Yep, of op de 30e verblijfdag een kort tripje naar het buitenland via een internationale luchthaven. Heb je daar gee trek in, dan so wie so een visum aanvragen.
Als je voor die optie kiest heb je potentieel een probleem bij de eerste keer thailand binnen komen, of om op die vlucht te komen.
Visum is vereist volgens de regels, eenvoudig te regelen en momenteel gratis, dus waarom geen visum aanvragen?
Hmm ik heb hulp nodig. Mijn plannetjes zijn een beetje in het water gevallen door de US. Ik dacht hier mijn visum te kunnen verlengen, onmogelijk. Dus ik moet onverhoopt morgen (de 14e) uitvliegen naar Thailand. Daar krijg ik een 30dagen visum on arrival.
MAAR: Ik moet mijn vriendin op 10 dec om 7 uur van BKK ophalen, die dag vliegen we door naar CM. Samen vliegen we uit op de 25ste.
Dus ik ben 42 dagen in Thailand. Dat zijn er 12 te veel. Ik heb gekeken naar een visarun. Dan krijg je maar 15 dagen en omdat ik haar echt moet ophalen op de 10. Kom ik alsnog in tijdsnood volgens mijn laatste calculaties.
Is het mogelijk om ergens in Bangkok m’n visum te verlengen met 15 dagen?
Of anders als het toch een run moet worden. Wat zou dan strategisch gezien de beste grenspost zijn?
Alvast bedankt!! Tour
Ten eerste heb je ook nog eens een bewijs nodig dat je binnen 30 dagen het Thailland gaat verlaten anders kan de vliegtuigmaatschappij waar je mee gaat vliegen je weigeren. Het is trouwens geen visum on arrival maar een visavrij entree.
Je kunt wel een verlenging krijgen in Thailand maar dat is alleen maar 7 dagen en kost je 1900 bath. Dit kun je doen bij een immigratiekantoor die overal zitten in Thailand.
Visarun inderdaad over land terug krijg je maar 15 dagen wat je dus ook zou kunnen doen is heen en weer kunnen vliegen naar bv Kuala Lumpur die kan zeer goedkoop met www.airasia.com Dan heb je ook gelijk het bewijs dat je het land binnen 30 dagen gaat verlaten.
Ik verblijf iets minder dan drie maanden in Thailand (toerist; heen-en terug via Bangkok). Ik zorg voor een twee maanden visum (maximale toerist-termijn).
Volgens reisbureau heb ik een extra vliegtuigticket nodig dat bewijst dat ik het land verlaat binnen de twee maanden om mijn reis te kunnen starten vanuit België of Nederland (busticket naar Laos is bv. niet voldoende). Iemand tips voor een spotgoedkoop ticket van Thailand naar 1 of ander buurland? Dit dient dus enkel als bewijsmateriaal voor de douane dat ik wel degelijk binnen de termijn van twee maanden Thailand verlaat. Of ik het gebruik doet er niet toe (klopt dit?). **Wat is de handigste en de goedkoopste manier om aan een visum voor mijn derde maand Thailand te geraken? **Twee keer oversteken met de bus naar Laos en zo telkens 15 extra dagen verblijf?
Het visum voor twee maanden Thailand is dat datumgebonden: bv. van 1 november tot 1 januari? Of kan ik tussen 1 november en 1 februari gewoon twee maanden in Thailand verblijven (niet aaneengesloten) en bv. tussenin 1 maand in Birma rondreizen?
Bedankt voor jullie reacties; ik heb echt hulp nodig omdat ik zelf te weinig tijd om nog alles op te snorren. De administratieve molen om als zelfstandige drie maanden ‘uit het systeem’ te stappen vereist al mijn aandacht ![]()
Je reisbureau informatie is onjuist. Dat vliegticket heb je nodig als je zonder visum naar thailand wilt.
Je kunt je visum 30 dagen verlengen bij ieder immigratiekantoor…
Als je thailand binnenkomt gaan de 60 dagen in. Verlaat je dan het land vervalt je visum en kom je visumvrij het land weer in.
Hallo,
Je kunt 2 dingen doen inderdaad je kunt 1 entree toeristenvisum 60 dagen aanvragen en deze dan in Thailand met 30 dagen verlengen wat 1900 baht kost of een multienty toeristenvisum van 2x 60 dagen aanvragen en dan er in en eruit reizen waarbij je de kosten dan hebt van het heen en weer reizen. Deze kun je ook aanvragen bij de Thaise Ambassade in Den Haag of het Thaise Consulaat in Amsterdam. Je kunt deze gratis krijgen tot maart 2011 ook een multieentry.
Als je dit bovenstaand visum heb dan heb je geen bewijs nodig dat je he land gaat verlaten door middel van een vliegticket.
kan iemand mij zeggen hoe het met de visums zit bij het volgende?
we gaan voor 8 weken naar thailand.
aankomst in bangkok, dan overland/boot naar maleisie (langkawi) voor 1 week, dan thailand weer in voor resterende 6 weken.
groet, dennis
Visumvrij geeft problemen wegens ontbreken vliegticket naar buiten thailand, plus max 15 dagen 2e entree, 60 dagen toeristenvisum geeft problemen ivm max 15 dagen 2e entree, visumvrij dan, dus oplossing is double entry visum. Aanvragen bij ambassade den haag of consulaat amsterdam.
bedankt stevenl, dat zal ik gaan doen!
gr, dennis
Hallo,
Ik heb ook wat onduidelijkheid over visum Thailand, kan iemand laten weten hoe het zit bij mijn (voorlopige) planning?
Ik ben eerst ca 18 dagen in Thailand, zal dan vliegen naar Vietnam, en overland vanuit Cambodja nog weer ca 11 dagen in Thailand zijn.
Als ik hier goed lees dan is dit mogelijk toch? (als ik weer in Thailand kom, heb ik genoeg aan zo’n 15 dgn entree)
Moet ik dan bij aankomst Bangkok al wel een ticket met datum naar Vietnam in bezit hebben, of kan ik dat ook later nog boeken?
Groet:dag:,
Petra
bij binnenkomst in thailand zal je al een ticket naar vietnam moeten hebben als je dit hebt krijg je een visum vrije entree van 30 dagen en je verblijft er ca 18 dus dat is inderdaad geen probleem
als je dan terug komt over land krijg je een visum vrije entree van 15 dagen en je verblijft er dan ca 11 dus wederom geen probleem er van uit gaande dat je dan weer een ticket hebt waarmee je het land verlaat
Hallo Dirkpie,
Bedankt voor de uitleg!
Nu weet ik zeker dat ik geen extra visum voor Thailand hoef te regelen.
Groet:dag:,
Petra
is het ook mogelijk om er langer dan 60 dagen te blijven?
Ik wil eigenlijk 3 maanden.
Ik lees overal dat je de grens over kan en dan +15 dagen krijgt. (max 3 keer in 6 maanden)
Kan dat ook met een visum van 2 maanden, of alleen als je die 30 dagen krijgt bij binnenkomst v Thailand?
Hallo Hanneke,
Een 60 dagen visum kun je eenmalig verlengen met 30 dagen bij een immigratiekantoor in thailand. Als je het land uitgaat is het visum niet meer geldig en kun je weer binnenkomen visumvrij, 15 dagen indien over land, 30 dagen indien door de lucht. Max 3 keer per 180 dagen regel bestaat niet meer.
Je kunt natuurlijk ook een double/multiple entry visum aanvragen, dan kun je met visum ipv visumvrij Thailand weer binnenkomen.
hallo allemaal,
ik zit op het moment in nepal. en ik vertrek 6 dec naar thailand.
ik heb geen ticket ot dus zal een visum moeten aanvragen hier in kathmandu.
heeft iemand een idee hoe lang dat zal duren. dan kan ik daar mijn plannen een beetje op aanpassen.
alvast bedankt.
groeten tommy
ik weet niet hoe lang dit zal duren in Kathmandu maar hier in amsterdam krijg je het dezelfde dag nog dus reken op een dag of 2 dan heb je tijd genoeg en als je het dan sneller krijgt kan je jezelf vast nog wel even vermaken in Kathmandu
hallo,
ik ben zojuist bij de ambassade van thailand in nepal geweest en die zeggen mij dat ik zeker geen visum nodig heb. prima maar ik vertrouw het nog niet helemaal omdat ik overal verhalen lees dat ik dat wel nodig heb.
ik vlieg naar bangkok om minder dan een maand te blijven. ik heb geen ticket out dus dan heb ik het naar mijn mening wel nodig.
heeft iemand enig idee hoe hun erbij komen dat ik het niet nodig heb?
alvast bedankt.
gr tommy
Officieel heb je het wel degelijk nodig.
Ik neem aan dat hun opmerking dat je het niet nodig hebt betekent dat de luchtvaartmaatschappijen vanuit die regio hier niet op letten (is ook lastig, want zijn komen veelal voor een visa on arrival in aanmerking).
Dus als je daarop wilt gokken kun je zonder visum aan te vragen naar Thailand gaan. Mocht je dan toch een probleem hebben kun je snel op de luchthaven alsnog een Air Asia ticket aanschaffen naar buiten Thailand.
Ik wil de komende dagen mijn double entry tourist visum gaan aanvragen in Amsterdam, maar heb nog een paar vragen mbt het formulier. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen?
Ik moet een proposed address invullen, kan dit het hotel zijn waar ik de eerste dagen in BKK verblijf? Ik ga rondreizen, dus geen vast adres.
Daarnaast moet ik een local guarantor + guarantor in Thailand opgeven, enig idee wat ik hier dien in te vullen?
Bedankt voor jullie hulp!
Kirsten