon nemen om dan vervolgens mijn vlucht Kuala Lumpur - Amsterdam te pakken.

De vlucht Jakarta - Kuala Lumpur die ik zou nemen zou ruimschoots op tijd zijn, ik zou alsnog 5 uur voor de vlucht naar Amsterdam aanwezig zijn op Kuala Lumpur.

De klantenservice van de KLM liet me weten dat het onder geen omstandigheden mogelijk was om dat voor elkaar te krijgen. Ik zou een compleet nieuwe boeking moeten doen van 799 euro om terug te komen in Amsterdam!

Mijn hele terugvlucht Jakarta - Amsterdam zou geannuleerd worden wanneer ik niet de geplande vlucht van 7:10 naar Kuala Lumpur zou nemen. Nog nooit heb ik me zo bedonderd gevoeld als toen. Ik vloog in het verleden vaak en veelvuldig, zakelijk en privé met de Koninklijke Luchtvaart Maatschappij.

Maar dat was toen… tegenwoordig vlieg ik gelukkig al jaren niet meer met de KLM. Nee, doe mij maar gewoon een vriendelijke Aziatische maatschappij, dat is pas “money well spent”.

Gr.
Talis

t is al weer even geleden en we vertrekken alweer bijna vanuit australie naar nieuw zeeland maar ik wilde nog even laten weten dat mijn reis op deze manier erg goed bevallen is. Voor 350 euri zaten we in australie, darwin!

Nu vliegen we door naar nieuw zeeland en vliegen met ongeveer dezelfde maatschappijen weer terug naar nederland vanaf nieuw zeeland (heel stuk verder vliegen dus) voor 550 euro pp.
Ik heb een supervakantie gehad met goedkope tickets en daardat ik voor mezelf gepland had om een paar dagen in kuala lumpur te blijven en een paar dagen in singapore (ja komt er tenslotte toch langs en we hadden momenteel veel tijd om te reizen) heb ik daar ook nog wat van gezien!!

t was/is geweldig!

groetjes suze

1 like

Heu Suzey,

Wij zijn ook van plan om in oktober te gaan en op deze manier. Het boeken hoeft nu nog niet perse. Ik heb even gekeken en een maand van te voren kun je ook nog wel boeken. Met een beetje zoeken heb je dan dezelfde prijs. Moet je maar eens even kijken via http://vliegtickets.bekijk.nu/

Deze methode is erg goedkoop maar voor 200 euro meer heb je een retourtje zonder gehannes. Dat is wat beter voor mijzelf, ik vraag me alleen af waar je een dergelijke ticket kan boeken. Eerder opgemerkte sites zijn niet echt bruikbaar voor mijzelf.

Ik wil namelijk een ticket waarbij gratis de retourdatum is te wijzigen met eventuele tussenstops. Dit wordt bijvoorbeeld door reisbureaus aangeboden met uiteraard een toeslag. Ik ben dan vooral benieuwd waar mensen deze goedkoop boeken en voornamelijk hoe bij de verschillende websites. Met als laatste opmerking hoe je de retourdatum dan wijzigt?

Ikzelf wil half september vertrekken en half jaar tot jaar later terug.

Even met China airlines gebeld. Hiervoor betaal je 735 excl tax naar sydney. Tax zelf is 335 euro.

Ik ben voor 1059 met CA naar Brisbane gevlogen vanaf Schiphol. Was wel een lange vlucht met 10 uur lang tussenstop op Taipei, maar opzich allemaal dikke prima!

Retourvlucht heb ik kostenloos kunnen verplaatsen, dus dat is ook zeker ideaal.

wie heeft hier daadwerkelijk gebruik van gemaakt, en wat als een van de vluchten vertraging heeft?

Wij hebben deze week geboekt en betalen 1470 euro.
Dat is van A’dam naar Londen, dan naar Hongkong (stopover) naar Sydney. Vervolgens Hobart, dan naar Melbourne.
Terug vanaf Cairns naar Singapore (stopover) via Frankfurt terug naar A’dam.
Misschien kan het goedkoper, maar ik vind dit geen slecht prijs.

Hallo Allemaal,

Het kan nog goedkoper.
Zag vandaag op de website van HLN.be; dossier Down under, dat Air Asia nu rechtstreeks van Londen op Australie vliegt voor Eur 180. Weet niet wat de condities zijn. Maar dan gaat de prijs van Eur 358 nog verder naar beneden.

http://www.hln.be/hln/nl/6336/Down-Under/article/detail/1117110/2010/06/11/AirAsia-vliegt-voor-180-euro-van-Londen-naar-Australie.dhtml

Wordt het misschien toch nog interessant om met vrienden de kerstdagen door te brengen op het strand van Bondy of Manly ( of ieder ander willekeurig strand):cheer: .

Trouwens via de HLN link staan kun je ook weer heel veel doorlinken naar andere sites en filmpjes op you tube.

Zie ook de eerdere link naar ervaringen met Air Asia.

Wim

allemaal leuk hoor maar fatsoenlijk eten kan je vergeten je mag minder bagage meenemen, en de maatschapijen ??
je kan nu al een ticket kopen voor 999 euro retour bij een goede maatschapij, en bij een hele goede bijvoorbeeld Singapore Airline [top 3]
1175 incl
groet
Jaap

Nou ben eigenlijk helemaal nieuw hier en weet ook niet goed hoe dit gaat.
Ik heb een ticket aangeboden gekregen naar mijn familie in adelaide. Ik heb GEEN idee hoe en waar ik moet zoeken voor een toch wel goedkope ticket. Er zijn ZOveel site’s. Ik wil graag in feb/maart 2012. Heeft iemand tips voor mij/ons?
Ik hoor het graag

…je kan natuurlijk ook tickets winnen naar Australie!

Wij hebben ons best gedaan om een leuk filmpje te maken voor het goede doel: FairFood
hopelijk willen jullie op ons stemmen! (tis maar een druk op de knop) Volgende keer gaan we in Australie surfen :slight_smile:

en als je 6x6x6 Op reis volgt dan steun je het goede doel en win je misschien twee tickets to OZ!!

hallo mensen,

Ik heb me zojuist aangemeld om de ervaringen eens te lezen.
ik ben me rot aan het zoeken naar de goedkope vluchten waar jullie het allemaal over hebben.

Mijn virend komt uit australie en we willen er in september graag heen voor een bezoek aan zijn vader die daar nog woont.
Zou iemand mij links en tips kunnen geven voor de vluchten in australie.
Aangezien ik voorbij heb zien komen dat er mensen voor minder dan 500 euro naar australie vliegen.

Overstappen geen probleem enkele dagen verblijven in bijv KL ook geen probleem, en vertrekken vanaf londen is ook prima,

Mocht er iemand tips en andige info hebben hoor ik het heel graag,

Groetjes

Waar in Australie moet je zijn en van wanneer tot wanneer ga je precies.

Hallo,

Mijn schoonvader woont in Adelaide, maar we hoeven niet perse daar in de buurt aan te komen.
De planning is om te vertrekken in de eerste week van Oktober 2011 en terug te gaan na 7 November datum maakt niet zoveel uit.
We willen er gewoon zijn tijdens de verjaardag van mijn a.s. man.
Die is op 7 november jarig vandaar.

We zijn wel flexibel qua reizen en overstappen eventueel verblijf in een ander land is ook geen probleem.

Ik hoop dat je wat tips etc voor mij hebt.

Thanx

>>>

Hoi,

ik ben ook ticketprijzen aan’t vergelijken. Ik moet zeggen dat ik vrij goed ben in zoeken, maar ik toch niets goedkoper kon vinden dan het aanbod dat ik gekregen heb van Aussietour.be.

Ik was ook vrij flexibel (heenreis tussen 1 en 15 oktober, terug circa 20 weken later). Ook de vertrekluchthaven (Duitsland, Amsterdam, Brussel) maakte mij niet uit. Heen naar Darwin, terug vanuit Brisbane. Niet de gebruikelijke routes. Zij hebben mij een voorstel gedaan voor circa € 1015 incl. alle toeslagen. Zeer netjes naar mijn idee. Darwin is vrij duur om te vliegen, maar ik ben wel onder de 30 jaar, daar hadden ze speciale tarieven voor. Ik heb gewoon een heel aantal organisaties een mail gestuurd met mijn randvoorwaarden met het verzoek een offerte uit te brengen. Dan komt er vanzelf wel het e.e.a binnen. Aussietours.be komt professioneel over en reageert erg snel. Wil je meer informatie, stuur me dan even een berichtje.

Gr. Anita

Vanuit London vind je gemakkelijk een retour naar Sydney voor 800 euro of zoiets … vanuit Brussel betaalde ik 1000 euro (in september). Is die 200 euro die je kan sparen al het overstappen echt waard?

Hmmz heb ik een goede deal gemaakt, lijkt me!

Maar mijn ticket was een open ticket dus de terugvlucht lag niet vast, wat het net dat tikkeltje duurder maakt …