Reiskosten van Rusland naar Nederland

De uitnodiging moet je inderdaad echt via de post doen, die moet origineel zijn. De rest kan een kopie zijn…:slight_smile:

Ja klopt, alleen zul je het idd per post op moeten sturen. Ik heb nog niet meegemaakt dat dit niet is aangekomen, dus dat komt wel goed. Wel zou ik het het adres in het Russisch op de envelop schrijven, grotere kans dat ie dan sneller aankomt aangezien niet iedereen daar zo handig in is.

Hoelang zal dat duren voor je zo’n uitnodigings brief hebt? paar wkn ?

Nils

Nee, die kun je direct ophalen op het gemeentehuis. Je hoeft alleen je handtekening in te vullen en te betalen.

Ja klopt heb de brief al in huis liggen, ik was 4,30 kwijt viel me niks tegen. Heb al even gekeken of er een snellere manier is om het bij de vriendin te krijgen maar om nou 65 euri te betalen voor een envelop is ook nog al wat. Kan ik dit ook bij de ambassade regelen zodat het sneller gaat ivm de aanvraag van een visum ! of zit ik aan de bezorg tijd vast van 10 tot 12 dgn via post !

Nils

Ja, ik vrees van wel. Ik heb het gewoon per post gedaan.

Tja heb het gister maar met de post gedaan.

Ik kreeg net mail van de vriendin dat verder alles klaar is en dat zij daar een ticket moet kopen vanwege het feit dat het buro die de visa regelt ook de ticket moet regelen. Ze heeft een soort contract afgesloten… wel klote want ik denk dat de tickets hier goedkoper zijn dan daar…

Ik heb nog even een vraag ivm haar visum, moet ik ook 34 euro betalen per dag dat had ik gelezen op de site van de ind ! of geld dat alleen maar als zij niet over genoeg geld beschikt! raak de weg aardig kwijt moet ik zeggen. Kan iemand me dit zeggen uit eigen ervaring?

bvd Nils

Jij hoeft geen 34 euro per dag uit te geven, dat is alleen voor haar van toepassing. In praktijk hoeft dit natuurlijk niet, maar toen ik hier iemand had, zei ze dat ze de bonnetjes bewaarde voor het geval ze er naar vroegen. Ze heeft toen een dure jas en tas gekocht, dus dat was wel genoeg. Jij staat voor haar garant door je kopie van je loonstrook mee te sturen, dat is voldoende!

De gast moet bewijzen over 34EUR per dag in de Europese Unie te beschikken.
Kom je 10 dagen, dan moet je minsten 340EUR bij hebben.
Kom je 20 dagen, dan is dat 680EUR.
Je bent niet verplicht om dat geld ook daadwerkelijk op te doen.
Je moet alleen maar kunnen aantonen dat je dat geld wel degelijk bezit (de achterliggende redenering is dat je als je naar de EU komt voor je voeding en verblijf kan instaan).