ik ben van plan om in Januari voor de 2e keer naar Thailand te gaan. Echter, deze keer blijf ik langer dan 30 dagen en moet dus een visum aan vragen.
Stel: ik vlieg 20 Januari naar bangkok voor 4 maanden. Ik zou dus een double 2 x 60 dagen visum moeten aanvragen. Kan ik dan vervolgens onafgebroken 4 maanden in Thailand blijven of moet ik eerst de grens weer over?
je zal ergens de grens over moeten aan het einde van de eerste 60 dagen, dit kan je bij een immigratie kantoor laten verlengen met 30 dagen extra maar dan zal je na 90 dagen de grens over moeten
Ik heb ook een vraag eigenlijk. Ik vertrek 15 oktober naar thailand waar ik 16 oktober aankom, in eerste instantie zou ik op 14 november weer terug vliegen maar de vliegtuigmaatschappij heeft de vlucht omgeboekt naar 15 november. Wat betekent dat ik 31 dagen in thailand verblijf, gaat dit een probleem opleveren?
JA , het is altijd verstandiger als je zelfs maar 29@30 dagen in Thailand verblijft toch maar een visum te kopen (vertragingen , ziekte , staking ed)
je zal dus overstay moeten betalen als je langer dan 30 dagen in het land verblijft ; in principe is dit geen probleem (als je een goed gezinde ambtenaar hebt) maar dit komt ook in je paspoort te staan en kan soms vervelend zijn als je een volgende keer naar Thailand gaat .
een 60 dagen visum kost in belgië 35€ en voor die prijs speel ik liever safe ook al ga ik maar 30 dagen .
overstay is 500 baht per dag met een maximum van 20000 baht + een evt boete van max 50000 baht, let wel officieel is overstay een crime en kan een gevangenis straf betekenen van max 5 jaar.
Als je je vrijwillig meldt bij een immigration kantoor of op het vliegveld gebeurt het zelden of nooit dat je de extra boete krijgt of de gevangenis straf. Dit is echter anders als je op straat wordt gepakt dan heb je een groter probleem.
ik heb zelf een keer 42 dgn overstay gehad en kwam 3 dgn later met hetzelfde paspoort en nieuw visum zonder problemen weer binnen.
als je zeker wil zijn neem je een nieuw paspoort.
@danielle de enige die lastig kan doen is de airline omdat je 31 dgn later pas terug vliegt maar zij hebben je omgeboekt en als je op 15 nov vroeg in de ochten vliegt ga je gewoon voor 00.00 uur door de immigration en zit je er volgens mij maar 30 dgn.
Officieel een misdrijf, maar ik zou me daar niet druk om maken eerlijk gezegd, zeker niet in jouw geval waar je waarschijnlijk al door de douane, in ieder geval op het vliegveld bent binnen de 30 dagen,
De eerste dag overstay wordt kwijtgescholden, er is geen kans dat dit in je paspoort komt te staan. Ook al ben je door de douane op de 30e dag, de 31e dag vlieg je pas, dus je hebt wel een overstay in alle gevallen.
Ik heb een 2-entree visum voor Thailand. Dit betekent dat ik 2x 60 dgn in Thailand kan verblijven.
Wat ik niet helemaal zeker weet is of het niet uitmaakt hoe (te voet, per vliegtuig/bus, etc) ik de grens over ga en terug kom.
Maakt het iets uit en moet ik voor een bepaalde tijd het land uit zijn of kan ik zelfs dezelfde dag weer terug?
Op 9 januari 2012 vlieg ik vanuit Düsseldorf naar Bangkok. Ik wil dan ongeveer twee/drie weken in Thailand blijven om daarna over land door te reizen naar Laos, Vietnam en Cambodja. Daarna wil ik weer via Thailand, over land, naar Maleisië, om uiteindelijk op 26 maart vanuit Singapore weer terug te vliegen naar Düsseldorf.
Ik kan niet aantonen dat ik de eerste en tweede keer dat ik Thailand binnen zal komen, Thailand weer zal verlaten na respectievelijk 30 en 15 dagen. Ik krijg dus geen ‘visa on arrival’.
Als ik nu een Tourist Visa met 2 entries aanvraag, hoef ik dan niet met een bewijs te komen dat ik Thailand binnen 60 dagen verlaat nadat ik de tweede keer Thailand binnen kom?
Visa on arrival is sowieso niet van toepassing voor West Europeanen, alleen visum vrije entree. Maar inderdaad, daarvoor kom je officieel niet in aanmerking.
Dus je oplossing, visum met 2 entries, is prima, en voorkomt dat je een vliegticket naar buiten Thailand moet laten zien.
Ik zit met een aantal onduidelijkheden die ik zelf niet opgelost krijg. Op 18 november vlieg ik via Düsseldorf naar Bangkok. Na wikken en wegen heb ik besloten een visum te nemen van 30 dagen (welke gratis is). Ik ben van plan om een reis te maken via Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja, Thailand, Malesië, … Nu zit ik alleen met het volgende:
Er zijn geen tickets beschikbaar via Air Asia van Bangkok naar Laos. Ik kan hier dus niet aantonen dat ik binnen 30 dagen Thailand zal verlaten. Hoe kan ik dit aanpakken?
Is een 30-dagen visum volgens jullie voldoende, of zal ik toch voor een 60-dagen visum gaan? Ik heb namelijk geen idee hoe lang het duurt om door Thailand richting het noorden te reizen, wanneer ik dus zowel chill als aan het reizen ben.
Is het wellicht toch handiger om via Thailand-Cambodja-Vietnam-Laos-Thailand en verder te reizen? Wat is gebruikelijker? Voor Thailand-Cambodja zijn namelijk wel vliegtickets.
Je noemt het 30 dagen visum maar dat is het niet, het is een visumvrije entree voor maximaal 30 dagen. En daarvoor kom je officieel niet in aanmerking aangezien je geen vliegticket naar buiten Thailand hebt.
In de praktijk is dit zelden een probleem, maar het kan voorkomen dat inchecken richting Thailand wordt geweigerd aangezien je niet aan de visumeisen voldoet. Om dat op te lossen biedt een 60 dagen visum zekerheid. Dat is namelijk een echt visum en geen visumvrije entree.
Overigens, langer dan 30 dagen over je reis richting buitenland doen is langer dan gebruikelijk, maar zeker wel mogelijk.
eigenwijs, kost me weer geld. Ik vink vorige week het lijstje af wat ik aan copieen enzo, op moet sturen voor aanvraag visum, het lijstje begon met paspoort en copie paspoort. Dat ga ik toch niet opsturen dacht ik, mijn paspoort, ze zullen wel enkel een copie bedoelen…nee dus bedoelen ze niet, hele boel weer terug ontvangen en alles weer opgestuurd, deze keer met paspoort. Nog niets terug ontvangen, zal nu wel goed zijn, wachten op het visum dan maar.:mad:
hallo
misschien staat mijn vraag/ antwoord al ergens op deze site , we gaan backpacken door thailand en hebben een 1 entre visum voor 60 dagen aangevraagt , en we blijven 59 dagen in het totaal in thailand . kunnen wij dan ook voor enkele dagen naar b v cambodja of byrma gaan en vrij terug komen ,of moeten wij dan vanuit cambodja of byrma weer een overland entre visum betalen
alvast bedankt jacqueline van Z
je 60 dagen visum,neem aan tourist visum, komt te vervallen op het moment dat je thailand verlaat. Tenzij je een multiple entry tourist visum hebt als je dan weer terugkomt dan gaat de volgende entry in.
Heb je geen visum dan krijg je een visum vrije entree van 30 dgn als je met het vliegtuig komt, als je over land komt krijg je 15 dgn.
Birma, myanmar, is echt een aanrader hoor vond het een heel mooi land met vriendelijke mensen
Vraagje… ik ga in januari naar Thailand… heb al wat plannen waarmee ik met een visum met 1 entry net niet uit kom… Hoe makkelijk is het om deze visum te verlengen met 30 dagen? Waar kan ik dit doen?.. Kan dit ook 10 of 20 dagen voordat je visum verloopt of moet het op de laatste dag zijn dat je dit regelt?