Visum informatie Thailand

Hallo,

Adres is inderdaad de eerste nachten in Bangkok. Garantie vul ik nooit in en is ook nog nooit aan met gevraagd. Heb inmiddels zo’n 8 toeristenvisums gehad in 3 jaar tijd.

Super Moira, bedankt voor de informatie!

Ik ben de draad ook kwijt. Dus sorry als ik hier iets vraag wat al 1000 keer gevraagd is.

Ik vertrek 10 december naar Bangkok. Geen route bekend, maar ik zal niet alleen in Thailand verblijven. Op 25 februari (dus 11 weken later = 80 dagen of zo) vlieg ik weer terug vanuit Bangkok.

Ik moet dus een visum gaan aanvragen. Dat wil ik in oktober gaan doen.

Is het dan voor mij handig om een double entry aan te vragen? Ben ik dan in 1 keer klaar en hoef ik er geen rekening mee te houden dat als ik over land binnenkom na 15 dagen weer de grens over moet? Als dat met een double entry niet hoeft, dan geeft mij dat heel veel rust.

Bedankt vast!

edit: Hmm ik zie nu dat de laatste reactie hier een jaar geleden is. Ik stel mijn vraag daarom ook in het cafe nog even.

Hallo Maryvonne

Met een double entry kun je 2 keer 60 dagen in Thailand verblijven
Dus als je de eerste keer binnen komt b.v. van uit Nederland is je verblijf 60dagen geldig
en dan moet je het land uit maakt niet hoe je je er uit gaat over land of per vliegtuig als
je dan weer Thailand binnen komt maakt ook weer niet uit hoe via over land of met het vliegtuig heb je weer recht om 60 dagen in Thailand te verblijven hoop dat je hier mee gerust gesteld hebt en je antwoord is beantwoord

Groeten Daiji

je kan een tourist visa met 30 dgn verlengen voor 1900 baht bij elk immigration office in thailand dan moet je het land uit.

Bedankt, mijn vraag is al beantwoord en een double entry aanvragen is goedkoper;-)

Voor binnenlandse vluchten geld mi niet dat er een entry verloren gaat toch?

nee want dan blijf je in thailand

maar maryvonne vergeet niet als je het land uit gaat
naar een van de buurlanden zoals Cambodja heb je ook daar een visum
voor nodig maar dat is te regelen bij de grens als je over land daar naar toe gaat dat kost je ongeveer 1200 bath eenmaal de grens over laat je je niet afschrikken door paar loop jongetjes die je willen helpen bij het stempelen je laat gewoon aan hun weten dat je graag bij de stempel post je stempel wilt halen er is ook politie die graag voor enkele honderd bathjes dat willen doen terwijl bij de stempel post gratie’s is succes verder met je reis en veel plezier

groeten daiji

Bedankt voor de tip!

Hallo iedereen,

Waarschijnlijk is deze vraag al meerdere keren gesteld, maar hier is een typisch gevalletje van door de bomen het bos niet meer zien. Ik heb de volgende vraag:
Mijn vriendin en ik gaan 3 maanden reizen door zuid-oost Azië.
We landen 28 oktober in Bangkok en zullen 23 januari ook weer vanuit Bangkok naar Nederland vertrekken. Nu zitten we een klein beetje met het visum.
We zullen niet langer dan 30 dagen achter elkaar in Thailand verblijven. Probleem is alleen dat we niet precies weten wanneer we naar het volgende land vertrekken. We hebben geen planning en we zien wel waar we terecht komen.
Op het moment dat we dus arriveren in Bangkok zullen we niet langer dan 30 dagen verblijven in Thailand, maar we kunnen niet aantonen wanneer we weggaan. Moeten we dan alsnog een visum aan vragen? Wie kan ons helpen?

Vriendelijke groe

je komt thailand door de lucht binnen en zou dan een visum vrije entree van 30 dagen kunnen krijgen maar je hebt geen bewijs van vertrek uit thailand binnen deze 30 dagen (ticket) in dit geval zal je inderdaad een visum moeten aanvragen voor deze 1e periode in thailand, je schrijft dat je ook weer vertrekt vanaf bangkok en dus zal je een 2e keer thailand binnen komen echter kom je deze keer over land thailand binnen maar wel met een bewijs dat je hat land zal verlaten en krijg je dus een visum vrije entree van 15 dagen wil je nu echter langer blijven dan deze 15 dagen heb je ook hier weer een visum nodig in dit geval vraag je het beste een double entree visum aan wat recht geeft op 2 x 60 dagen in thailand

Hoi Dirk,

Bedankt voor je snelle antwoord!
Als ik het dus goed begrijp, moeten we zo lang we geen ticket hebben (binnen die 30 dagen) een visum aanvragen. Als we wel een ticket hebben (bijvoorbeeld met Air Asia naar Indonesië) dan is er geen probleem toch? Waarschijnlijk blijven we voor de terug weg niet langer dan 15 dagen, dus dan hoeft er niets aangevraagd te worden als ik het goed begrijp?

Groetjes
Marije

hallo Marije, het is inderdaad zo dat als je een ticket naar bijv. indenesie hebt met een vertrek datum welke binnen de eerste 30 dagen ligt, je geen visum nodig hebt.
je krijgt bij binnenkomst van thailand
a- als je via een vliegtuig thailand binnen komt en een bewijs van vertrek (vliegtuig ticket) hebt binnen 30 dagen een visum vrije entree van 30 dagen
b- als je over land (of water) thailand binnen komt met een bewijs van vertrek (vliegtuig ticket) binnen 15 dagen een visum vrije entree van 15 dagen
in alle andere gevallen zal je een visum moeten aanvragen

1 like

begrijp het niet helemaal .

bv:* ik ga naar Thailand op 1 november en kom terug naar Belgie op 29 november >geen visum nodig

• ik blijf een week in Belgie en ga terug naar Thailand voor 20 dagen>geen visum nodig .

of ik nu na de 1ste periode in Thailand terug naar Belgie ga of naar een ander Aziatisch buurland en daar 1 week verblijf en dan terugkeer naar Thailand en daar weer voor een periode minder dan 30 dagen verblijf maakt toch geen verschil qua visumverplichtingen veronderstel ik .

ik DACHT indien je maar tijdig (binnen de 30 dagen) het land verlaat je nooit een visum nodig hebt en heb nog nooit geweten dat je een retour ticket moet voorleggen .

indien je een langere periode in Thailand wil blijven heb je wel een visum nodig en moet je bij de aanvraag wel een retour ticket kunnen voorleggen .

zie ik iets over het hoofd of ben ik aan het dementeren ??:redface:

het maakt op zich niet uit naar welk land je vertrekt als je maar een ticket hebt naar buiten thailand binnen deze 30 dagen, vertrek over land of per boot telt niet ook al heb je bijvoorbeeld een treinticket naar Kuala Lumpur

OK , voor een periode korter dan 30 dagen heb je geen visum nodig maar ik heb nog nooit geweten dat je dan een bewijs van retour moet voorleggen (enkel nodig bij visum aanvraag voor langere periode)

in praktijk zal je met een enkeltje weinig tot geen problemen hebben bij aankomst in BKK maar officieel heb je een retourtje nodig en degene die problemen kunnen geven zijn de vliegmaatschappijen.

Zij kunnen namelijk een boete kijgen als jij Thailand niet inkomt.

Ok ,snap het ; had geen enkel idee dat het zo was .Een vriend gaat dikwijls met een enkel omdat hij meestal niet weet wanneer hij terugkeert en koopt dan een retour ter plaatse en is op die manier soms goedkoper af .

Het antwoord is ja omdat je zoals je zelfs al schrijft geen bewijs hebt dat je binnen 30 dagen het land verlaat. Het is niet zozeer dat Thailand je zal weigeren maar de vliegtuigmaatschappijen controleren hier zeer streng op.

Bewijs van ‘retour’ is niet vereist, bewijs van ‘vliegticket naar buiten Thailand’ wel. Vaak lukt het ook zonder, maar niet altijd. Dat is voor visumvrije entree.