Hoi ik wil mijn vriendin die in Rusland woont verassen met een trip van Moskou naar Nederland, kan iemand me vertellen wat dit ongeveer gaat kosten, heb al op diverse sites gekeken maar kon niet exact vinden wat ik zocht.
Mvg Nils,
Hoi ik wil mijn vriendin die in Rusland woont verassen met een trip van Moskou naar Nederland, kan iemand me vertellen wat dit ongeveer gaat kosten, heb al op diverse sites gekeken maar kon niet exact vinden wat ik zocht.
Mvg Nils,
Heeft ze wel een visum om naar Nederland te komen?
Dat regel ik dan ook, wil haar verassen. Ze logeert bij mij dus wordt een gast visum. Heb alleen ff wat info nodig wat het ongeveer gaat kosten.
Nils
Voor zover ik weet kun jij dat visum niet voor haar regelen, dit soort visa moeten vrijwel altijd door de reiziger zelf worden aangevraagd bij de ambassade in het land van herkomst.
Ja, klopt. Ik heb het zelf ook eens gedaan. Ik moest de volgende stukken opsturen naar de genodigde:
kopie van mijn paspoort
kopie van een recente salarisstrook
officiële uitnodigingsbrief (af te halen bij de afdeling burgerzaken van je gemeente).
Met die documenten moest de genodigde vervolgens naar de Nederlandse Ambassade in Moskou voor het indienen van de visumaanvraag.
Je hebt nog wel meer papieren nodig. Meer informatie op www.buitenlandsepartner.nl
Niet als het gaat om een kortstondig bezoek van korter dan een maand. Dat is mij relatief gemakkelijk gelukt met de stukken die ik heb genoemd. In mijn geval ging het om een privébezoek, maar er zijn ook genoeg Russen die als toerist naar Nederland komen. Zo moeilijk is dat echt niet.
Als het doel is om een buitenlandse partner definitief naar Nederland te halen, dan ongetwijfeld wel ja. Dan ga je bij de IND in de papiermolen. Daarmee heb ik geen ervaring.
Ze komt in de tijd dat ik vakantie heb dat is max 4wkn langer niet, wilde haar gewoon verassen daarmee omdat zij niet veel geld verdient, was benieuwd hoeveel geld ik daarvoor ongeveer moest rekenen. Ik koop de ticket hier wel voor haar dat is met 350 euro ook wel betaald. Het gaat er in mijn geval om hoeveel geld ik moet reserven that’s all
De Nederlandse Ambassade in Moskou rekent EUR 60,00 voor een visum. De uitnodigingsbrief van je gemeente kost circa EUR 6,00. Dan het vliegticket nog, afhankelijk van hoe je vliegt (direct of met transfer) en met welke maatschappij, grofweg tussen de EUR 250,- en EUR 500,-. Het kan wellicht een stuk goedkoper als ze met German Wings vliegt vanaf Moskou-Vnukovo, maar dan moet je haar ophalen van het vliegveld in Keulen-Bonn.
Nils,
Zelf vlieg ik altijd via Dusseldorf naar Moskou Domodedovo. Ook heb ik al ervaring met mensen die vanuit Moskou naar mij zijn gekomen, ook via Dusseldorf, een goede verbinding en is met de auto in 2 tot 2,5 uur te rijden.
Het ligt eraan hoe ver je van tevoren het ticket boekt, maar als je ver van tevoren boekt kun je al een retour voor €200 kopen. Voor €280 heb je ook vast nog wel keuze. Kijk even op http://www.airberlin.com/site/start.php?LANG=net voor de prijzen en data.
Hier komen dan nog de eerder genoemde visumkosten bij en je reis naar dusseldorf. Het is dus best nog wel te doen.
Gr. Richard
Hey bedankt voor de tip, dat scheelt mooi wat geld, moet ik alleen ff kijken hoever het is naar dusseldorf. Woon zelf in het noorden van t land. Dan valt het ook dik mee dacht dat ik veel meer kwijt zou zijn.
Nils
Gexx.nl vliegt ook vanaf dusseldorf naar Moskou. met een beetje mazzel heb je voor 200€ een retourtje…![]()
Laatst heb ik nog gekeken voor een retour Amsterdam - Moskou via cheaptickets. Voor de periode begin juli kon ik zelfs een retour boeken voor €140! Heel goedkoop dus. Wel is het zo dat je vaak bij de goedkopere op cheaptickets een tussenstop maakt in bijvoorbeeld duitsland. Ook dat scheelt weinig in tijd omdat je vaak al een uur later weer vertrekt.
Dus als je weet wanneer je gaat zou ik zeker ook even daar kijken!
bedankt voor de info mensen, heb nog even wat te vragen. Hoe gaat het in zn werk als ik een ticket koop voor mn vriendin? is er iemand die weet hoe je dat moet regelen??
Nils
Je kunt via internet een ticket boeken met haar gegevens. Dit heb ik toen ook eens gedaan voor mensen die vanuit Rusland hierheen wilden komen. Ik heb toen hun gegevens doorgegeven en betaald met een creditcard. Het is makkelijk om het zo te doen, ze krijgt gewoon het (digitale) ticket toegestuurd naar haar adres.
Ik zou het wel even samen doen, zodat alles goed ingevuld wordt!
Hoi bedankt voor je antwoord, dus als ik haar gegevens doorgeef wordt het ticket naar haar vestuurd in Rusland begrijp ik! of gaat dat via de mail !
Nils
Ik heb het toen via Air Berlin door de mail laten gaan. Dan weet je zeker dat het aankomt en hoef je het alleen maar uit te printen. Met de post heb je wat meer risico. Ik zou het dus mailen. De meesten doen dit al trouwens. Succes!
Dus ik moet mn vriendin een uitnodigingsbrief mailen, kopie van mijn paspoort en recente loonstrook? klopt dat !
bvd Nils
Zo heb ik het 2 jaar geleden gedaan, met dien verstande dat ik alles per post heb toegestuurd. De uitnodigingsbrief van de gemeente met gelegaliseerde handtekening moet namelijk een origineel zijn. Van paspoort en loonstrook heb ik kopieen bijgesloten.