iemand uit rusland wil op vakantie komen maar heeft te weinig bestedings geld

hallo ik had een vraag ik ben met iemand aan het chatten uit rusland

en nu kan zij niet naar nederland afreizen om dat ze dan kennelijk iets van 3600 euro moet bezitten om
naar nederland af te reizen

ze heeft tickets en visum maar het verblijfs geld zou ze te weining hebben om af te reizen
heeft iemand daar ervaring mee

alvast bedankt voor jullie reactie

Ik weet niet hoe goed je die persoon kent, maar dit ruikt naar oplichting.
Kan het mishebben, maar ik zou hier niet instinken.

vandaar dat ik het ook vraag of iemand weet of dat dat normaal is
ik weet niet wat zo iemand normaal moet hebben
nu zou ze graag hebben dat ik die kant op kom maar heb geen flauw idee wat je allemaal nodig heb daar voor heb enkel id kaart en dat is niet geldig voor buiten eu

ik ben er nu een maand of 4 mee aan het mailen ze had zelfs foto van haar paspoort opgestuurd en het ziet er heel echt uit
maar bedankt voor je reactie

Duidelijk gevalletje van oplichting, hebben we hier al heel vaak langs zien komen. Je betaalt en je hoort er nooit meer van.

Hoe lang ben je al met haar aan het chatten en hoe heb je haar ontmoet?

Al een maand of 4 via zoosk
De hele tijd nooit om geld gevraagd en op dag dat ze eigenlijk naar Nederland zou komen was er een email. Dat ze te weinig had om door douane te komen daar

Als ze op de dag van vertrek daar mee aankomt dan is ze voor 99,9% nep
Als ze uit Sint Petersburg of Moskou komt (of omgeving) dan kan je gewoon een stedentrip maken en tijdens die stedentrip een keer afspreken. Zo heb ik dat ook gedaan voor de eerste ontmoeting met mijn vriendin. Komt ze dan niet dan is het geen weggegooid geld want dan heb je nog altijd een prachtige stad gezien.
Zeker buiten het hoogseizoen kan je al voor weinig geld een weekendje daarheen.

Woont ze ergens waar op toeristisch gebied ook niets te doen is dan is het risico groot dat als ze er niet is, jij daar een weekend of langer loopt te vervelen of ergeren.

Chat je nu nog steeds met haar?

ze blijf toch uit haar eigen iedere keer een emailtje sturen
zelfs en met emails die ze al eens eerder gestuurd had met waarom ze niet kon komen
heb wel eens met meerdere gechat maar die kapte het op een gegeven moment toch af
dus heb er wat twijfels over skype is inderdaad een optie
bedankt

Laat maar weten of het is gelukt om te skypen.

Mocht je hulp nodig hebben, stuur me dan even een berichtje. Ik spreek Russisch en kan eventueel dat paspoort even bekijken. Zogenaamd een foto van een paspoort sturen doen die scammers trouwens regelmatig, hierdoor lijkt het ‘echt’. Om geld vragen doen de meesten nooit direct, als ze bedreven zijn in het scammen gaat het best subtiel.

Het bedrag wat zij nodig heeft is overigens niet eens een vaststaand bedrag, het hangt helemaal af van hoelang ze hier zou willen verblijven en of ze hiervoor de benodigde financiële middelen heeft. Hoe sta jij er tegenover om naar Rusland te gaan en haar daar te ontmoeten?

Heb je inmiddels met haar gesproken op Skype? Of is jullie enige contact e-mailcontact?

**Ik heb de openingspost nog even gelezen… Ze heeft wél een visum, maar te weinig geld? Dat is complete onzin, kan niet, onmogelijk. Je krijgt namelijk geen visum als je niet aan de eisen voldoet, en een eis is het aantonen van voldoende financiële middelen. Als ze dus daadwerkelijk heeft gezegd dat ze een visum heeft, liegt ze. **

dat is op zeker een staaltje oplichting,beter vraag je altijd zo snel mogelijk op skype te komen met camara,maar meestal haken ze dan af,laptop kapot of snappen het zogenaamd niet.
nooit geld sturen,en 3600 is waanzin,en dan zou je de visa idd niet al hebben.