Voor €358 naar Australië vliegen

Wij verblijven in Stansted guest house en betalen per persoon 40 euro Het is 3 minuten rijden van de luchthaven. Dus 50 euro voor zijn tweeën is niet echt heel duur.

Groeten Merijn

Ik heb hem nu ook voor een deel geboekt! Ik vlieg 27 oktober (pas) naar Londen Stansted met Airberlin vanaf Dusseldorf (was € 29, 20 kilo bagage erbij in ) en heb daarna wel 7 uur wachttijd in Londen. Ik kon ook kiezen voor 2,5 uur wachttijd maar ik wil dat risico toch niet nemen. Dan vlieg ik vanaf Londen met AirAsia naar Kuala Lumpur. Deze vlucht kostte mij met bagage, eten enzo € 220,-. Ik ben van plan om ongeveer 2 weken in Maleisie te blijven en dan door te vliegen naar singapore en dan naar Sydney. Deze vluchten kosten nog € 20 (Airasia) en € 155 (Jetstar). De vlucht naar sydney is relatief gezien nog best duur maar goed nog is het goedkoper als een compleet geboekte vlucht en ik wil op de terugweg wel vanaf Darwin naar Azie gaan vliegen en dan nog Thailand meepakken voordat ik vanaf kuala Lumpur weer terug wil vliegen. Ik had al uitgerekend dat mits de prijzen zo blijven ik voor mijn terugvluchten (australie - thailand - maleisie - londen - dusseldorf ) € 355 kwijt zal zijn. Al met al ben je dus wel goedkoop uit zo en flexibel wat mij dus juist bevalt! Ik ben benieuwd hoe het gaat worden.

Heeft iemand ervaring met Air Asia?
Ik zoek tickets voor okt as van Jakarta naar Melbourne voor 2 volw en 1 kind.
Overigens:de heenreis naar Jakarta met Emirates is zeer goed bevallen!2x overstappen,geen probleem.:vak01:

Hoi Clair,

Als Air Asia inderdaad de goedkoopste is, zou ik ervoor gaan. Ervaringen van Nederlanders met Air Asia kun je hier lezen.

Welke route ga je nemen? Eén mogelijkheid is om eerst naar Bali te vliegen (ongeveer € 45 per persoon) en van daaruit één van de vele vluchten naar Melbourne te nemen, bijvoorbeeld met Virgin Blue. Een andere optie is naar KL te vliegen en daarna een vlucht naar Melbourne te pakken.

Ik raad je aan om Skyscanner te checken voor de laagste prijs.

Groetjes,

André
Melookyoubook

Thanks Andre,we hebben geen voorkeur voor een route,als het maar goedkoop is.
Ik zag idd dat Air Asia via KL vliegt,maar wat jij aangeeft is ook een handige tip>via Bali naar Melbourne.>>>

Is er inmiddels al iemand weg die zijn tickets heeft gekocht naar aanleiding van dit forum? Ik ben wel benieuwd naar ervaringen en hoe het allemaal is gelopen?
Of ben ik de eerste die straks gaat in oktober?

Groetjes Suze

ow en ik wilde nog vragen…
Vanuit welke plaats en met welke maatschappij zou ik volgens jullie het goedkoopst van australie naar nieuw zeeland kunnen vliegen??

Hoi Suzej,

Vanuit Sydney of Melbourne zit je met Aerolineas Argentinas of LAN Airlines voor € 86 in Auckland. Virgin Blue vraagt een soortgelijk bedrag, maar dan moet je bijbetalen voor het inchecken van bagage.

Succes!

André
Melookyoubook | de goedkoopste vliegtickets láát je zoeken

Ik heb mijn tickets deels op deze manier geboekt, dankzij info op deze site (bedankt!!) :slight_smile:

Ik vertrek half sept met Air Berlin van Dusseldorf naar Bangkok enkele reis (EUR 299), dan 21 dec van KL naar Melbourne en 18 jan retour (EUR 303) en weer ongeveer een maandje later KL-Stansted (EUR 160!!! incl extra beenruimte). Moet dus alleen nog enkeltje Londen-A’dam/Dusseldorf/oid. Op deze manier ben ik precies zo flexibel als ik wil zijn, perfect!

Vanaf eind augustus vlieg ik richting Australie. Ik wou eerst een wereld ticket kopen maar ik heb ze nu ook op deze mannier geboekt!

21 Augustus vlieg ik naar Londen met easyjet (€ 54,-) en na aankomst 4 uurtjes later richting Kuala Lumpur met AirAsia (€ 229,-). Ik blijf daar 4 dagen om vervolgens richting Perth te vliegen wederom met AirAsia (€ 60,-)!

Dus voor € 343,- zit ik in Perth. Tickets zijn geboekt dus zal na de overtocht zal ik zeker laten weten hoe het bevallen is. :zon02:

Hee hallo daar,

Ik ga samen met een vriend ook een half jaartje naar Australië. We wilden eerst met oud en nieuw in Sydney zitten, maar de tickets blijken rond deze tijd echt onbetaalbaar!! Het wordt nu half januari en ik zag al op tegen de nog hoge kosten van de tickets. Dit topic biedt echter een voordelig en goed alternatief, ook al betekent het vaak over te moeten stappen.
Maar ik ben benieuwd of al iemand van jullie terug kan kijken op een reis. Is het geslaagd? Ging het overstappen allemaal prima?
In dat geval ben ik redelijk overtuigd dat via-via vliegen dé oplossing is voor mensen die geen geld over hebben, zoals ik :stuck_out_tongue:

Groeten,
Jan Maarten

Wij hadden geen moeite met 2x overstappen,deze week gaan we boeken voor Melbourne bij Air Asia,we gaan een maand eerder,voor 3 personen zijn we dan nog geen 500 euro kwijt,dit is wel vanaf Jakarta.:zon02:

Dat is nog weinig geld :slight_smile:

Op welke punten ben je overgestapt? Bali las ik ergens…?

Ik zou eigenlijk ook nog wel een maandje willen besteden aan/in Thailand, Indonesië Maleisië; die kant op zeg maar. Maar zou ik dan ook gewoon allemaal enkeltjes heen en weer kunnen kopen en dan als ik weer naar Nederland wil, gewoon weer ergens een enkeltje Londen koop?

@Janmaat:wij zijn met Easyjet naar Londen gevlogen(retour 85 euro)en van Londen naar Jakarta met Emirates,voor 432 euro,met overstap in Dubai.
Of je redt met alleen enkeltjes zou ik niet riskeren ,Indonesie bv,mag je niet binnenkomen op enkele reis.Wij gaan niet terug naar Holland(willen in Australie wonen)maar waren toch genoodzaakt een retour te kopen.
We zitten hier nu op een familievisum die in okt afloopt.

Maar het kan nog goedkoper met Air Asia!Las vandaag krantenadvertentie met aanbieding t/m 26 juli>voor 50 euro enkele reis naar Melbourne of Perth,vanaf Kuala Lumpur!:biggrin:
Dus gaan morgen ff langs om te checken,je moet vertrekken in de periode 1 aug-30 nov,en laten wij nou net in sept weg willen…:biggrin:

Hee, ik wil eind december naar bali vertrekken, en na een maand vanuit bali door vliegen naar Perth (australie). Weet iemand waar ik goedkoop tickets kan boeken hiervoor? Ik kom er namelijk niet uit!:wink:

groeten, Evelien

He Evelien,

Hierbij enkele website’s waar ze goedkope tickets aanbieden. Dit zijn echter wel low budget maatschappijen wat vaak betekend hoe eerder je boekt hoe goedkoper het ticket.

http://www.ryanair.com

http://www.tigerairways.com

http://www.jetstar.com

http://www.airasia.com

Ik vlieg zelf over 2 weken met ryanair van Bremen naar Londen € 40,- Daarna met Air asia van London naar Kuala Lumpur voor € 220,-. Twee weken later van Singapore naar Darwin voor € 40,-. Vanuit KK kun je goedkoop vliegen naar Bali en vanuit Bali zou ik eerst terug gaan naar KK of Singapore om vervolgens met tigerairways naar Perth toe te vliegen.

Succes met het plannen van je reis!!!

Ik ben helemaal voorstander van goedkoop vliegen en ook wel van vluchten aan elkaar plakken.
MAAR… RYANAIR SUCKS!!!
Vlieg veel en vaak met Ryanair en had tot voor kort niets op ze aan te merken maar ik zou ze nu absoluut niet meer een ryanairvlucht boeken voor een serie van vluchten naar bijv OZZ

We hebben in juni 2 vluchten geboekt van en naar de UK (€1 aanbiedingen). vorige maand kregen we mail.“we are very sorry to inform you we cancelled the flight”. Voor ons reden om te denken. tja. als die terug vlucht niet kan ( ze vlogen in 1 keer helemaal niet meer vanaf Manchester) laat die trip naar engeland dan maar zitten. Maar nee…wij mochten de heenvlucht niet annuleren. Dus uiteindelijk dan maar besloten terug te vliegen vanaf een andere luchthaven. 1 dag (!!) later krijgen we weer mail: .“we are very sorry to inform you we cancelled the flight”. (!!!)
Cancellen ze de heenvlucht!! Precies diezelfde die we de dag ervoor niet mochten cancellen. wij dus boos en willen nu de ongewenste terugvlucht cancellen maar nee…dat mocht niet. We zitten nu dus zonder heen en terug vlucht naar wens maar met een terugvlucht vanaf een luchthaven die we helemaal niet wilde en met een huurauto die niet te cancellen is.
Moraal van dit verhaal: als ze je dit geintje flikken terwijl jij 4 uur speling hebt om een internationale vlucht te halen dan ben je flink zuur.

Overigens ooit een vlucht Madrid/nederland 3 keer verzet qua tijd. Ons kwam het goed uit want we konden 3 uur langer in bed blijven liggen maar als we een aansluiting hadden gehad dan hadden we die niet gehaald.
Vlieg je vanaf engeland??? neem een overnachting! Dat is mijn advies.

Hey Evelien,

Ik zou als ik jou was even kijken bij VliegticketsTools.nl via deze site zoek je makkelijker op alle grote aanbieders zoals CheapTickets, WorldTicketCenter, Vliegtickets etc etc.

Gr
Talis

hallo zou graag over enkele maanden naar australie willen emigreren,waar kan ik vinden ,in welk gedeelten er voldoende werk is in de gezondheidszorg,zodat ik vanuit nederland werk kan regelen,en een betaalbaar huisje met wat grond,graag in de regio adelaide ,brisbane

Interessant topic!
Wel een vraagje; je komt Australië toch ook niet in op een enkeltje? Dus dat wordt sowieso heen en terugvlucht al boeken, maar hoe flexibel zijn deze budgetmaatschappijen als je bijvoorbeeld een andere datum wilt (terug)vliegen…?