Klopt, dit komt hierop neer:
a. een visumvrije entree kan nu (waarschijnlijk eenmalig) met 30 dagen worden verlengd ipv de 7 dagen verlenging die nu mogelijk is;
b. een extension of stay (dus aangevraagd bij plaatselijk immigratiekantoor) voor een studie aan een instituut anders dan universiteit (dus duiken, Thai boxen, taleninstituut etc.) kan nu voor maximaal 90 dagen worden verkregen (was een jaar) en na een jaar studie moet de student het land verlaten en een nieuw visum aanvragen;
c. ook voor vrijwilligerswerk: extension of stay voor maximaal 90 dagen en na een jaar moet de applicant het land verlaten voor een nieuw visum.
Uit bovenstaande posts begrijp ik dat er dus extension mogelijk is op de visumvrije entry. Wij willen ongeveer 5 weken gaan wat dus 35 dagen is, gaat dit problemen opleveren en kan ik beter binnen de 30 dagen blijven of is het met bovenstaande info makkelijk om de verlenging te krijgen? Moet ik dan nog extra dingen regelen? We willen alleen in Thailand verblijven dus geen vliegtickets naar ander land.
Gr. Peter
Peterensophie, wanneer de regels door de behandelende immigratiemedewerker correct worden geïnterpreteerd en uitgevoerd, mag verwacht worden, dat wanneer jullie zelf aan de gestelde voorwaarden voldoen, dat het verkrijgen van een verlenging zonder problemen afgehandeld zal worden.
Verder kan ‘regel’ 2. ‘In case that the application of temporary stay is not approved due to incomplete qualifications and the alien has got only 7 days extension of stay to leave the Kingdom’ etc., etc., uitgelegd worden, als zou zelfs een afwijzing in ieder geval een verlenging van zeven dagen opleveren vooraleer het land verlaten dient te worden.
In jullie geval dus ruim voldoende.
Verlenging is eenvoudig te krijgen. Was vroeger 7 dagen, kan nu 30 dagen.
Maar: hou er rekening mee dat als je visumvrij Thailand wilt binnenkomen officieel een uitreisbewijs (vliegticket) binnen 30 dagen is vereist. Met name bij inchecken kan hier naar gevraagd worden.
Ik wil eind dit jaar naar Thailand -> Myanmar -> Laos -> vietnam -> Thailand gaan, moet ik nu dan iets aparts regelen ? Kom binnen 7 weken dus drie keer Thailand binnen.
Via Wereldwijzer app
Niet goed opgeschreven, ga na Myanmar weer eerst naar Thailand
Via Wereldwijzer app
Heb je uitreistickets?
Ja naar myanmar wel, Laos zal via land zijn
Via Wereldwijzer app
Je hebt tickets, kunt in geval van twijfels dus aantonen dat je een echte toerist bent plus voldoet aan de visumvrije entree eisen.
Dus geen enkel probleem, je kunt je entrees gewoon visumvrij doen.
Ok thanks
!
Via Wereldwijzer app
Ik kom op 32 oktober aan in Bangkok en vlieg 2 dec daar vandaan weer terug. (dus ben er 33 dagen) Ik reis direct over land door naar Laos en kom later over land vanuit Cambodja weer binnen.
Ik weet dat visumvrije entree voor 30 dagen is en als ik over land weer binnen kom 15 dg.
Inmiddels heb ik ook begrepen dat de vliegmaatschappij in Ned *(EvaAir in dit geval) * kan vragen om een bewijs dat ik he land uit ga.
Alleen heb ik geen vlucht het land uit, maar ik heb wel binnen die 30 dagen een ticket van Laos naar Cambodja! ![]()
Is dat ook voldoende bewijs?
Je beantwoord je eigen vraag al: officieel heb je een vliegticket het land uit nodig voor een visumvrije entree en dat heb je niet.
Je kan proberen hier mee in te checken. Lukt het niet, dan kan je op Schiphol snel een ticket bij boeken. (Moet je uiteraard wel ruim op tijd inchecken.)
Volgens mij werkt Eva Air met een eigen risico verklaring, dus ik verwacht dat het geen probleem is. Maar ja, Jenny heeft gelijk, officieel is een vliegticket naar buiten Thailand vereist.
Maar dit gaat helemaal nooit gebeuren zo, aankomen in Bangkok op 32 oktober?
Tsja, dat zou wel bijzondere datum worden! Typ foutje dus, t is 30 ![]()
Alvast bedankt voor de snelle reacties!
Als ik dus geen risico wil lopen moet ik visum aanvragen of goedkope vlucht Thailand uit boeken.
Ik ben niet zo thuis in die regio, heeft iemand misschien enige suggesties voor me van waar naar waar waarschijnlijk de goedkoopste vluchten te vinden zijn?
Ondertussen heb ik al een exit vlucht geboekt die goedkoper is dan visum + opsturen ![]()
Hallo, wie helpt mij, ik ga 27 oktober naar bangkok en vlieg terug op 12 december (meer dan 30 dagen later), maar ik ga in die periode ook naar Laos en cambodja. voor laos en cambodja heb ik niets geboek. De ambassade zegt dat er alleen gecontroleerd wordt bij vertrek en dat ik dan een stempel van laos cambodja heb, dus geen probleem, maar dat de vliegmaatschappij (of vliegveld) mij kan weigeren). Ik vlieg met klm, geboekt bij Geniotravel). Hoe zit het nu en wat moet ik doen…
Veel dank voor je reactie
Gert an der Weide
Er wordt óók gecontroleerd bij vertrek op schiphol. Voldoe je niet aan de eisen van een visumvrije entree, dan kán de luchtvaartmaatschappij (in dit geval KLM) je weigeren. Dan mag je dus niet mee…
Ik zou even contact opnemen met KLM. Afhankelijk van hun antwoord zou ik zeker overwegen een ticket het land uit te boeken (bv. met Air Asia, hoeft echt niet duur te zijn) of toch vooraf een visum voor Thailand aanvragen.
Dag Jenny, bedankt voor je snelle reactie.
Dan moeten we maar een vertrekticket boeken, want we hebben geen twee weken meer voor een visumaanvraag en dat moet dacht ik wel. We vliegen 27 oktober…
Nogmaals onze dank.
Gr Gert van der Weide
Nav de profielreactie doe je geplaatst hebt heb ik je een PM gestuurd.
Je mogelijkheden:
- visum aanvragen, 2. vliegticket aan schaffen, 3. de gok nemen dat alles goed gaat en indien er toch een probleem is je of een eigen risico verklaring kunt tekenen of ter plekke een ticket naar buiten Thailand kunt boeken.
Hoi,
Wat ik nog onduidelijk vind is, of ik meerdere keren een visa kan krijgen bij binnenkomst. Bv mijn plan is om 1 x vanuit Indonesie binnen te komen en dan wellicht een aantal weken te blijven. Dan met de trein naar Laos, en dan na een aantal weken weer terug naar Bangkok te vliegen en daar alsnog ca een maand te verblijven. Dus beide keren via het vliegveld binnenkomen, maar krijg ik iedere x weer een nieuw visum voor 30 dagen? Of krijg ik dat eenmalig? Thanx