Visum informatie Thailand

Dus hij moet wel verlengt worden? Twee tegenstrijdige antwoorden…

Je visum geeft je recht op een laatste entree in thailand op uiterlijk 4 april. Daarmee kun je dan weer 60 dagen blijven. Geen probleem dus.

:chin:ik bergreep uit de vraag dat 4 april einde visum is dus dan moet je toch iets anders maar zo als steven het om schrijft is het natuurlijk een ander verhaal.:thailand::cambodia:

Beetje tegenstrijdig mensen… Zal maandag maar eens de ambassade bellen.

Weet al hoe het zit. Zodra ik daar binnen kom gaan mijn 60 dagen in. Dus alles is correct. Thanx mensen.

Tja, zei ik je toch.

Ambassade bellen voor betrouwbare informatie is trouwens een slecht idee. Ten eerste zal het niet meevallen iemand te spreken te krijgen, ten tweede zal de informatie die je krijgt vaak niet correct zijn.

Je citaten 2 posten hiervoor geven trouwens niet weer wat er gezegd is, aangezien je de 2e zin van fransjes weg hebt gelaten. En daarin zegt hij precies hetzelfde als wat ik zei en wat je nu ook zelf aangeeft.

even een vraagje.
ik kreeg van iemand een mailtje met een vraag over visum.
en ik weet niet hoe het nu is.

geen visum. maar verblijf van 17 okt tot 16 nov in thailand. dat is dus 1 dag te lang, volgens mij mag je 30 dgn.
wat nu ?
krijg je nog steeds boete van 500 baht voor deze ene dag te lang in thailand verblijven ?

In principe verblijft vraagsteller op overstay.
Eigenlijk geen groot probleem, MITS men niet gesnapt wordt bij een controle, iets wat zelden of nooit gebeurt, maar je weet natuurlijk nooit.

Bij uitreis vanaf Suvarnabuhmi wordt deze ene dag in de regel door de vingers gezien en afhankelijk van de gemoedstoestand van de immigratie-officier moet de vraagsteller mogelijk THB 500 betalen.

Als de vraagsteller op de 16e vertrekt met China Air of EVA dan dient deze al op de 15e op het vliegveld te zijn en de kans dat je daar gecontroleerd wordt VOOR je bij immigratie komt is zo goed als nihil.

:chin:volgens mij is een dag 1000bath en de daar op volgende dagen 500 bath per dag meer met een maxium van 20000bath:THAILAND::cambodia:

Goedemorgen allemaal

ASEAN NOW - News, Travel & Forum hier een stukje over overstay

Per DAG overstay is de boete THB 500.
De eerste dag ziet men vaak door de vingers, maar bij meerdere dagen overstay telt de eerste wel weer mee.
Als je dus op de 2e dag overstay het land verlaat, dan betaal de je THB 1000 (is voor 2 dagen).

Let op met dit stukje: Het gaat met name over de langdurige overstay…21 dagen of meer.
Er is redelijk veel ophef ontstaan over zogenaamde nieuwe regels; regels die helemaal niet nieuw zijn trouwens.

Moraal van het hele en alle andere overstay verhalen: Beperk je overstay tot maximaal 1 dag.
Als je een overstay ziet aankomen en je kunt er niets aan doen (ziekte, ziekenhuis opname van jezelf of familie/vrienden/reisgenoten), ga naar de immigratie en leg je probleem voor. Deze mensen zijn (meestal) niet te beroerd om te helpen.

Hallo allemaal,
ik zit met het volgende:

Ik ben ex onderofficier bij de landmacht, heb om medische redenen de dienst moeten verlaten na 13 jaar. Ik heb dus nu een invaliditeits uitkering (vanuit defensie en ABP). Ik ben van plan om naar Thailand te gaan voor 60 dagen.(nov 2010)
Nu is mijn vraag wat moet ik invullen bij “profession” op het visum aanvraag formulier?

Ik heb het forum al goed doorgelezen maar voor exmilitairen of andere overheidsdiensten, kon ik niks vinden. Wie heeft raad voor mij?

cheers, mates

Ik zou ‘retired’ invullen, maar wat je daar invult is voor een toeristenvisum niet echt van belang.

@Stevenl
Bedankt, voor je antwoord.

Hallo!!

Als je een visum voor 60 dagen Thailand hebt en je bent in Thailand.
Ergens in die 60 dagen visum ga je 1 dag naar een buurland, is je visum dan niet meer geldig als je dezelfde dag of 1 dag later weer Thailand ingaat? krijg je dan nog maar 15 dagen visum?

gr Monique:chin:

Ja, als je een single entry visum hebt en je verlaat het land is dat visum niet meer geldig. Als je dan weer over land binnenkomt krijg je en visumvrije entree van 15 dagen. Als dat te kort is, is de eenvoudigste oplossing: in plaats van single entry 60 dagen visum een double of multiple entry visum aanvragen.

Mooke, de visa (in de wereld) kennen diverse aantallen “entries”.
Single, double, triple en mutliple.
Welk aantal entries je ook hebt gekregen: de eerste (of enige) entry verbruik je binnenkomst in het land waarvoor het visum geldig is. Heb je dus een single entry-visum, dan verbruik je die entry bij binnenkomst en op het moment dat je het land verlaat, heb je geen recht meer om nog terug te keren (althans, niet op dat bewuste visum).
Heb je een multiple entry visum, dan mag je zo vaak in en uit reizen als je maar wilt, maar vwb Thailand is in de meeste gevallen de maximale verblijfsduur per entry 90 dagen.

Verbruik je dus je laatste of enige entry en keer je terug over land, dan krijg je in Thailand max. 15 dagen verblijf. In jouw geval dus even plannen of zoals Steven al aangeeft, een double entry visum aanvragen.

dankjewel, dat wist ik niet, moet dan ook nog een visa aanvragen, maar nou weet ik hoe dat het werkt.

thnx gaat nu zeker helemaal goed komen:zon02:

gr mooke

Moet je voor 60 dagen niet sowieso een visum aanvragen?