je kan proberen contact op te nemen met de ambassade en een garantstelling via hun te regelen zodat ze gelijk het visum kunnen regelen.
Maar gezien de tijd denk ik dat dit ook erg lastig gaat worden
Updated - - -
Waar ben je net achter gekomen?
Dat je geen geld moet overmaken?
Bedoel de Russische ambassade in Nederland? www.ambru.nl
Zij heeft verder alle documenten, en die zijn in Rusland allemaal goedgekeurd. Ze heeft dus ook al de vliegtickets.
Ze kan alleen die 34 euro per dag niet aantonen.
Toeristen die naar een hotel gaan krijgen een uitnodiging van het hotel (eventueel tegen betaling). Bij de aanvraag van het visum moeten ze naast de uitnodiging bewijzen van de beschikking over dit leefgeld aantonen en ze zullen bij de douane, indien ze tegen gehouden worden, nogmaals moeten aantonen dat ze over dit leefgeld beschikken volgens mij.
Belangrijkste is nu of ze wel of geen visum heeft.
Heeft ze wel het visum maar geen leefgeld dan zou ik haar gewoon laten komen. Wordt ze door de douane tegen gehouden kan jij er altijd bij geroepen worden en kan je alsnog zeggen dat je garant staat. hiervoor moet je dan wel beschikken over een bepaald inkomen en dat ook ter plaatse kunnen aantonen.
Als ze geen visum heeft wordt ze als het goed is al niet toegelaten tot het vliegtuig.
Het probleem is dus dat ze nog geen visum heeft.
Die wilde ze gisteren gaan ophalen. Alle overige documenten waren goedgekeurd, zo moest alleen nog het leefgeld kunnen aantonen.
Die garantstelling, daar kom ik wel aan, ik voldoe aan alle eisen. Maar dat lukt uiteraard niet voor zondag.
Heb haar net even gesproken. Ze gaat naar de bank in de hoop een lening te kunnen krijgen. Aangezien ze het geld niet hoeft uit te geven kan ze het geld direct terugstorten zodra ze in Nederland is. Ben benieuwd of het haar gaat lukken.
Helaas, ze heeft slechts een krediet van 2500 gekregen
Ik heb begrepen dat ze haar visum niet kan omzetten naar minder dagen en niet direct een andere kan aanvragen.
We zullen onze ontmoeting moeten uitstellen.
Maar… kan ze met mijn garantstelling met een toeristenvisum Nederland binnenkomen of heeft ze dan een gasten visum nodig.
Zij kreeg dit te horen, ik ben een beetje de draad kwijt. Ik zou morgen of vrijdag naar de Russische Ambassade kunnen gaan om een garantstelling te regelen. Zij heeft een toeristenvisa aangevraagd.
The letter invitation directed from inviting to invited, should contain the following information:
a full name, the residential address, personal number (personnummer consisting of 11 figures) and phone number of the inviting; if the invitation is written by the citizen of holland on behalf of it (its) Russian the spouse/spouse, it is necessary to fill out also full name and personal number (or DUF number) spouses/spouses;
a full name, the address, date of birth and number of the passport invited;
calendar time, period and trip destination;
data on in what relations (related, friendly) consist invited and inviting; if the parties in the related relations do not consist, it is required to specify, where when and under what circumstances they met earlier personally;
data on what of the parties takes up responsibility for the expenses connected with a trip and stay in holland.
Attention! Diplomatic missions under the authority of which there are visa questions, reserve the right to itself to request from the parties and other additional information which has not entered into this list.
to receive the guest visa, we should be personally familiar. without it it is impossible to receive the guest visa.
Ik denk dat het dan een prive visum wordt.
De uitnodiging en garantstelling regel je volgens mij bij de gemeente.
Wij en zij hebben niets te maken met de russische ambassade.
Nou… het gaat dan toch nog gebeuren. Afgelopen weken heeft ze het geld bij elkaar gekregen en ze komt vanavond aan op Schiphol.
Ze blijft tot na Oud en Nieuw :biggrin: