Rusland VISUM aanvraag, ingewikkelde situatie

Beste iedereen,

Graag zou ik Rusland deze november willen bezoeken voor de eerste keer. Nu twijfel ik echter aan de juiste procedure voor de VISUM aanvraag, welke het snelst en gemakkelijkst is.

Mijn vriendin haar ouders kunnen een persoonlijke uitnodiging voor mij maken (ik zal daar ook slapen). Hier voor hebben zij kopie nodig van mijn paspoort en zorgverzekering. Deze uitnodiging, als ik het goed heb, moet goedgekeurd worden bij OVIR kantoor? Deze dan per officieel document naar mij op worden gestuurd, ik met mijn paspoort en de privé uitnodiging naar de Russische ambassade in Den Haag.

Ik kan ook voor de optie kiezen om een “nep” uitnodiging te laten maken, door een bedrijf in Nederland. Als dit de betere optie is, misschien een tip?

Welke van deze twee opties zouden jullie mij aanraden, ik wil de derde week van november vertrekken aangezien zij dan vakantie heeft.

Alvast bedankt voor jullie hulp,

Luuk

Ik zou het via een visumbureau regelen, een “nep” uitnodiging dus.

Bedankt voor je antwoord, heb je misschien een tip voor visumbureau?

Bijvoorbeeld www.rusreis.nl. Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar heb het wel voorbij zien komen in verschillende topics: Overzicht online netwerk van Wereldwijzer Reizigers Netwerk - Wereldwijzer Reiscafé - Wereldwijzer Reizigers Netwerk en Overzicht online netwerk van Wereldwijzer Reizigers Netwerk - Wereldwijzer Reiscafé - Wereldwijzer Reizigers Netwerk.