Je kan tegenwoordig ook een afspraak maken, zodat je zeker weet dat ze je aanvraag direct behandelen. Anders kan het zijn dat je in de rij staat en wanneer het loket dichtgaat heb je pech kun je weer terug naar huis. Via een visumbureau is ook een optie, ik zou het via deze weg doen.
Ik heb daar zelf geen ervaring mee, dus ik weet niet hoe dat precies werkt met een afspraak. Als je er dichtbij zit kun je er gewoon heengaan lijkt mij, dan is de kans niet groot dat je achter een lange rij aan moet sluiten als je op tijd bent. Voor afspraken kun je hier kijken: http://ambru.nl/priem_visa/
Anders kun je altijd voor de zekerheid bellen met dergelijke vragen.
Als ik naar Rusland ga dan stuur ik een mailtje naar Peter van www.rusreis.nl en wordt alles geregeld. Ik hoef de deur niet uit en alle rompslomp wordt geregeld.
Ik ga voor 4 dagen naar russia en verblijf daar bij kennissen kan iemand mij vertellen wat voor een uitnodiging ik nodig heb? want een hotelvoucher krijg je volgens mij pas als je betaald en om een hotel te boeken en te betalen en er niet te verblijven is een beetje jammer van het geld.
Je kennissen dienen je uit te nodigen. Echter, duurt het wel lang om iemand uit te nodigen. Het is het makkelijkst om een uitnodiging te regelen via een visumbureau. Je krijgt dan een uitnodiging van een toeristenorganisatie of een hotel. Hier heb je dan verder niets mee te maken, het is alleen om te laten zien dat je een uitnodiging hebt. Verder wordt er niets mee gedaan. Wil je zelf het visum en alles regelen?
Via deze site kun je voor €15 een hotelvoucher bestellen.
Je boekt dus geen hotel, maar krijgt wel een voucher.
Denk er ook om dat de aanvragen tegenwoordig via een extern bureau verlopen, dus niet meer bij de ambassade. Online aanvraag formulier invullen. Bij de laatste vraag: Select the location where you will be applying for your visa altijd Visa Application Center IFS (Hague) kiezen.