Aangezien het topic over visa voor Thailand behoorlijk verouderd was, heb ik deze verwijderd.
In dit nieuwe topic kan de meest recente informatie vermeldt worden m.b.t. de visumprocedure voor Thailand.
Graag zou ik de medegebruikers van het Thailand-forum dan ook willen vragen om hier de meest recente info te plaatsen en/of de links neer te zetten waar de correcte info gevonden kan worden.
As of the 1st October 2006 new rules regarding the use of the 30 day visa exemption stamp came into force
The new rules state that the 30 day stamp can only be used back to back for a maximum of 90 days, after which no more will be issued for another 90 days.
This means anyone using the 30 day visa exemption , and therefore doing the visa run every 30 days, to stay long term in Thailand, now need to find another way to stay long term.
It seems so far that a person can leave and enter as many times as they like within that 90 day period, but after 90 days of getting back to back entries using this method, people will be refused another 30 day visa exemption . So, what to do ?
The rules only apply to those using the 30 day stamp to stay long term. Anyone who has a visa issued at an embassy or consulate outside of Thailand will not be affected.
So the answer is clear, If you are staying or plan to stay in Thailand long term, or an extended time, you will need to apply for the appropriate visa in your home country before travelling. Tourist visas can easily be obtained in countries neighbouring Thailand, but the consulates seem to be only issuing the single entry type, but for those with no other choice it’s a good option.
Een van de nieuwe visumregels is dat je maximaal 3 keer een visum voor 30 dagen kunt krijgen nadat je Thailand bent binnen gekomen en een visum hebt gekregen on arrival. Daarna moet je 6 maanden weg blijven. Dit is om de visaruns regen te gaan.
Ik was in de afgelopen 2,5 maanden 3 keer in Thailand, en steeds weer een week of 2 buiten Thailand. Toen ik voor de 4e keer naar Thailand ging, kon ik er gewoon weer in.
Niemand schijnt precies te weten hoe de regel geintepreteerd moet worden. Geldt het alleen als je er echt 90 dagen aaneengesloten bent geweest? Of heb ik gewoon geluk gehad? Ik weet het niet, maar dit is mijn ervaring.
ik denk dat het 90 dagen achter elkaar is , want dit staat bij visa informatie :U kunt ook een visum voor meerdere bezoeken (entries) aanvragen. U krijgt dan een termijn van 1 jaar, de afgiftedatum meegerekend, om deze entries te gebruiken. Iedere keer als u in Thailand arriveert kunt u dan 90 dagen blijven, de dag van aankomst en vertrek meegerekend. De kosten hiervoor: een multiple kost € 120,–.
Ze tellen de dagen die je in Thailand bent mag niet meer zijn dan 90 op een visa aravel in de 180 dagen. echte visums vallen daar buiten die aangevraagd zijn op een Thaise Ambassade of Consulaat.
Ron
Ik kom op 9 juli aan in Bangkok en vlieg op 9 augustus weer terug naar NL. Volgens mijn ticket ben ik dus 32 dagen in Thailand. Ik zou dan een visum nodig hebben. Maar ik vlieg tussendoor nog naar Vietnam en terug, waardoor ik niet 32 dagen aaneengesloten in Thailand ben. Dit ticket binnen Azië boek ik alleen pas ter plaatse, dus ik kan niet aantonen dat ik binnen die 32 dagen het land nog uitga.
Betekent dat dat ik dus **wel **een visum voor Thailand moet regelen?
als je 1 keer de grens over gaat en je komt weer terug in Thailand is geen probleem voor nog eens 30 dagen thailand
voor Vietnam moet je volgens mij wel een visum hebben!
Succes
Fransjes: klopt niet, Johanna heeft wel degelijk een visum nodig (officieel in ieder geval), aangezien haar vertrekdatum meer dan 30 dagen ligt van haar aankomstdatum.
Dit betekent dat officieel een visum is vereist, en luchtvaartmaatschapijen voeren deze regels uit, en eisen dan ook soms een visum.
Een visum is niet nodig want ze gaat binnen die 30 dagen weer de grens over en doet dit een maal en hoeft dus geen probleem te zijn een visum voor thailand is dus niet nodig.
Groetjes Fransjes
Ze kan niet bewijzen dat ze het land uitgaat aangezien ze pas ter plekke boekt… Geen probleem met de oude regeling, maar weet iemand al hoe het er nu aan toe gaat?
Ze hoeft het niet te bewijzen bij binnen komst. als ze toch niet het land is uit gegaan dan betaalt ze een boete voor elke dag die ze te lang is gebleven zonder visum.de bedragen weet ik even niet en betalen kun je dan op het vliegveld.
ps of ze moet geen nl paspoort hebben dan kan het een ander verhaal worden.
Snel vraagje: als ik op 7 juli aankom in Bangkok (vlucht vanuit Beijing), en ik ga binnen 3 weken de grens over naar Laos… Na een week of 6 ga ik via Cambodia weer Thailand in voor ± 2 a 3 weken. Hoe werkt dat dan met visums? (ik heb geen bewijs dat ik op een bepaalde datum de grens naar Laos overga).
Hallo. Ik vertrek in augustus naar Thailand met een enkel ticket. Ik ben van plan om ongeveer 2 maanden daar te verblijven om vervolgens naar en ander land te reizen en daarna weer even vakantie te vieren in thailand. Nu vraag ik me af of ik thailand binnenkom met een enkel ticket. Ik vlieg met ltu.de maar hier staat er niets over bij. Kan iemand mij helpen? groetjes Vera
In het algemeen is de controle op het bezit van een retourticket niet erg streng. Maar voor een verblijf van twee maanden heb je in principe een visum nodig, tenzij je tussendoor naar een buitenland gaat. De visum verstrekker zal wellicht om een retour ticket of een ticket naar een volgende bestemming vragen.
ik zal het anders in delen 30 dagen thailand dan een aantal dagen een ander land dan kan je weer 30 dagen in Thailand voor uit
Ps waarom heb je geen retour ticket
Voor een visum vrije entree in Thailand is nodig: vliegticket naar buiten Thailand met vertrek binnen 30 dagen. Als iemand dat niet heeft, is een visum een vereiste. Er zijn de laatste tijd controles op zowel het vliegveld als andere grensovergangen, dus dat gaat ongetwijfeld ook leiden tot vliegtuigmaatschapijen die hier strenger op gaan controleren.
Dus Vera: schaf een visum aan, je moet er officieel een hebben, of koop een goedkoop of refundable ticket naar buiten Thailand met vertrek binnen 30 dagen na aankomst.