Je kan tegenwoordig ook een afspraak maken, zodat je zeker weet dat ze je aanvraag direct behandelen. Anders kan het zijn dat je in de rij staat en wanneer het loket dichtgaat heb je pech kun je weer terug naar huis. Via een visumbureau is ook een optie, ik zou het via deze weg doen.
Ik heb daar zelf geen ervaring mee, dus ik weet niet hoe dat precies werkt met een afspraak. Als je er dichtbij zit kun je er gewoon heengaan lijkt mij, dan is de kans niet groot dat je achter een lange rij aan moet sluiten als je op tijd bent. Voor afspraken kun je hier kijken: http://ambru.nl/priem_visa/
Anders kun je altijd voor de zekerheid bellen met dergelijke vragen.
Als ik naar Rusland ga dan stuur ik een mailtje naar Peter van www.rusreis.nl en wordt alles geregeld. Ik hoef de deur niet uit en alle rompslomp wordt geregeld.
Ik ga voor 4 dagen naar russia en verblijf daar bij kennissen kan iemand mij vertellen wat voor een uitnodiging ik nodig heb? want een hotelvoucher krijg je volgens mij pas als je betaald en om een hotel te boeken en te betalen en er niet te verblijven is een beetje jammer van het geld.
Je kennissen dienen je uit te nodigen. Echter, duurt het wel lang om iemand uit te nodigen. Het is het makkelijkst om een uitnodiging te regelen via een visumbureau. Je krijgt dan een uitnodiging van een toeristenorganisatie of een hotel. Hier heb je dan verder niets mee te maken, het is alleen om te laten zien dat je een uitnodiging hebt. Verder wordt er niets mee gedaan. Wil je zelf het visum en alles regelen?
Via deze site kun je voor €15 een hotelvoucher bestellen.
Je boekt dus geen hotel, maar krijgt wel een voucher.
Denk er ook om dat de aanvragen tegenwoordig via een extern bureau verlopen, dus niet meer bij de ambassade. Online aanvraag formulier invullen. Bij de laatste vraag: Select the location where you will be applying for your visa altijd Visa Application Center IFS (Hague) kiezen.
hoi nee wil het allemaal laten regelen via de anwb maar ik moet een uitnodiging zelf toevoegen zoals ik het begrijp en ik moet over 2 weken al daar zijn dus er is wat haast mee gemoeid vandaar
Via genoemde site kun je een “hotelvoucher” regelen, zonder een hotel te boeken.
Let er ook op, als je het via de ANWB doet sturen die je aanvraag door naar het CIBT,
doe je er zelf geen visumaanvraagformulier bij, gaan zij het (tegen extra kosten) voor je doen.
Van het CIBT hoorde ik dat twee weken wel erg kort was en dat ze toen niet wisten of het visum wel op tijd klaar zou zijn. smkiek
Het is toen uiteindelijk geregeld via een ander visumbureau. Binnen een week was het visum gereed. De uitnodiging werd ook verzorgd. Dit was via VisumPro.
Heb zelf nu meerdere malen ook gebruik gemaakt van de VHS visumservice, kost wel 30 euro meer maar je kan er vaker terecht.
Voor de papieren (uitnodiging e.d.) heb ik laatst een Nederlands bedrijf gevonden die het heel goedkoop doet, nog geen 20 euro en altijd binnen 24u: http://www.russi.nl/
Hebben jullie ervaring met een uitnodiging voor Wit-Rusland?
Ik heb geen ervaring met wit-Rusland.
Mijn uitnodiging regel ik via het Hotel. Sommige hotels rekenen daar niets voor andere een klein bedrag.
Het hotel waar ik in januari ga verblijven rekende 880 roebel en met de wisselkoers op moment van aanvragen was dat omgerekend (plus toeslag voor creditcard) 12,50 euro
Ik heb gewoon mijn ziekte verzekering (zorgverzekeraar) gebeld en gezegd dat ik voor 3 maanden naar Rusland gaat. Binnen 10 minuten lag de Rusland verklaring in mijn mail. De 1e keer duurde het 1 dag.
Ik heb een low-budget ziekte verzekering en was verbaast over de service.Dus vraag een Rusland verklaring, probeer de datum te vermijden als het gevraagd word. Zeg gewoon dat je niet precies weet wanneer je gaat, omdat je ook niet weet wanneer je een visum krijgt. Soms lukt het zonder een datum erop, maar wel staat er soms vermeld geldig voor een periode van 90 dagen aaneengesloten.
Nogmaals het viel erg mee. Succes. Laat maar weten of het gelukt is.
Ga je nu een visum aanvragen? Hoe wil je dat doen? Sommige buro’s tillen je met de prijs en vragen enorme sommen geld voor een uitnodiging indien dit geregeld moet worden.