Contact met een vrouw uit rusland

Hallo ik heb sinds enige tijd contact met een vrouw uit rusland krijg iedere mail foto’s van haar en zelfs al 3x gebeld… Nu weet ik dat er in die landen scammers actief zijn in hoe verre kan ik uit maken of ik niet word opgelicht?? Ze lijkt mij oprecht en is zelfs al bezig om richting NL te komen
Hoewel er nog geen verzoek tot betalen is gekomen blijf ik toch nog op mijn hoede. Heb haar adres volledige namen copy van haar paspoort naam en adres waar ze werkt… Wie kan mij gerust stellen of waarschuwen???

Een gewaarschuwd man telt voor twee…

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=82813

in iedergeva bedankt Arturo word er nog niet echt wijzer van haha :nadenken:

3x gebeld, nog nooit ontmoet en toch al bezig om naar Nederland te komen?
Dan gaan er bij mij alarmbellen rinkelen.

Op zich hoeft een relatie met een Russische niet verkeerd te zijn. Ik ben ook alweer een tijd samen met een prachtige Russische vrouw.

Ja voor vakantie dan wel . je moet elkaar toch eens een keer ontmoeten. En toevallig moest ze haar vakantie opnemen dus wou ze dan hier heen komen

Haha verkeerd begrepen door mij, ik dacht dat het al ging om permanent hierheen te komen.

Waar komt ze vandaan uit Rusland?

Stuur nooit geld die kant op in het begin. Kan ze een reis hiernaartoe niet betalen overweeg dan om bijvoorbeeld halverwege een vakantie te houden zodat de kosten gedeeld worden. Of plan een vakantie in Rusland, als het niet klikt is er genoeg te zien in Rusland.

Zoals je zelf inderdaad al aangeeft, er zijn scammers actief. Pas goed op… Zelfs wanneer ze zogezegd al bezig zijn om naar Nederland te komen, kan het nog ‘mis’ gaan. Ze worden bijvoorbeeld aangehouden op de luchthaven omdat ze iets mee willen nemen wat niet mag, of iets dergelijks. Dan word je hoogstwaarschijnlijk gevraagd om de boete te betalen.

Bespreek eens de optie om naar Rusland te gaan, wanneer zij ook vakantie heeft? Vaak is het zo dat een scammer hier dan helemaal geen zin in heeft, want dit gaat geen geld opleveren.

Zeker niet alle Russen zijn scammers, dus wellicht heb je gewoon echt een leuke vrouw gevonden. Ik wil niet te negatief zijn, maar ik heb veel verhalen gehoord en voorbeelden gezien. Dus pas op!

Mocht je hulp nodig hebben met iets in het Russisch of twijfelen aan de echtheid, stuur me dan een berichtje.

1 like

Haha nee dat nog niet Jacco maar ze komt uit Dimitrovgrad en denk ik de provincie Ulyanovsk oblast… Dat is juist het probleem ik zit vast aan de bouwvak en zei krijgt binnenkort vakantie maar zal er zeker geen geld naar toe sturen dat heb ik haar al duidelijk gemaakt en ook de reden waarom niet…

Dankje Danechka Russische komaf?? ik heb wel iets weet niet of het kan uploaden maar ze heeft een medische verklaring/ verzekering aan gevraagd en daarvan samen met copy van paspoort naar mij gestuurd. Voor mij ziet het er echt maar ja blijf voorzichtig kost dat echt 110 Euro?? daarvoor is de verzekering 180 dagen geldig… Kun je mijn een beetje wegwijs maken in deze ??

…En getrouwd met een Russische man. :wink:

Een verzekering is inderdaad iets dat nodig is. Een Rus dient een verzekering af te sluiten met een dekking van minimaal 30.000 euro, deze is dan voor de gehele reisperiode geldig. Ik geloof dat het niet per definitie 110 euro in totaal hoeft te zijn, aangezien het ook per verzekering scheelt. Bekijk bijvoorbeeld deze website: http://www.reisverzekeringblog.nl/rusland-schengenvisum-nederland/. Ze dient in ieder geval verzekerd te zijn voor de periode die ze hier verblijft. Een Schengenvisum is 90 dagen geldig, maar te gebruiken binnen een periode van 180 dagen.

Je kan eventueel iets uploaden, maar niet helemaal correct in verband met de privacy. Bij twijfel aan de documenten zou je me een scan kunnen sturen, via een privébericht.