vraag van chris looijer

ik ben al een jaar aan het schrijven met een vrouw uit rusland nu willen we
haar hier nar toe laten komen heeft iemand misschien infromatie hier over hoe ik dit het beste kan doen .

en nee ik ben niet zo dom en onnadenkend om dit zomaar te doen
ik wil eerst alles goed uit zoeken.

als iemand hier mij antwoord op zou willen geven dan hartstikke bedankt

kik243

Hallo Chris mischien wel handig om te weten voor ons is of ze naar nederland of belgie zou moeten komen

1 like

ja sorry dat ben ik vergeten er bij te vermelden ik wil haar naar nederland laten komen

Dan vind je alle info hier

http://www.indklantdienstwijzer.nl/Dialog.aspx?knowledge_id=%2Fdialoogreferent%3Finit%3Dtrue%26prefill%3Dtrue%26WensKlant%3DIemandNaarNederlandLatenKomen

Hij kan overigens steeds ‘scherper’ worden met nieuwe wetten, zo zit de 2e kamer nu eenmaal nu in elkaar; gaat dan met name om jouw inkomens-eis, haar eerst Nederlands etc. moeten leren in Rusland etc. etc.

Maar een toeristenvisum, voor 3 maanden, is een stuk makkelijker.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

1 like

Na een jaar schrijven? Respect hoor…
Maar eh, is het de bedoeling dat ze echt direct voor altijd in NL zal blijven?
Of eerst nog voor een kortere periode?

1 like

eerst voor een korte periode

Ah oke, dan hoeft het niet allemaal zo moeilijk dat alles al via de IND gaat!
Een toeristenvisum volstaat.

1 like

Ja, en dat gaat óók via de IND hoor :kus:

Maar inderdaad iets makkelijker. Hoofdpunten waarop ze checken zijn:
[ul]
[li]Of jij voor 3 maanden alles voor haar kunt betalen (salaris enzo)[/li][li]Of er een redelijke garantie is dat ze daarna teruggaat. Dus arbeidskontrakt plus brief met vakantie-bevestiging (in Engels danwel vertaald daarnaa) van haar baas, of iets vergelijkbaars van opleiding, of desnoods uitleg van familiesituatie waar ze niet langer dan 2-3 maanden gemist kan worden etc. etc.[/li][/ul]Zie dezelfde IND site.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

heel erg bedankt voor je infromatie

True. You’re right.