Visum informatie Thailand

je hebt als belg of nederlander geen visum nodig officieel moet je een bewijs hebben dat je binnen 30 dgn thailand weer verlaat maar in praktijk wordt daar nooit om gevraagd.

1 like

daar gaan we nog een keer je vliegtuigmaatschappij kan je weigeren je mee te nemen als je geen bewijs hebt dat je binnen 30 dagen het land gaat verlaten. Dan sta je in belgie op het vliegveld en dan mag je een vliegticket gaan boeken het land uit en dan zul je zeker de hoofdprijs gaan betalen.

Zioe wat Moira schrijft.

Je moet officieel een vliegticket naar buiten Thailand hebben met vertrek binnen 30 dagen. Immigratie in Thailand doe thier niet moeilijk over, maar mogelijkw el de vliegmaatschappij die je naar Bangkok mee zou moeten nemen.

Een visum is gratis, dus de keuze is heel eenvoudig momenteel: vraag een visum aan, als je meerdere keren Thailand binnengaat een double of multiple entry.

dank u voor reacties!!!

Hallo!
Ik dacht net dat ik het snapte maar nu ontving ik vanochtend een verwarrend antwoord van het Thaise consulaat. Ik dacht dat er geen limiet zit op het aantal keer dat je op een visa exempt binnenkomt zolang je de 90 dagen in een half jaar niet overschreidt.

Mijn vraag aan het consulaat was als volgt:
‘Het ziet ernaar uit dat ik 4 keer Thailand binnenkom waarvan 3 keer per vliegtuig (in een periode van 3,5 maand). Ik kan hierbij steeds aantonen dat ik binnen 30 (of die keer dat ik over land kom 15) dagen Thailand weer uit vlieg. Mag ik dan concluderen dat ik geen visum nodig heb en 4 keer op een visa exempt binnen mag? Of zit er een limiet aan het aantal keer dat je op een visa exempt binnen mag komen?’

Het antwoord van het consulaat is:
‘Nee, uw conclusie is niet juist. Wanneer u een triple entry aanvraagt, kunt u voor de 4e keer Thailand binnen reizen, wanneer u binnen 15 dagen vertrekt.’

Moet ik nu een triple entry visum aanvragen om voor de 4de keer binnen te mogen (en dan ook nog maar voor 15 dagen als ik het consulaat goed begrijp)? Maar dat zou betekenen dat er een soort limiet zit op het aantal keer dat je een visa exempt krijgt.

Weet iemand het antwoord?

[FONT=Tahoma]Alvast bedankt!
[/FONT]

Je hebt geen visum nodig.

De regel van 3 keer of 90 dagen per half jaar bestaat niet meer.

1 like

Wel suf dat het consulaat dan verkeerd advies geeft. In principe kun je dus oneindig vaak binnenkomen op een visa exempt zolang je maar tijdig een visarun maakt.

thaise ambassade weet denk ik de regels ook niet precies.

Ik wilde een keer een non o multiple entry aanvragen op basis dat ik ben getrouwd met thaise.

hij vroeg ga je werken zei ja, oh dan moet je een non B hebben want met een non o kun je niet werken, ik had al een werkvergunning op m’n oude non o.

je kunt gewoon een werkvergunning aanvragen op een non o als je bent getrouwd.

Ja, dat maakt het soms lastig om correcte informatie te verzamelen.

Hou er wel rekening mee dat iedere toelating ter discretie van de immigratie ambtenaar is. En hoe meer je binnenkomt, hoe groter de kans dat ze echt dat vliegticket naar buiten Thailand willen zien.

Hallo,
Ook ik ben aan het dwalen in alle informatie. Wij vertrekken 21 september met de SAS naar Bangkok, gaan binnen 30 dagen naar Laos, maar kunnen dit niet aantonen. Daarna via Cambodja weer terug naar Thailand voor wederom minder dan 30 dagen. Dan van Bangkok naar Auckland op 20 november.
Voor zover ik het begrijp, moeten we dus van te voren een double entry visum regelen? 2 pasfoto’s en paspoort opsturen naar het thaise consulaat in Amsterdam?

Er staat vast een soortgelijk voorbeeld tussen…maar hoop dat jullie ook mij nog even willen helpen :slight_smile:

Klopt, stuur ook een kopie van jullie vliegtickets mee, evenals een aangetekende retourenvelop.

Een vriend van mij kreeg na 3x achtereenvolgens een single entry van 2 maanden geen vierde 2 maands visum van het Thaise consulaat in Maleisie. Hij kon slechts de land grens over met een 15dagen visa exemption (per vliegtuig voor 30 dagen exemption kon uiteraard ook).

Vraag 1.
Ik heb een 3ple entry toeristen visum (3x60dagen). Elke 60 dagen het land uit voor een nieuw stempel voor 60 dagen (binnen zes maanden na uitgifte de laatste stempel halen).
Kan ik direct na afloop van dit visum een nieuw 3ple entry toeristen visum aanschaffen?

Vraag 2.
Indien dit niet mogelijk is, hoeveel tijd moet er dan verstrijken voordat er wel weer een nieuw 3ple entry visum wordt verstrekt?

Wie kan mij helpen?

Randy

in de landen rondom thailand zijn de ambassade’s en consulaten niet zo scheutig met het uitgeven van visa’s

Je zou penang,maleisie, kunnen proberen en een agent gebruiken je betaalt een minimaal bedrag voor de service vd agent maar zij hebben wel de kontakten op het consulaat en dus meer kans op suc6.

Als je vriend naar een ander ambassade of consulaat gaat kan ie misschien wel weer een toerist visum krijgen.

je weet toch dat je elke entry van een toerist visum met 30 dgn kunt verlengen voor 1900 baht op een immigration office.

1 like

Ik heb het gedaan hoor om precies te zijn gisteren ben naar Koh Samui immigratie geweest voor een extra 30 dagen na mijn 60 dagen toeristenvisum. Het ging als een trein hebben 45 minuten moeten wachten en toen was het geregeld mag nu tot 27 september in Thailand blijven. Kost wel inderdaad 1900 baht en in ons geval de kosten van 1 nacht slapen in Samui en de boot heen en weer naar Koh Tao.

Randy,

In principe kan iedereen een visum aanvragen als het vorige is verlopen. Maar als de ambtenaar vermoedt dat het gebruik wordt waar het niet voor bedoeld is, dus niet voor toerisme maar om in Thailand te wonen, kan het geweigerd worden. Probleem is dat je dat niet vooraf weet, en je dan vaak een stempel krijgt zodat alle consulaten/ambassades weten dat ze je geen nieuw visum meer moeten geven.

1 like

Kan iemand ons vertellen of we nu Thailand gratis binnen kunnen, we verblijven er geen 30 dagen, maar hebben wel een ticketje Amsterdam - Bangkok retour? (we verlaten Thailand tussendoor om Bali & Lombok te bezoeken maar we vliegen wel terug naar Bangkok om zo in Amsterdam te stranden)

vele vele merciekes,
Bas & Marieke:wereld:

Hoi Stevanl,

Ik heb de volgende vraag en hoop dat jij een antwoord hebt of iemand anders… Ik wil vanuit Maleisie de grens over naar Thailand. Nu zie ik hierboven dat Nederlanders en Belgen geen 60dagen visum in Thailand kunnen krijgen. Is het wel mogelijk deze als Nederlander in Maleisie aan te vragen/te regelen?

Hallo,

Je kunt dit visum regelen bij de thaise ambassade in Maleisie. Dit kan bv in Khota Bahru, Penang of Kuala Lumpur. Je kunt daar dan inderdaad een 60 dagen toeristenvisum krijgen. Deze is gratis te krijgen ik heb hem in juni nog in Kuala Lumpur aangevraagd.

Hoi Moira,

Bedankt voor de info! Fijn te weten dat we dat daar kunnen regelen!

Aangezien ik nog niet eerder op reis ben geweest is het hele visumgebeuren allemaal nieuw voor mij…

Inmiddels heb ik het internet al veel afgespeurd en komt diverse informatie tegen wat betreft het regelen van een visa voor thailand:

Mijn vraag, ik kom aan in thailand en zal diezelfde dag doorvliegen naar Jakarta, na 2 maand vlieg ik terug naar thailand en zal daar ongeveer 3 a 4 dagen verblijven om vervolgens door te reizen naar cambodja.

Na vietnam en Laos kom ik opnieuw weer in Thailand.

Klopt het dat ik hier vooraf in Nederland verder niet wat hoef te regelen maar dat ik straks op het vliegveld een 30dgn visa krijg (1e 2x binnenkomst) en de laatste keer wanneer ik van Laos kom een 15dgn visum aan de grens???

Of mag ik niet 3x binnen een bepaalde tijd het land in zonder dat ik vooraf een visa heb geregeld??

Nog een vraag; de 2e keer binnenkomst thailand reis ik door naar cambodja maar is dan een visum van cambodja voldoende ‘bewijs’ dat ik binnen 30 dgn het land weer uit ben of hoe werkt dit?

Vast heel domme vragen maar zou het fijn vinden als jullie me verder kunnen helpen! Ben liever goed voorbereid dan als ik daar sta en weet niet hoe het gaat;)

dankjewel!