Zoals jou schema er nu uitziet hoef je geen visum aan te vragen voor thailand.
neem aan dat je ook een ticket heb terug naar nederland dus dat zou als bewijs kunnen dienen dat je thailand weer verlaat in praktijk vragen ze er zelden of nooit naar.
Ikk neem aan dat je niet naar cambodja vliegt. In dat geval heb je officieel een visum nodig voor die binnenkomst, kun je aanvragen in jakarta. Aangezien je vsnuit azie vliegt zal er echter zelden gevraagd worden naar het ticket naar buiten thailand.
Je krijgt trouwens nooit een visum voor 30 dagen, maar een visumvrije entree. Een visum vraag je voor vertrek asn bij ambassade of consulaat en is 60 dagen geldig of double/multiple entry.
Ok, bedankt Steven voor je info. Dus alleen de 2e keer binnenkomst thailand moet ik dus een visum hebben omdat ik inderdaad niet kan aantonen dat ik het land verlaat binnen 15 dagen. Weet je hoelang deze aanvraag ongeveer duurt en enig idee of ik ook ergens anders op Indonesië het visum kan regelen. Ik vlieg pas 2 maand later vanaf bali terug en reis daarvoor in lombok, oost-timor… Jakarta ligt dan niet echt op de route terug…
Regelen in Nederland heeft dus ook geen zin i.v.m.de geldigheid van het visum…
Misschien dat jij, of iemand anders:), weet hoe ik dit kan oplossen?
bedankt!!
Officieel moet je een vliegticket hebben naar buiten Thailand met vertrek binnen 30 dagen.
Als je de aanvraag per post vanuit Nederland regelt duurt het ongeveer 5 werkdagen. Als ik het goed heb is een visum 90 dagen geldig, dus dat zou voor je volstaan. Ik weet niet waar binnen Indonesie je nog meer visa kunt krijgen, maar dat moet op internet makkelijk te vinden zijn.
Hou er wel rekening mee dat als je een visum al hebt voor je eerste entree in Thailand, je de gegevens niet invult op je aankomstkaart en aan de immigratie officer vraagt om het visum nog niet te gebruiken.
Je kunt dus mogelijk visum in Nederland al aanvragen, of als dat niet kan ivm tijdsduur ergens onderweg. Maar als ik jou was zou ik gene visum aanvragen. vanuit Azie wordt er nooit gebraagd naar een ticket buiten Thailand, dus ik zou gewoon zonder visum vanuit Indonesie deze kant op komen. Officieel mag dat niet, maar ja.
In een noodgeval kun je altijd nog een ticket naar buiten Thailand kopen op het vliegveld.
Oke gewoon proberen is dan misschien een betere optie. Wie weet kan ik een vluchtschema van een vlucht thailand-> cambodja van internet halen voor de zekerheid, mochten ze er naar vragen? Destijds gaven ze bij mij op het reisbureau aan dat ze weleens een ‘nep’ boekingsformulier meegeven voor visumaanvraag…zou dat ook kunnen proberen.
Iig bedankt voor je info:chin:
:chin:domme vragen zijn het niet maar volgens mij heb je voor Thailand geen visum nodig let wel op als je over land binnen komt krijg je maar 14 dagen stay en als je met vliegtuig komt 30 dagen en een visum voor Cambodja kan je gewoon aan de grens regelen 20 dollar en 2 pasfotos
succes ![]()
ps waarom wil je niet meer dagen verblijven in Thailand ?
Niet correct, officieel heeft ze voor de 2e entree een visum nodig aangezien ze niet aan de voorwaarde ‘bezit vliegticket naar buiten Thailand binnen 30 dagen’ voldoet.
:chin:goede morgen, Steven volgens mij is de regel als je maar houd aan de 30(14)dagen regel er niks aan de hand ga je wel over deze termijn heen dan betaal je per dag een boete(bij vertrek) dat je langer in Thailand bent gebleven
maar je bent dan wel illegaal in Thailand mocht je door de politie gecontroleerd worden kan je wel naar bkk imigratie dienst worden gebracht en gaan er weer andere regels gelden maar de kans dat je als westerling hier mee temaken krijgt is zeer klein.
zo is mijn info ![]()
![]()
Steven heeft wel gelijk officieel dien je een ticket uit thailand te hebben, er wordt hier in praktijk zelden of nooit naar gevraagd
Dit is absoluut de meest verwarrende regel van de Thaise visum wetgeving.
Officieel moet iemand om in aanmerking te komen voor visumvrije entree een vliegticket naar buiten Thailand hebben met vertrek binnen 30 dagen na aankomst in Thauiland. Thaise immigratie maakt zich hier niet druk om, maar de luchtvaartmaatschappijen, die officieel verantwoordelijk zijn als iemand zonder te voldoen aan de visumeisen het land wil binnenkomen, soms wel.
Jij hebt het over boete en risico als je in Thailand bent, kliopt wat je schrijft. Maar het kan dus zo zijn dat iemand Thailand niet binnenkomt. Vanuit Europa komt dit soms voor, vanuit de VS vaak, vanuit omringende landen zelden. Om probleem te vermijden: schaf een visum aan (gratis op het moment) of zorg voor een ticket naar buiten Thailand met vertrek binnen 30 dagen.
Hoi,
Als je korter dan 30 dagen in Thailand verblijft en je landt in een vliegtuig, dan hoef je vooraf geen visum aan te vragen. je vult dan in het vliegtuig een (gratis) landings en vertrek kaart in. Op de luchthaven zal je een stempel in je paspoort krijgen voor 30 dagen. Verder wordt de vertrek kaart in je paspoort geniet(deze niet kwijtraken) Als je vertrekt uit Thailand haalt de douanebeambte deze vertrek kaart weer uit je paspoort.
Kom je Thailand weer binnen over land, dan krijg je weer een stempel echter wel voor slechts 15 dagen.
Mocht je echter die 15 dagen tekort vinden, dan kun je ook vooraf een double entry visum aanvragen bij de Thaise Ambassade in Den Haag of het Thais Consulaat in Amsterdam. Je moet dan je pasfoto’s meenemen en je moet je vluchtgegevens laten zien. Je kunt wel je paspoort pas de volgende dag weer ophalen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt?
als je een vliegticket hebt naar bali of lombok vanaf bangkok en dus het bewijs dat je niet langer dan 30 dagen in thailand verblijft heb je inderdaad geen visum nodig en terug geld het zelfde verhaal
Kleine aanvulling Rik op je eerste regel:
Als je korter dan 30 dagen in Thailand verblijft en je landt in een vliegtuig en je hebt al een vliegticket naar buiten Thailand binnen deze 30 dagen, dan hoef je vooraf geen visum aan te vragen.
Begin December a.s. landen we in Bangkok en trekken dan in 3 weken naar Noord Thailand (over land). Verder hebben we geen vliegtickets… In het noorden gaan we over land naar Laos voor 3 weken. Daarna over land naar Cambodja. Tot slot gaan we over land weer terug in Thailand om vanuit Bangkok weer terug te vliegen. De visa voor Laos en Cambodia zijn aan de grens te verkrijgen. Klopt dat? Wat hebben we precies voor visum nodig speciaal voor Thailand omdat we daar weer terugkomen?
aangezien je bij aankomst in bangkok geen ticket hebt naar een ander land binnen 30 dagen en dus heb je voor deze tijd een visum nodig een gewoon toeristen visum voor deze tijd is prima ik weet niet hoe lang je in thailand verblijft de 2e keer maar dan heb je wel een bewijs van vertrek uit thailand (ticket) en aangezien je over land binnen komt krijg je een visum vrije entree van 15 dagen als je langer blijft dan raad ik een multy entree visum aan visum’s zijn momenteel nog steeds gratis voor zo ver ik weet dus dat hoeft geen probleem te zijn je kan deze aanvragen in den haag bij de thaise ambassade of bij het thai’s consulaat in amsterdam
voor belgie dacht ik dat de thaise ambassade in brussel zat
Zijn er aan een toeristenvisum kosten verbonden en waar kan ik het verkrijgen?
Bij terugkomst in THailand hebben we een visum nodig voor 15 dagen. Kunnen we dat aan de grens met Cambodja regelen. Zijn daar kosten aan verbonden?
Heb al verschillende emailtjes naar ambassade en consulaat verstuurd maar steeds geen antwoord
als je over land thailand binnen komt zoals jullie de 2e keer en je hebt een ticket naar thailand binnen 15 dagen krijg je een visum vrije entree dit is gratis en krijg je aan de grens ze nieten dan een papiertje in je paspoort wat bij het verlaten van het land weer word verwijderd uiteraard krijg je ook een stempel in je paspoort
voor het eerste deel van de reis heb je een toeristen visa nodig dit kan je aanvragen bij de thaise ambassade of bij het thaise consulaat en momenteel kost dit niets de laatste keer ik er eentje heb gehaald kreeg ik mijn paspoort na enkele uren weer terug dus met een dagje amsterdam heb je je visum uiteraard wel eerst een afspraak maken en het formulier wat je kan vinden op de website van de thaise ambassade ingevuld meenemen met foto’s en ander dingen waar ze om vragen kijk eens op hun website
http://www.thaiconsulate-amsterdam.org/visa_uk.asp
http://www.thaiconsulate-amsterdam.org/Br0257.pdf
op hun website staat dat een touristen visa €30,- kost maar ik dacht dat het gratis was
Klopt helemaal wat Dirk schrijft, plus het is inderdaad gratis.
Hallo!
Wij gaan morgen naar de ambassade in Brussel om een visum aan te vragen (we verblijven 3maanden in thailand, vietnam en cambodja).
Is dit visum echt gratis? Wat moet je daar dan voor doen?
Dankje wel!
-pasfoto’s
-paspoort
-copy vliegticket
-geld(moet gratis zijn maar je weet het nooit het is tenslotte thailand)
je moet een formulier invullen en klaar ben je