een bepaalde hoeveelhied geld hebben om naar een land af te reizen

hallo ik had een vraag ik ben met iemand aan het chatten uit rusland

en nu kan zij niet naar nederland afreizen om dat ze dan kennelijk iets van 3600 euro moet bezitten om
naar nederland af te reizen

ze heeft tickets en visum maar het verblijfs geld zou ze te weining hebben om af te reizen
heeft iemand daar ervaring mee

alvast bedankt voor jullie reactie

Ja, voor een toeristenvisum naar Nederland (Schengenvisum) moet je bewijzen dat je aldaar zelf het verblijf enzo kan betalen. Dus iets van 50 euro/dag voor de hele duur van je reis.
Tenzij iemand in NL jou ‘sponsort’ (en bijvoorbeeld belooft dat de gast bij jou logeert), maar dat doe je dus alleen bij mensen die je goed kent en kunt vertrouwen. Als zij misbruik maken ga jij namelijk failliet!

<Erik> & [Sandya]

Misschien valt hier ook wel wat over te vinden in ons Rusland forum.

ok bedankt voor de info

Ben ik de enige die denkt dat ze (of misschien wel hij) je probeert op te lichten?
Hoe goed ken je haar? Heb je haar al eens ontmoet? Of op z’n minst via Skype?

@Sterko : nee, je bent helaas niet de enige.

Dit topic loopt parallel aan dezelfde vraag van lennard38 in het Rusland forum, waar wel van (mogelijke) oplichting gewag wordt gemaakt.

Zie : http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=204163

Nee Sterko, die gedachte is mij ook al door mijn hoofd geschoten… zeker gezien het aantal mailtjes van Julia’s, Anna’s en Svetlana’s die ik afgelopen jaar in mijn mailbox aantrof die allemaal denken dat ik DE man van hun leven ben… :retard:

ik was op rusland forum verder gegaan bedankt voor jullie reacties

Even een slotje op dit topic; doordat er ook een topic in het Rusland Forum is, is deze dubbel, dus overbodig. :wink: