Visum voor Rusland

Het regelen van een uitnodiging is mij nog niet helemaal duidelijk. Moet ik dit bij het geboekte hotel specifiek aanvragen? Hebben zij hier formulieren o.i.d voor of moet ik hen iets toezenden?
Zoals je merkt is dit onze eerste x naar Rusland, zou je het aanraden om het visum zelf te regelen of om dit te laten doen via bijv. ANWB?

Groetjes,
Tamara

Ik zou als je gewoon een reis geboekt heb via een reisbureau, gewoon zorgen dat zij het visum voor jou aanvragen gewoonlijk doen zij dat.
Ga je op eigen gelegenheid dan zoek je een hotel in Moscou, bv Maxima hotel schrijf hun een email met de voor genomen datums erop en of zij in afwachting voor jouw visa een uitnodiging willen sturen. Niet zo moeilijk. Zelf aanvragen bij het consulaat is ook niet zo erg, je kan een datum krijgen op hun website.
Foto’s mee, uitnodiging en verzekering mee, jouw ziekenfonds kan jou een brief sturen voor de periode dat jij naar Rusland gaat, gewoonlijk een gratis brief. Reisverzekering uhhhhhhhhh, is goedkoop maar heeft niet zoveel nut als er iets is, ik heb 3 pogingen gehad bij diefstal, nooit is er iets uitbetaald.
Veel reisplezier, probeer een woordeboekje of Russich op reis boekje mee te nemen, een paar woorden leren is ook belangrijk en leuk.

Danechka, ik heb het hier even doorgelezen. Ik wil met de motorfiets Moskou bezoeken en Sint Petersburg. Ik denk bij Terehova de grens over. Dan 1 overnachting tussen Terehova en Moskou. Hotel 2 in Moskou. Hotel 3 tussen Moskou en St.Petersburg, hotel 4 in St.Petersburg. Dan via Estland weer eruit. 4 hotels. Via booking.com dacht ik de hotels te boeken.

-Is 1 uitnodiging voldoende of moeten alle 4 de hotels een uitnodiging sturen?

-Ik ga met m’n zoon. Moet die ook uitnodigingen krijgen, dus dat het hotel 2 uitnodigingen stuurt naar ons thuis adres of kunnen wij beiden op 1 uitnodiging?

-Visum, pasfoto, geldig paspoort, 2 pagina vrij in paspoort en brief van verzekering is duidelijk.

Verder nog veel vragen, maar die horen in een ander topic thuis. Alvast bedankt voor de reactie op de vragen hierboven.

Als je het visum via een visumbureau regelt zou ik de uitnodiging bij hun regelen voor de gehele periode. Dan ben je in 1 keer klaar.
Beide personen hebben een paspoort met visum nodig, hiervoor is inderdaad voor elk afzonderlijk een uitnodiging geldig.
De uitnodiging van een hotel gaat trouwens per email, via de post kan het tot 2 of soms zelfs 3 weken duren.

1 like

Voor de aanvraag van een toeristisch visum langer dan 15 dagen heb je een gedetailleerd programma nodig van je verblijf in Rusland. Kan iemand me uitleggen of een voorbeeld geven van wat dit juist inhoud?? Is de bevestiging van je (neppe) hotelboeking hiervoor genoeg of is dit nog een extra document??

Alvast bedankt!

Ik denk een route, waarschijnlijk willen ze gewoon graag van je weten welke plaatsen je allemaal gaat bezoeken. Wanneer je een hotel boeking hebt gemaakt in Moskou en St. Petersburg, is je route logischerwijs dan ook Moskou > St. Petersburg. Dit schrijf je dan ook op je aanvraagformulier. Van een gedetailleerder programma heb ik nooit gehoord, eerlijk gezegd. Maar wellicht is dit veranderd en zijn ze daar nu strenger mee.

Vorig jaar in september ben ik ook naar Rusland geweest en toen had ik hier ookal van gelezen maar toen kon ik niet langer blijven dus was dit niet zo belangrijk. Nu zou ik eventueel wel langer kunnen blijven maar ik kan hier inderdaad niet veel over vinden en ben ook nog niemand tegengekomen die me hier meer over kan vertellen, althans staat dit toch duidelijk vermeld op de site van de Russische ambassade en de VHS website. Toch bedankt!

Zou je hier de link kunnen plaatsen waarin het staat? Dan kan dit ook in de openingspost, het is namelijk voor reizigers die langer willen blijven wel een belangrijk punt.

Ik ben daar ook wel benieuwd naar want zit net op de website van vhs en ambru te kijken maar kan het daar niet vinden.
Ik weet wel dat ze altijd vragen op het aanvraagformulier welke plaatsen je gaat bezoeken maar dat is ook voor kortere verblijven

Op de VHS website staat deze info in de FAQ en op de site van de Russische ambassade onderaan bij “FORMALITEITEN VOOR HET VERKRIJGEN VAN EEN TOERISTISCH VISUM”.

Dan zou ik nog eens graag weten hoeveel van jullie de registratie en migratie kaart hebben moeten tonen bij het verlaten van Rusland?? Ik had geen van beide en ook niemand heeft hier achter gevraagd.

Ik zie het inderdaad staan. Op de Nederlandse websites staat deze tekst echter niet en ik ben hier ook niet mee bekend.

Hallo , ik wil even mijn verhaal kwijt… En hoop dat jullie mij kunnen helpen!! In augustus 2014 heb ik mijn vriend leren kennen op vakantie in Turkije, ik ben daarna in oktober nog een keer terug gegaan. Mijn vriend is van Oekrainse afkomst en ben dan ook dit jaar in januari naar Oekraine Kiev gegaan voor 3 maanden. Dit jaar augustus zijn we samen naar Turkije op vakantie gegaan met mijn familie. En op dit moment werkt en woont hij in Rusland. Nu heb ik dus een toeristen visum voor 3 weken aangevraagd. Mijn vraag dan ook : weet iemand misschien of er een mogelijkheid is om een verblijfsvergunning te krijgen ?

Een verblijfsvergunning voor Rusland?
Dat is zeker mogelijk maar niet eenvoudig. Ben je het Russisch al machtig?

Op deze website vind je meer informatie: http://www.fms.gov.ru/gosuslugi/item/12896/
Deze is echter wel in het Russisch.

Hoe vaak ben je al in Rusland geweest?
In hoeverre ben je op de hoogte van bijvoorbeeld het zorgstelsel in Rusland?
Heb je daar een inkomen of werk?

Emigratie is niet iets waar je licht over moet denken. Zeker niet naar een land als Rusland. Het is toch een andere cultuur als de onze.

Deze site heeft mijn vriend inderdaad al doorgelezen… En wij hebben nu de planning om werk te vinden en daarmee een verblijfsvergunning aan te gaan vragen, of werkvisum… Al lijkt mij dit niet zo makkelijk te regelen, en vooral niet binnen 3 weken. Ik kan enkel een paar woorden russische, en wil eigenlijk dan ook in het land zelf te taal gaan leren.

Ik heb mijn eerdere post aangepast.
Een verblijfsvergunning staat los van een werkvergunning. Met een verblijfsvergunning alleen mag je niet werken.
Verkijk je ook niet op de lonen. Iemand met een universitaire opleiding kan daar minder verdienen dan een schoonmaker hier als je het omrekent naar euro’s met de huidige koersen.

Welke regio willen jullie gaan wonen/werken?
In Sint Petersburg zit een Nederlandse school om Russisch te leren.

Nu heb ik gehoord dat je in rusland bijna alles kunt kopen… Daarom wil ik alle mogelijkheden op een rijtje zetten, aangezien alles dan binnen 3 weken geregelt moet worden.

Ik ben nog nooit in rusland geweest, wel in Oekraine voor 3 maanden en ik heb begrepen dat het daar vrijwel hetzelfde tewerk gaat. Ik begrijp dat ze zorg in rusland niet hetzelfde is als in nederland en de voorzieningen daar gewoonweg slecht zijn. Ik heb een relatie vanaf augustus 2014. Ik zal daar geen werk of inkomen hebben. Mijn vriend heeft daar een goede baan en kan mij dan ook onderhouden… Hij is manager in een fitnes club. En indien nodig heb ik zelf ook nog geld achter de hand. Het verblijf is in moskou, en begrijp dat dit een dure stad is.

Dat kan je wel vergeten.
In drie weken kan je geen vergunning kopen/regelen.

Je hebt allereerst al met een quotum te maken waar toch best strikt op gehandhaafd wordt.
Daarnaast staat er 6 maanden vanaf acceptatie aanvraag tot toekenning/afwijzing. dit kan je misschien iets versnellen maar geen maanden.

Hier de lijst met eisen voor de aanvraag:
(let op punt 8)
(vertaald door google)

Om een ​​vergunning van de vreemdeling legt het territoriale lichaam van de Federale Migratie Dienst van Rusland op de plaats van het voorgenomen verblijf of van de diplomatieke of consulaire post van de Russische Federatie in de woonstaat te verkrijgen:

1. De aanvraag voor een vergunning voor tijdelijk verblijf (bijlage 3 bij het ​​genoemde aantal administratieve voorschriften) in tweevoud.

2. 2 persoonlijke foto’s 35 x 45 mm in zwart-wit of kleur prestaties van een duidelijke full-face beeld van een persoon zonder een hoed met. Stateless geven 3 foto’s.

Kon de foto’s in hoofdtooien, doe het gezicht ovaal niet verbergen, burgers, religieuze overtuigingen niet hen in staat stellen om te verschijnen voor buitenstaanders zonder hoofddeksel.

Voor de burgers voortdurend dragen van een bril, altijd gefotografeerd dragen van een bril zonder bril.

1. Bewijs van identiteit.

2. Een document dat door de autoriteit van de staat van de woonplaats, een bewijs van geen strafblad van de aanvrager. Het document moet niet eerder dan 3 maanden op de datum van indiening van de aanvraag voor een vergunning worden afgegeven.

3. Een verblijfsvergunning of ander document door een bevoegde autoriteit van een buitenlandse staat, die een buitenlandse burger die buiten het land van zijn nationaliteit bevestigt.

4. Een document dat door de bevoegde autoriteit van een vreemde staat of een erkende zorginstelling van de Russische Federatie bevestigt de afwezigheid van drugsverslaving en infectieziekten die een gevaar voor anderen vormen, op voorwaarde dat de lijst van het ministerie van Volksgezondheid van de Russische Federatie goedgekeurd op 29 juni 2015 № 384n.

5. Certificering van de afwezigheid van de aanvrager de ziekte veroorzaakt door het human immunodeficiency virus (HIV).

6. Een document waaruit blijkt dat het bezit van de buitenlandse burger van de Russische taal, kennis van de geschiedenis van Rusland en het wettelijk kader van de Russische Federatie. Deze documenten omvatten: Certificaat van de Russische taalvaardigheid, kennis van de geschiedenis van Rusland en het wettelijk kader van de Russische Federatie; state documenten over onderwijs (op een niveau dat niet lager is dan het basisonderwijs), uitgegeven door de onderwijsinstelling in de staat, maakte deel uit van de Sovjet-Unie, tot 1 september 1991; document over onderwijs en (of) op de afgegeven aan personen die met succes zijn geslaagd voor het examen staat op het grondgebied van de Russische Federatie van 1 september 1991 kwalificaties

Dit document wordt niet geleverd door de aanvragers - mannen boven de leeftijd van vijfenzestig jaar en vrouwen boven de leeftijd van zestig jaar, evenals leden van de Staat programma en familieleden.

Ik begrijp dus dat een verblijfsvergunning onmogelijk is… Zijn er nog andere manieren waardoor ik misschien langer in het land kan verblijven. Zoals een werkvisum aan te vragen of ?

Het is niet onmogelijk.
Alleen moeilijker dan je denkt en het kost meer tijd en voorbereiding.