Visum informatie Thailand

Hartelijke dank voor deze informatie. Zeer nuttig.

Bedankt! Hopelijk lukt het :slight_smile:

**

http://www.thailandreisgids.nl/images/headers/nieuwsbrief/g.gif

ratis toeristenvisum tot en met maart 2011**

In 2009 werd het toeristenvisum tijdelijk ‘gratis’ aangeboden. Dit is enkele keren verlengd tot maart 2010. Nu heeft de Thaise regering besloten om de aanvraag van het toeristenvisum ‘opnieuw’ gratis te maken tot zeker 31 maart 2011. Deze maatregel heeft de regering genomen om de toeristenindustrie te ondersteunen. Voor alle duidelijkheid, het gaat hier enkel over een toeristenvisum. Dit soort visum dient aangevraagd te worden, indien u plant om langer dan 30 dagen in Thailand te verblijven als toerist. Met het toeristenvisum (1 ingang) heeft u recht om 59 dagen, ononderbroken, in Thailand te verblijven. Normaal gesproken betaalt u hiervoor visumkosten bij aanvraag.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de Thaise ambassade of het consulaat.

Bron: ThailandReisgids.nl

theo

Hallo Ingeborg,
Wij gaan op 6 december a.s. ook voor 3 maanden richting Verre Oosten. Maar dan Thailand, Laos , Cambodja en dan weer terug in Thailand om vanuit BKK weer terug te vliegen Wij zijn eerst 3 weken in Thailand en gaan eerst naar Laos. Aan het einde van de reis komen we weer terug in Thailand (korter dan 15 dagen in ieder geval). Het gaat er ons speciaal om wat voor visum we voor Thailand nodig hebben.In totaal zijn we ongeveer 5 weken in Thaliand, maar wel onderbroken door een verblijf in Laos en Cambodja. Graag verneem ik van je wat voor visum jij voor Thailand nodig hebt als je uit Brussel terug bent. (als je tenminste ook over land reist en het verblijf in Thailand onderbreekt) Succes morgen in Brussel
Groet
Gé W

Voor visa informatie: neem geen contact op met ambassade/consulaat. Als je al antwoord krijgt is de informatie vrijwel zeker niet juist.

Hallo!

Wij reizen ook eerst rond in Thailand, daarna Vietnam en Cambodja, en dan terug Thailand. Maar aangezien nog niets vastligt behalve onze tickets Brussel-Bangkok, Bangkok-Brussel kunnen wij voor hun niets bewijzen en hadden we dus een visum nodig.
Wij hebben uiteindelijk een tourist visa genomen voor 60 dagen met 1 entry. Dit is dus inderdaad gratis.

Als je een vliegtuigticket Thailand-Laos hebt als je aankomt in Thailand, heb je volgens mij geen visum nodig. Maar als je over land reist, zou het kunnen dat je dit wel nodig hebt…
Ik weet er zelf ook niet zo heel veel over, maar aangezien het visum toch gratis is, raad ik je aan om het toch aan te vragen. Zo ben je zeker!

Groetjes,

Ingeborg

Wij zijn eerst 3 weken in Thailand en komen na 6 weken weer terug in Thailand voor een verblijf daar van 1 a 2 weken om dan terug te vliegen vanaf Bangkok. Dus als ik het goed begrijp kunnen wij ook volstaan met een toeristenvisum met 1 entry voor 60 dagen? Vreemd eigenlijk want we hebben in totaal toch 2 entries?

Gegroet
Gé W.

dit klopt je hebt aan 1 visum genoeg, je komt weleens waar twee keer thailand binnen maar de 2e keer heb je bewijs dat je het land verlaat (ticket) waardoor je een visum vrije entree krijgt en aangezien je over land thailand binnen komt krijg je z’n visum vrije entree voor 15 dagen dus genoeg voor 1 of 2 weken bij je eerste binnenkomst heb je geen bewijs van vertrek uit thailand aangezien je over land het land verlaat en krijg je dus geen visum vrije entree voor deze periode heb je dus een visum nodig

1 like

weet iemand of het visum nog gratis is , want op de site van de amsterdam staat dat het sinds 2/8 30 euro kost.

Hallo,

Ik ben mijn visum voor Thailand op 17 september gaan halen en toen was het nog steeds gratis. Dit was wel in Brussel, maar ik weet niet of dat zo anders is.

Groetjes

Hallo,

Dat bericht staat er al een tijdje op en een vriend van mij is er 3 weken geleden nog geweest en heeft deze in Amsterdam gewoon gratis gekregen.

Ja hoor, gratis.

oke bedankt

hallo

ik heb een half jaar toeristen visum dus 3 keer 60 dagen thailand in. maar nu ga ik deze maand trouwen met me thaise vriendin en wil daarna een non 0 visum aan vragen zo dat ik iedere 90 dagen naar de imeratie dienst hoef kan ik die non0 visum aan vragen in bkk bij de thaise ambassade of moet ik terug naar nederland

er zit in BKK geen thaise ambassade, je zou kunnen proberen of het immigration kantoor je toeristen visum wil omzetten naar een NON O anders zul je naar 1 vd omringende landen moeten maar niet alle thaise ambassade’s in de omringende landen geven een non imm o multiple entries.

KL wil 100.000 baht in een thaise bank rekening hebben, op penang is het mij via een agent gelukt met 55000 baht in de bank.

met een non o kun je vervolgens een extension of stay aanvragen om hiervoor in aanmerking te komen zijn er de volgende voorwaarden:

400.000 baht op een thaise bankrekening ten minste 3 mnd voor de aanvraag of 40.000 baht inkomen per maand of een combinatie van geld op een thaise bankrekening en inkomen.

met alleen een non O moet je elke 90 dgn het land uit de zgn visum run.

hoi baco

en waar vraag ik die extension of stay aan
nou over die maand inkomen van 40.000bath hoef ik niet over in te zitten die kan ik wel aan tonen dat is dat iedere maand heb en had begrepen van de imegratie dienst hier dat ik in bkk een nieuwe visum van 3 maanden aan moet vragen bij de imegratie dienst van bkk een non visum is toch het hele jaar geldig of vergis ik me

extension of stay kun je aanvragen bij elk immigration kantoor in thailand.

als je een multiple entry NON Immigrant O visum hebt dan krijg je elke keer als je thailand binnenkomt 90 dgn.

je hebt ook single entry non immigrant o dan krijg je eenmalig 90 dgn maar met een single entry kun je ook een extension of stay aanvragen

Reactie al ergens anders geplaats, maar geen reactie terug gekregen, dus daarom hier nogmaals:

Hi,

Maandag naar de ambassade in Amsterdam geweest. Double entree (Thailand). De data’s op de stempel zijn: 4 ok 2010 tot 4 april 2011. Mijn retour ticket is echter 8 april uit Thailand. Denk dat ik wel 4 april 2011 in Thailand zelf zit.

Is mijn visum ok? Volgens mij niet. Kan ik dit in Thailand omzetten, of moet ik dit in NL laten doen?

Gr.

De datum op het visum geeft aan wanneer je Thailand binnen komt. Je bent er voor 4 april, dus dat is geen probleem.

:chin:Maak aan het eind van je visum even een uitstapje naar Cambodja kom je terug in Thailand kan je weer 14 dagen vooruit
of je betaald een boete bij vertrek 1 dag te laat 1000 bath en elke dag meer 500bath per dag er bij
:thailand::cambodia: