Visum-informatie Thailand

Ik ga zelf 1 april 2008 naar thailand en cambodja en vlieg de 30ste april weer terug. dit wil volgens jullie dus zeggen dat ik geen visum nodig heb?

gr bart

Klopt.

Als je vertrekt op 1 april kom je waarschijnlijk aan op 2 april. Ruim binnen de 30 dagen grens. Bovendien ga je ook nog naar Cambodja. Als je terugkomt in Thailand krijg je een nieuw 30 dagen stempel.

PS: Het is hier behoorlijk warm in april! Rondom 13 april is het waterfeest Songkraan. Dan is het aan te raden om zonder camera, iPod en of telefoon over straat te gaan.

Bedankt voor de tip.

ik heb ook een enkele ticket maar thailand.
en vlieg na een week door naar vietnam.
kan ik vervolgens over land wel weer legaal thailand in?

ik heb ook een enkele ticket maar thailand.
en vlieg na een week door naar vietnam.
kan ik vervolgens over land wel weer legaal thailand in?

Nee, je hebt een ticket naar buiten Thailand nodig. En met name bij enkele grensovergangen vanuit Cambodia wordt hier zo af en toe moeilijk over gedaan, een vlucht vanuit Zuid Oost Azie naar Thailand is een beter idee (maar kan in theorie nog steeds geweigerd worden).

Hallo allemaal,

sorry maar ik snap het niet zo goed meer.
Ook ik ga in juli naar Thailand en vlieg eind augustus weer terug, ik blijf dus ongeveer 7 weken weg. Tussendoor wil ik naar Laos en Cambodja waar wel een visum vereist is (?) maar voor Thailand heb ik dus geen visum nodig als ik bij vertrek maar kan aantonen dat ik in de tussentijd het land heb verlaten? Of is het nu wel vereist dat je bij binnenkomst kan aantonen dat je de grens even over gaat?
Alvast bedankt voor de hulp!

Groetjes Christel

Je krijgt een stempel voor 30 dagen en voor de rest wordt het overgelaten aan de “discretie” van de behandelende ambtenaar. Je moet zo nodig een goed verhaal en in elk geval een een beschaafd voorkomen hebben. Maar zeer waarschijnlijk is de ambtenaar van immigration niet geïnteresseerd.

Als je alles op zeker wilt hebben koop je een visum voor twee maanden maar ik zou het geld er niet voor over hebben.

Het zit als volgt. Je gaat naar Thailand en vertrekt ook vanuit Thailand. Omdat er 7 weken tussen je aankomst en vertrek zit gaat men er vanuit dat je al die 7 weken in Thailand verblijft. Dat is dus langer dan 30 dagen en dus heb je een visum nodig. Thaise imigratie kijkt niet naar je ticket, zij vertrouwen op de luchtvaartmaatschappij. Deze zijn wettelijk verplicht je visum te controleren.
In werkelijkheid ga jij niet 7 weken naar Thailand omdat je ook naar Laos en Cambodja gaat, maar de luchtvaartmaatschappij gaat daar wel vanuit Als je reeds een visum voor Canbodja of Laos hebt is dat geen probleem, want je kan aantonen dat je Thailand tussentijds verlaat. Indien je die in Bangkok wilt regelen kan dit problemen opleveren en en kan een luchtvaartmaatschappij je zonder geldig visa voor Bangkok weigeren. Als je uitlegt dat je niet alleen in Thailand verblijft zal de ene maatschappij wat schappelijker zijn dan de andere.
Bij China Airlines bestaat overigens de mogelijkgheid een verklaring te tekenen waarin je verklaart de financiele gevolgen van het eventuele weigeren door de Thaise immigratie op je te nemen. Dan nemen ze je wel gewoon mee. Idere maatschappij heeft zo zijn eigen regels. Ik raad altijd aan even met je luchtvaartmaatschappij te mailen (je hebt het dan hun antwoord op schrift)en te vragen of ze akkoord gaan met het feit dat je geen visum hebt omdat je naar Laos gaat. Gaan ze niet akkoord dan zul je een visum moeten halen.

Als je de ticket naar Vietnam al hebt is er geen enkel probleem, dan heb je een ticket Thailand uit. Heb je dat niet, dan heb je wel een probleem een zal de luchtvaartmaatschappij je mogelijk niet meenemen. Schaf dus alvast de ticket aan.

Vervolgens kun je over land inderdaad weer naar Thailand terug. Ze kunnen vragen naar een ticket terug naar Nederland of controleren dat je hiervoor voldoende geld hebt. Maar zoals stevenl aangaf heb je ook nog te maken met de Vietnamese en Cambodiaanse immigratie. Die hebben ook zo hun regels en willen er van verzekerd zijn dat je terugkeerd. Dat zal zeker zo zijn in Vietnam. Controleer dus ook hun vereisten!

Hallo allemaal,

er is 1 vraag waar ik nog steeds geen duidelijk antwoord op kan vinden en ik hoop dat iemand mij kan helpen.
wanneer je thailand binnen 30 dagen verlaat bijvoorbeeld naar laos en dan weer terug gaat naar thailand, begint je 30 dagen-telling dan overnieuw of moet je de dagen van vóór je vertrek bij de dagen daarna optellen?

ik blijf namelijk 22 dagen in thailand en na vertrek nog eens een week of 2…

groetjes

ps: bedankt voor de voorgaande antwoorden!

Zonder visum krijg je krijgt toestemming om mximaal 30 dagen in Thailand te verblijven. Vertrek je eerder dan en kom je weer terug, dan krijg je opnieuw 30 dagen. Dit kan je maximaal 3 keer doen in een periode van 180 dagen. Het is niet zo dat je bijvoorbeeld 6 keer 10 dagen kunt nemen, in plaats van 2 keer 30 dagen.

Zonder visum krijg je krijgt toestemming om mximaal 30 dagen in Thailand te verblijven. Vertrek je eerder dan en kom je weer terug, dan krijg je opnieuw 30 dagen. Dit kan je maximaal 3 keer doen in een periode van 180 dagen. Het is niet zo dat je bijvoorbeeld 6 keer 10 dagen kunt nemen, in plaats van 2 keer 30 dagen.

mario, ik waardeer je kennis en je in breng op dit dorum ten zeerste, maar ik denk dat wat je hier schrijft verwarrend kan werken.
Er zijn 2 regels die hier van belang zijn: je mag visum vrij het land binnenkomen en kunt dan maximaal 30 dagen blijven (onder bepaalde voorwaarden). Daarnaast is er de regel dat je per 180 dagen maximaal 90 dagen visumvrij in het land mag verblijven. Je kunt een onbeperkt aantal keer visumvrij het land binnen komen, als het totaal aantal dagen maar niet meer is dan 90.

Maar: de immigratie officier speelt hier een grote rol in. Bovenstaand is de theorie, als een officier er geen zin in heeft, kan hij je bijvoorbeeld 7 dagen geven in plaats van 30.

Stevenl, je hebt inderdaad gelijk. De 90 dagen regel inderdaad uitgevoerd zoals jij beschrijft.
http://www.immigration.go.th/nov2004/2notice/rtp608EN.pdf Geen speld tussen te krijgen.

Ik heb een vraagje over de visumaanvraag. Je moet een adres opgeven in Thailand, is dit verplicht? En ook moet je je vluchtgegevens meesturen, moet dit percé een kopie van het ticket zijn of mag dit ook gewoon een overzicht van het vluchtschema zijn?

Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes Simone

Dat mag het adres van een hotel zijn.
Het vluchtnummer is voldoende.

Ok, bedankt voor je snelle reactie!

Groetjes Simone

Ze zijn weer flink aan het controleren. Wij zijn zelf bangkok ingekomen met een enkele reis maar hadden een visum konden zo doorlopen. Mensen voor ons hadden een enkele reis en wilde een visum 30 dagen ze moesten naar een andere balie en ze kregen geen toegang.
Soms kan het ook helpen om een vliegticket Airasia te boeken als bewijs die zijn erg goedkoop.

Wij zorgen gewoon steeds voor een visum bij het Consulaat in Amsterdam is het heel makkelijk te krijgen wij hadden onsze visa in 30 minuten. Het is dus klaar terwijl je wacht.

gr van Moira

Hoeveel kost een visum voor Thaïland eigenlijk en waar moet ik dat kopen? Ik kom uit België

Ligt eraan wat voor visum je wilt hebben in Nederland kost een visum voor 60 dagen 30 euro.
Dit via het consulaat van Thailand in Amsterdam.

gr van Moira

Mag je nu wel of niet 3 keer thailand in komen voor een 'visa upon arrival’ ?

Ik wil in 3,5 maand rondreizen en kom dan 3x thailand binnen.
In totaal zal ik zeker niet meer dan 50 dagen in thailand verblijven.
Of kan ik dan beter 1x visum voor 30 dagen hier in NL aanvragen en de andere twee keren een visa upon arrival?
Kun je dit combineren?