Het lijkt mij dus beter om een werkvisum te regelen, mijn vriend zelf heeft dit ook gedaan. Hij heeft nu een visum van 2 jaar en kan steeds worden verlengt. En inderdaad het neemt een hoop tijd in beslag, maar zoals ik van hem begrijp zou het moeten lukken binnen 3 weken al word dat erg krab…
Als je vriend de Oekraïnse nationaliteit heeft gelden voor hem andere regels dan voor “Nederlanders”
Voor zover ik weet is een werkvisum voor ons ook slechts voor korte verblijven maar dat zou je even bij de ambassade (klik hier) moeten informeren.
Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik de neiging heb om (illegaal) in Rusland te verblijven, en dus gewoon niet meer terug te keren. Mijn vriend vind dit helemaal geen goed idee en probeerd dus vanalles uit te zoeken, al lijken alle wegen dood te lopen. Nu zegt hij er wel bij dat er inderdaad veel illegaal in het land verblijven en de kans vrij klein is dat ik gepakt word. Ik ben radeloos, ik wil graag bij hem zijn.
Illegaal in Rusland verblijven is wel het slechtste idee wat er is. Je wordt geregistreerd als je het land in komt en er wordt ook zeker geregistreerd als je het land niet (tijdig) verlaat.
Je kan nergens aanspraak op maken, niet werken en als je het land wil verlaten heb je een probleem.
Registatie moet je toch zelf in het land doen binnen 7 dagen? zolang ik me niet laat registreren zie ik het probleem er niet van in. Het zal ten alle tijde een risico blijven.
Of wat bedoelt u met registratie ?
Je binnenkomst in Rusland wordt bij de grens al geregistreerd.
Later in je hotel of op het postkantoor wordt je visum i.c.m. verblijfplaats geregistreerd.
Ja nu begrijp ik het, bedankt voor alles !!
Cherina, hoe oud ben je? Je zou namelijk ook een studentenvisum aan kunnen vragen, mocht je de intentie hebben om in Rusland te gaan studeren.
Illegaal in Rusland verblijven is enorm dom. Je riskeert een boete en je kunt het land uit worden gezet, waarna je minimaal 5 jaar Rusland niet meer in mag. Ik snap dat je bij je partner wil zijn, ik heb zelf namelijk ook een Russische partner. Echter, neem je het risico, hangt er dus aan vast dat je hem veel langer niet zal zien. Niet doen dus.
Je kunt een privévisum aanvragen, hiermee mag je drie maanden blijven. Dit is hoe dan ook beter dan een toeristenvisum van drie weken, aangezien je je met je privévisum ook gewoon bij je vriend kunt registeren et cetera. Die verblijfsvergunning zal je ook binnen dit termijn niet kunnen regelen, gezien je geen Russisch spreekt. Sinds kort moet je dus inderdaad een test maken over de taal, geschiedenis en het Russisch recht. Voorheen moest dit alleen voor een permanente verblijfsvergunning, maar nu ook voor een tijdelijke verblijfsvergunning. Hiervoor dien je dus echt wel een woordje Russisch te spreken, gezien alle vragen ook in het Russisch zijn. Zeker bij geschiedenis en recht is dit nog best wel lastig. Mocht je meer informatie willen omdat je t.z.t. toch een verblijfsvergunning aan wil vragen, dan raad ik je aan een kijkje te nemen op www.expat.ru. Hier vind je veel verhalen van o.a. Nederlanders die naar Rusland zijn verhuisd.
Hallo danechka, ik ben 20. Dus zou zeker nog kunnen gaan studeren. Helaas is mijn visum al aangevraagd voor 3 weken. Aangezien ik nog nooit in rusland geweest ben dacht ik dat het beter was om gewoon een toeristen visum aan te vragen. Nu heb ik er alles voor over om zo lang mogelijk bij mijn partner te kunnen verblijven. Is het mogelijk dat ik een studentenvisum of werkvisum in rusland kan regelen en dan ook binnen die 3 weken ?
Aha, ik dacht inderdaad al dat je nog vrij jong was. Beter! Je visum moet je aanvragen in Nederland. Een studentenvisum zal je alleen krijgen wanneer je ook echt gaat studeren. Je kunt dus naar een school gaan en bijvoorbeeld zoeken naar een Russische cursus. Wellicht kan je vriend je hierbij helpen, want vanuit die school moet jij een uitnodiging hebben, zodat je daadwerkelijk dat studentenvisum kan krijgen.
Hetzelfde geldt eigenlijk voor een werkvisum. Zonder werk, geen visum. Je eventuele werk moet de papieren verzorgen waarmee jij na die drie weken teruggaat naar NL om je werkvisum in orde te maken.
Hoe je het ook wendt of keert, je zult na die drie weken Rusland sowieso moeten verlaten. In Nederland kun je dan een nieuw visum regelen. Ik raad je toch echt een privévisum aan. Dan heb je maximaal drie maanden de tijd om ook echt het land te leren kennen, kennis te maken met de Russische taal, cultuur en alles wat er nog meer bij komt kijken. Het Russische leven is anders, dat weet je zelf ook. Ik snap heel goed dat je bij je vriend wil zijn, maar denk er niet te licht over. Je bent tenslotte nog nooit eerder in Rusland geweest. Bevalt het je na die drie maanden nog steeds? Informeer dan naar een eventuele studie of zelfs baan, maar maak geen overhaaste beslissingen.
Nou mijn vriend is dus van mening dat ik weldegelijk een werk of studentenvisum in rusland kan aanvragen. Ik ben wel 3 maanden in Kiev geweest en het beviel me daar zo goed dat ik helemaal niet meer naar huis wilde, maar helaas. Ik denk dan ook dat ik Kiev best kan vergelijken met Moskou (buiten de prijzen)
Zou u mij hier over willen aanspreken over watsapp dat is wat makkelijker. Als u dat goed vind
En die mening deel je? Dan moet je dat zeker proberen. Ik wil je niets voorschrijven of wat dan ook, maar weet dat het simpelweg niet gemakkelijk is.
Ik ben zelf ook in Kiev geweest, maar ik weet niet of ik het direct met elkaar zou vergelijken. Kiev zou ik eerder vergelijken met St. Petersburg, omdat dit meer ‘westers’ is, terwijl ik Moskou echt Russisch vind. Zoals je zelf al zei, Moskou is een enorm dure stad. Indien je niet getrouwd bent, kun je er eigenlijk niet eens zomaar gaan wonen in verband met het quota systeem. Hoe het zit met alleen samenwonen, weet ik niet. Je kunt overigens sowieso het beste kijken op expat.ru, hier vind je ook wel het één en ander over werkvisums en (wellicht) studentenvisum. Anders zou je hier altijd zelf een topic over kunnen starten, het is tenslotte Engels.
-
-
- Updated - - -
-
Je nummer sla ik op, maar ik moet deze wel verwijderen van het forum. Dit zodat jij geen spam krijgt en je nummer nergens hebt rondslingeren. Tevens heb ik je een privébericht gestuurd hier.
Ik heb laatst op internet gevonden dat je via FMD een visum zou kunnen verlengen, als je bijvoorbeeld zou gaan studeren. Nu weet ik natuurlijk niet of dit klopt en probeer dan ook zo veel mogelijk informatie te krijgen over hoe alles in zijn werk gaat. En wat de mogelijkheden zijn.
Dat durf ik je niet met zekerheid te zeggen. Ik heb hier zelf geen ervaring mee. Je kunt dit eventueel op expat.ru vragen, daar heb je meer kans, denk ik. Tevens zal ik mijn partner er eens naar vragen.
[ATTACH]75003[/ATTACH]
Hallo,
Ik heb een vraag omtrent het bekomen van een visum voor Rusland. Wij zouden graag willen rondreizen in Rusland voor 3 maanden, mits er zo veel te zien valt. Is dit mogelijk? Ik lees dat er enkel toeristen visa’s zijn van 30 dagen, maar dat is veel te kort. Is het makkelijk om een visum te verlengen in het land zelf? Alvast bedankt.
mvg
Een visum verlengen in het land zelf kan niet.
Een toeristenvisum is maximaal 30 dagen geldig, inderdaad. Een privé visum heeft een duur van maximaal 3 maanden, dus hier zou je naar kunnen kijken. Bedenk wel dat je ook hier gewoon een uitnodiging e.d. voor nodig hebt! Wellicht is het een idee om een visumbureau te contacteren, zodat je het idee kan bespreken en kunt bekijken wat zij voor je kunnen betekenen. <- Dit is natuurlijk in geval dat je zelf alles wil regelen, zonder tussenkomst van een reisbureau.
Ik ben door TravelBird op GoedkoopVisum.nl gewezen.
Had zelf een visum voor China via hen geregeld, en heb dit net zelf getipt aan iemand die ook naar China gaat.
GoedkoopVisum doet ook Russische visa en toeristenuitnodigingen. Lage kosten. Doe er je voordeel mee.