Visite uit Rusland

een vraagje
is er iemand die ervaring heeft met het uitnodigen van russen voor een dag of4,ik begrijp dat je een soort uitnodiging moet versturen waarmee deze mensen een visa kunnen aanvragen . wie weet raad?

Ik heb exact dezelfde vraag. Niemand die wat weet?
Deze vraag staat er al een week…

Je moet naar jou gemeente huis, als er zo een machine staat met optie’s kies dan burgerzaken.dan vraag je een uitnodigingsbrief aan, deze vul je in.
je hebt de namen nodig en geboorte datum/adres etc. van je gasten.
dan ondertekenen en laten teken door een ambtenaar, kost je een euro of 5 a 6 maar kan misschien verschillen qua gemeente.
dan als dat gebeurt is verstuur je de brief naar rusland!
houd er rekening mee dat het versturen via de normale tnt post heel erg lang kan duren soms wel meer dan een maand( ze zeggen binnen 10 werkdagen maar ik weet uit ervaring dat dit langer is )
via DHL kost het bijna 70 euro maar dan hebben jou gasten het wel binnen 2 dagen.
dit is wat jij moet doen om iemand uit te nodigen, de russen moeten het verder regelen en dit duurdt ook nog wel een tijd.Ze nemen een maand de tijd om een visum klaar te maken.

Hoop dat ik je een beetje geholpen heb

1 like

Hardstikke bedankt voor je reactie, Jean.

Dus als ik het goed begrijp, dan gaat dit alles 2 maanden duren?
Dat moet toch sneller kunnen zou je zeggen.

Kan ik niet zo’n uitnodiging mailen?

En waarom kost het hun nog een maand voor het visum klaar is?

Het lijkt me toch dat als je even naar Moskou wil, dat je dat gewoon kan doen en dat je niet van alles een maand van tevoren hoeft te regelen, of zie ik dat verkeerd?

Waar gaan ze verblijfen?in een hotel?—> dan is er niks aan de hand want dan hebben ze een reisdoel en wordt visum geregeld door de reisorganisatie.
Verblijfen ze bij jou dan wordt het dit langdradige verhaal.
Heb zelf al bijna 4 jaar een Russische vriendin dus weet dat het erg lang duurdt allemaal om iemand een prive visum te laten verkrijgen.

Poeh, dat lijkt me vervelend. Dus dan kan jij zeg maar niet jou vriendin laten komen, tenzij ze aan de douane ‘laat zien’ dat ze verblijft in een hotel?

Maargoed, ik kan die uitnodiging niet gewoon mailen?

nee ze moeten de orginele uitnodiging hebben daar.
ik hoopte ook dat het per mail of desnoods via fax zou lukken maar helaas…
Ja met mijn vriendin is het heel erg plannen om samen te zijn.