Mooi voor je, veel plezier.
Voor anderen: de informatie van Cindy geldt blijkbaar in haar geval, maar officieel is een vliegticket naar buiten Thailand vereist.
Mooi voor je, veel plezier.
Voor anderen: de informatie van Cindy geldt blijkbaar in haar geval, maar officieel is een vliegticket naar buiten Thailand vereist.
En dan nu de rectificatie:
Vond het idee van Moira om het schriftelijk bevestigd te hebben toch wel een goed idee dus vandaag weer met de vliegtuigmaatschappij gebeld. Eerst een “jofele dude” gesproken die van mening was dat je helemaal niets hoefde te regelen… Voorgelegd dat zijn collega daar eerder deze week toch anders over dacht, dus meneer is gaan informeren. En wat blijkt? Ja hoor, toch een visum nodig, een hotel boeking volstaat dus niet… Arrghhhh dat die mensen eens weten waar ze mee bezig zijn! :mad:
Anyway, probleem hier is gelukkig opgelost aangezien broerlief vanmiddag toevallig een vlucht heeft geboekt van Bangkok naar Maleisië op 3 september. Probleem opgelost dus! >>>
Voor mijn eigen geruststelling.
Van 13-11-10 t/m 19-12-10 ben ik in Thailand. Als ik dan mijn paspoort met 2 pasfoto’s naar de ambassade stuur dan krijg ik toch gratis een visum voor 60 dagen en ben ik wat betreft klaar voor mijn reis?
Ja, je bent dan helemaal klaar.
:chin:
Dan snap ik er even niks meer van, zie hierboven een aantal maal staan dat het visum gratis is (ook nog zeer recente posts) maar op de site van het Thaise consulaat zie ik nieuwe tarieven met de melding ’ per 2 augustus 2010’. Neem dus aan dat de tijd van het gratis visum voorbij is (?).
Hoe dan ook, voor mijn verblijf van ca. 3 maanden vraag ik een double entry aan (toch?)
Gr. Zef
Ja ik heb er ook van gehoord maar heb toen via google de overheidsurl gestuurd naar diegene en daar staat dat ie nog steeds gratis is hier de url http://www.mfa.go.th/web/2637.php
Hier zie je het rondscrollen dat het gratis is. Ik denk dat deze info toch wel de beste info is anders even met ze bellen.
Ja, klopt.
Stuur ze een emailtje en vermeld de uitkomst hier, dan weet iedereen de laatste stand van zaken. probleem is vaak met dit soort dingen: de Thaise overheid kondigt iets aan, het duurt even voor de uitvoerders dit ook overnemen, als ze het al doen. Daarnaast kan het zo zijn dat het consulaat nu vindt dat ze genoeg gratis hebben weggegeven, terwijl de ambassade dit nog steeds wel doet. Het grootste deel van het inkomen van consulaat komt namelijk uit visa. Het consulaat vraagt dan een administratiekosten vergoeding oid.
Op mijn email kreeg ik geen antwoord dus heb vorige week aanvraagformulier e.d. EN geld opgestuurd. Kreeg van de week mijn paspoort en visum EN mijn geld retour.
Dus uit ervaring: toeristenvisum is momenteel gratis.
Bedankt.
Was dat bij ambassade of consulaat?
Dat was bij het Consulaat.
Gr. Zef
Hoi!
Mijn vriend is Mexicaan, maar woont bij mij in Belgie. We gaan samen naar Thailand op vakantie. We gaan voor 3 weken, dus ik heb geen visum nodig.
Hij wel. Is dat voor hem dan ook gratis en is dat gemakkelijk te regelen?
Beetje laat om me dit te bedenken na het boeken van de tickets :S
Hoop dat iemand hier een antwoord op heeft!
bedankt!
hey steven, ik heb 2 vragen en gezien je kennis zou je me wellicht kunnen helpen, alvast bedankt!
ten eerste wil ik mn motor via cambodja (zit ik nu) naar thailand brengen en hem daar verkopen of bij mn neef in bkk laten staan, gedurende langere tijd. nu hoor ik her en der dat je hem MOET uitvoeren. weet jij of dit klopt, of is er iets wat ik met dat ding kan doen als ik terug wil vliegen naar a’dam vanaf bkk?
ten tweede: dat gratis visum is heel fijn (vorige keer heb ik er een aangeschaft in KL, precies die ene maand dat ie niet gratis was. maar anyway, zit nu dus in siem reap en heb geen zin om eerst terug naar phnom penh (600km om en paar dgn wachten) te gaan om dat gratis ding op te halen. kan ik mijn 15 dgn verlengen op de ambassade in bkk of zo?? of moet ik die stomme visa-run doen voor die luttele 15 dgn extra (zucht)!
nogmaals bedankt alvast!
ja, ook voor hem gratis.
Het is het makkelijkste voor hem om vooraf een visum te regelen via ambassade/consulaat.
Ok! bedankt, dat is weer wat extra om in Thailand zelf op te maken aan lekker eten ![]()
Ik ben niet echt thuis in import/export van voertuigen, maar logisch denkend: ja, als je een voertuig naar een ander land meeneemt om het daar voor langere tijd te laten, dan zul je moeten exporteren/importeren.
Als je geen mogelijkheid om op bezoek te gaan bij ambassade/consulaat en Thailand binnenkomt over land krijg je inderdaad 15 dagen. je kunt dit eenmalig met 7 dagen verlengen bij een immigratiekantoor, kost 1900 Baht en 2 pasfoto’s. Als je langer dan 22 dagen (15 + 7 verlenging) wilt blijven krijg je of een overstay met alle risico’s van dien, of je kunt een visarun doen.
yo bedankt. het is wel zo dat ik hem zonder problemen in laos/cambodia/vietnam kan laten staan, dus thailand is in feite een uitzondering… bedankt voor de visa-info, dat klinkt echt heel duur allemaal, dus toch maar hier een visumbureau inschakelen voor die 60dgn visa…
cheers!
hello,
ik stond net met dezelfde vraag . Ik heb een vliegticket naar bankok, slaap 2 nachten in bankok en reis direct door naar cambodja, na 20 dagen ga ik naar vietnam, na 30 dagen naar laos en daarna terug naar bankok.
Ik ben een belg, dus moet ik naar consulaat van antwerpen gaan voor toeristenvisum van 60dagen (terwijl ik er maar voor 2 dagen verblijf?) Wat moet je zeker meenemen naar het consulaat?
Wanneer ik vanuit laos vertrek naar thailand, waar kan ik deze aanvragen in laos om een visum naar thailand??
een visum naar vietnam en naar laos, waar vraag verkrijg je die in deze landen??
met vriendelijke groeten
je hoeft geen toeristen visum aan te vragen als je niet langer dan 30 dgn aan een gesloten in thailand verblijft dus als je na 2 dgn doorreist heb je geen visum nodig.
let wel als je over land thailand binnenkomt dan krijg je maar 15 dgn kom je per vliegtuig dan kijg je 30 dgn.
hoef ik dan niets als bewijs te tonen dat ik niet langer dan 30 dagen daar blijf??
Ik dacht dat een Belg of een Nederlander verplicht was een visum te hebben als men thailand binnenkomt of men mag er niet binnen.
groetjes