Russische vrouw voor vakantie naar nederland

Ik heb een geweldige vrouw ontmoet op internet. Nu wil ik graag dat ze mij in Nederland komt opzoeken))
Een soort vakantie zeg maar)) Ik lees veel over alle problemen die het geeft als je jou vriendin of vrouw wil laten immigreren naar Nederland. Maar ik kan geen goeie informatie vinden om haar hier te halen voor een vakantie bij mij in huis??
Ik hoop dat iemand mij meer kan vertellen!!
Groetjes Jan))

Hallo Jan

voor kort verblijf ( vakantie ) heeft u en vriendin een aantal documenten nodig, over Immigreren naar NL dat is andere koek maar daar bent u ook nog niet aan toe want u heeft haar nog nooit gezien in het (echt), gevoeld, leuke dingen gedaan en u kent haar via internet misschien klikt het niet… etz

voor kort verblijf kunt u beter even contact opnemen of infomeren bij de NL ambassade in Rusland

Standaard documenten zijn… van U

Kopie paspoort
3 salaris stroken ( van de afgelopen 3 maanden)
werkgevers contract ( max 12 maanden contract of vast )
Garant verklaring/ uitnodiging van uw gemeente
brief van u dat u haar uitnodigd voor vakantie en hoe jullie elkaar hebben ontmoet

documenten die zij moet hebben zijn…

paspoort
aanvraag formulier voor visum kort verbijf ( ingevuld )
2 pasfoto’s
reservering retour ticket ( nog geen koop ticket )
medische travel verzekering voor Schengen landen
verlof brief van school/werk
Als ze werk heeft, contract werkgever en salaris stroken.
bankgegevens…als u niet garant staat voor haar dan moet ze genoeg geld op haar bank hebben… voor haar verblijf in NL
Als ze geen werk heeft of op school zit moet ze bewijzen dat ze terugkeert naar Rusland BVB met een eigen huis, kinderen opvoeden, etz

u moet uw documenten naar haar sturen en zij moet met uw en haar documenten naar de ambassade

Ik ben weer een stuk wijzer)) Heel vriendelijk bedankt Marcel!!

Nog 1 vraagje. Ik ben afgekeurd en krijg een WIA uitkering , 863 euro. speelt dat nog een rol??

Ik weet niet of je met een WIA iemand van buiten af kan uitnodigen/ garant staan. met een normaal arbeidsloon ligt de eis op 1470 bruto, excl vakantiegeld. maar u kunt ook iemand anders haar laten sponsoren , garant staan BVB een goede vriend van u of een familielid of een buurtbewoner van u.
U kunt altijd informeren bij de IND… maar 8 van de 10 keer krijg je een foute informatie omdat de frontdesk medewerkers/ callcenter medewerkers niet goed worden opgeleid ( helemaal niet ) maar u kunt het proberen misschien krijgt u wel degene die er verstand van heeft.
U kunt ook kijken op buitenlandsepartner.nl

Pas wel op met internet liefde… voor je het weet bet u zo paar honderd / duizend Euro kwijt aan haar ( internet fraude / 419( in het Engels ).

Hoi jan,

Ik heb precies het zelfde probleem als jij
Ik wil mijn Russische vriendin ook laten komen wat en hoe heb jij met haar geregeld qua ticket en verblijf hier enzo allemaal
groetjes niels

Hier op het forum staan in soortgelijke draadjes Russische adressen vermeld vanwaar de meest bekende oplichtingspraktijken worden georganiseerd. Als je dus het adres kent van deze mevrouw/heer, dan kun je het vergelijken en vaststellen of het om oplichting gaat of niet.

Dag Jan,
Toen mijn vriendin naar nederland kwam voor een vakantie bleek het het gemakkelijkst om het via een toeristenvisum te regelen.
Zij heeft dan wel een bevestiging van een hotelboeking in Nederland nodig. Zij kan nadat ze haar visum heeft het hotel annuleren als het alsnog niet nodig is.
Wel heeft zij een internationaal paspoort nodig en nog wat werkgever-gegevens maar dat staat allemaal op de website van de nederlandse ambassade in Rusland. Bedenk ook dat die aanvraag best een paar weken kan duren.

Hallo Jef

Dat is niet waar wat u schrijft … over een reservering hotel boeking nodig om een visum te krijgen.Dat is gewoon overbodig Of was u bang dat de ambassade en de IND en de vreemdelingen politie achter uw adres kwamen ? U kunt gewoon uw vriendin uitnodigen op uw woon adres het is toch uw vriendin ???

Hotel boeking is voor mensen die geen uitnodiging hebben van iemand uit NL en die een keer willen reizen naar NL dus de ambassade moet bewijzen hebben dat die gene wel een hotel heeft geboekt en sowieso voldoende geld hebben. als iemand uit NL iemand uitnodigt voor vakantie/ familie bezoek hoef je geen bewijzen in te leveren van hotel en geen bewijzen hebben dat hij/zij voldoende geld heeft . alleen een Garant verklaring/ uitnodiging van je gemeente hebben en een brief schrijven ''dat je de gene die de aanvraag doet voor een visum uitnodigt.

Hallo Jef

Ik wil nog wat schrijven op uw vorige bericht. Ik was nog wat vergeten te vermelden.

U vriendin is nooit aangekomen bij het hotel, Als de Ambassade , IND of de vreemdelingen politie had geïnformeerd bij het hotel en ze kwamen er achter dat ze nooit is geweest maar wel op Schiphol of een andere vliegveld binnen is gekomen en de douane is gepasseerd dan had uw vriendin maar ook u een heel groot probleem.
De politie had haar lopen zoeken en ze krijgt een SIS systeem achter haar naam. als ze haar hadden gevonden wordt ze gearresteerd en terug gestuurd.niet alleen zij krijgt problemen maar ook u.
Een SIS achter iemands naam betekend dat de gene fraude/criminele dingen heeft gedaan, vermist is, en z’n SIS kan je heel moeilijk achter je naam verwijderen. en de gene krijg sowieso geen visum meer voor Schengen landen de komende ( 5 tot 10 jaar ). en soms voor altijd

U mag van geluk spreken dat dit nooit is gebeurd.

Beste Jan,

Ik weet niet waar ze vandaan komt uit Rusland maar de inwoners van Sint Petersburg kunnen een schengenvisum krijgen voor 5 jaar bij de Finse ambassade. Daar hoeft niemand voor garant te staan.

Binnen 72 uur moet ze haar verblijf in Nederland registreren bij de vreemdelingenpolitie. (ook voor een korte vakantie)
Ze hebben dit het liefst al voor aankomst. (wat ik persoonlijk erg raar vind omdat een hotel ook pas na aankomst kan registreren)

Mijn vriendin komt in augustus voor 4 dagen hierheen (niet de eerste ontmoeting) Ze betaald gewoon haar eigen ticket en heeft via de Finse ambassade al een multi entry schengen visum.

Emigreren moet je nu nog zeker niet aan denken, ontmoet elkaar eerst eens.
Maar mocht je toch meer willen weten dan is er op de site en forum van de stichting buitenlandse partners heel veel informatie te vinden en ook op de site van de IND.
Ze zal voordat je dat traject kan opstarten eerst in Rusland op de ambassade een examen Nederlands moeten afleggen. Daarna kan je dat traject opstarten (als ze geslaagd is)
Hoe er wel rekening mee dat dit heel veel geld kost.
Ik weet niet of je van jouw uitkering met 2 personen kan leven maar zij mag als ze een verblijfsvergunning heeft de eerste 5 jaar geen gebruik maken van sociale uitkeringen (bijstand)
Doet ze dat wel dan zal de verblijfsvergunning worden ingetrokken.

Even de eerste kosten op een rij:

Cursus Nederlands (nederlands instituut Sint Petersburg) € 1000,- voor 6 maanden
Examen nederlands op de ambassade € 350,-
Retourvluchten nederland - sint Petersburg ( of andersom) tussen de € 200,- en € 400,-
Aanvraag verblijfsvergunning € 225,-

Groeten, Jacco

Ik heb sinds een paar maanden ook via internet een leuke Russische dame ontmoet.
Ze komt over een paar dagen naar Nederland op vakantie om samen met mij de kerst te vieren.

Ze komt met een toeristenvisum naar Nederland.
Ik heb gesproken met de Russische Ambassade, IND en de Vreemdelingen Politie. Het enige wat ik hoef te regelen is om de dame op te geven bij de Vreemdelingen Politie binnen 3 werkdagen na aankomst.

LOs hiervan… wat mij opvalt is dat in mijn vriendenklring men toch huiverig over Russische dames denkt, ze kennen alleen de “horror” verhalen.

Die horror verhalen kent mijn omgeving ook. Wie niet zou ik zeggen…
Maar dat wil niet zeggen dat elke russische vrouw zo is.

Zo denk ik er ook over.
Zoals ik al schreef ik heb afgelopen maanden leuk contact met haar.
Veel mailen en af en toe bellen we met elkaar. En het klikt. En om eventueel samen verder te willen, zal er een moment moeten komen dat je elkaar gaat ontmoeten.

Ze zal binnenkort, op eigen kosten, naar NL afreizen.
Het zal voor mij, maar evengoed ook voor haar een spannende ervaring worden.
Dat heb ik ook tegen mijn omgeving gezegd.
Je moet het ook van haar kant bekijken. Ik zou me ook anders gepresenteerd kunnen hebben naar haar toe.

Ik zal binnenkort mijn ervaringen hier plaatsen.

Laat je zeker niet tegen houden door de verhalen.

Ik heb mijn vriendin nu 2 keer ontmoet in Sint Petersburg, 1 keer in Nederland, 1 keer in Parijs en met oud en nieuw zitten we een week in Riga.
In februari komt ze weer naar Nederland en mei gaan we naar Moskou voor examen Nederlands.

Zij bekostigd alles en weet dat ze er financieel zwaar op achteruit zal gaan als ze hierheen komt. Ze doet het dus echt niet voor het geld.

Ik krijg net bericht van haar dat ze bij de immigratie dienst geweest is en dat ze, omdat ze met een toeristenvisum naar Nederland wilt komen, ze bij de douane 4500 euro zou moeten tonen.

Ze schreef dit:

I was shocked and not that did not understand. I asked the employee that it all explained to me.
He told that this obligatory action for the tourist who wants to arrive on a tourist visa to holland.
Without such, I cannot leave Russia. I at first not that did not understand and asked it better
to me everything to explain. I told that I will come to the man and that you can about me care.
To me told that it is called the minimum living wage, for the tourist in holland.
I should provide the document that I have money for accommodation at holland.
He told that I should show in embassy these 4500 euros. I should show this money in embassy
and as at customs in Moscow when I will take off to you. You understand.
This money, only to show them in embassy and at customs is necessary to me.

When I will show this money in embassy, they will note in the contract that I will take off for holland,
with money milking accommodation and then me can let out from Russia.

Heeft een van jullie dit meegemaakt?
Of begint dit zo’n horror verhaal te worden en heb ik me toch vergist.

En dit stukje:

When I will show this money in embassy, they will note in the contract that I will take off for holland,
with money milking accommodation and then me can let out from Russia. Remy favourite,
you though that be you understand? I as not understood at once everything.
But then the employee well explained everything to me. He explained to me that from that I have
a tourist visa, I should show this money. You understand darling? The employee of embassy
explained to me that as my visa for 3 months, I should have at myself for every day for 50 euros.
I asked at once it that if I will change the visa for 2 weeks or 10 days.
He told that my visa will be ready already soon and I cannot cancel her and order the new.

Ze moet aantonen dat ze 34 euro per dag aan leefgeld heeft.
Als ze bij jou verblijft en jij hebt de officiële uitnodiging verzorgd inclusief garantstelling hoeft ze geen geld te hebben en hoeft ze dit ook niet aan te tonen.

Maak nooit geld over!!!

Ik heb nog het een en ander uitgezocht.
Zij moet kunnen aantonen dat ze een x bedrag per dag (keer de duur van het visum) ter beschikking heeft om zichzelf te kunnen onderhouden in Nederland. Dit kan met contant geld of een bankafschrift van haar.

Das mooi balen, want haar ticket is voor aanstaande zondag, dat gaan we nooit meer redden.
Ik zou ook een garantstelling kunnen verstrekken. Maar dat red ik ook niet meer op tijd.
Ik had me beter moeten inlichten :frowning:

Jacco1978, daar ben ik dus net ook achter gekomen :frowning: