Visum informatie Thailand

Waarom is dat onduidelijk? Je kunt meerdere keren visumvrij binnenkomen, in principe onbeperkt.

terugkomen op mijn vorige bericht… ben inmiddels in Thailand zonder ticket voor terugreis binnen 30 dagen… was geen probleem.
Groet van Gert v d Weide

Ik heb een vraagje over de 30 dagen… Is dit nou PRECIES 30 dagen? Ik lees op website van ambassade dat je verblijf KORTER DAN 30 dagen moet zijn. Mijn vliegticket staat geboekt op dag 30…

30 dagen is de duur, dus inclusief dag in en uit 30 dagen zit je goed.

Dank je!

Dit kom ik tegen op de website van het thaise consulaat in amsterdam. Kan iemand bevestigen dat je ook als je thailand binnen vliegt geen retourticket hoeft te kunnen overhandigen voor een verblijf van 30 dagen??

VISA VRIJSTELLINGEN
Vrijstelling van een visum voor Nederlandse paspoorten
Als u met een Nederlands paspoort Thailand binnen reist via een Internationale luchthaven en uw verblijf is korter dan 30 dagen aaneengesloten (vanaf de dag van binnenkomst tot en met de dag van vertrek ),dan hebt u geen visum nodig.

Als u met een Nederlands paspoort Thailand over land binnen reist en uw verblijf is korter dan 15 dagen aaneengesloten, (vanaf de dag van binnenkomst tot en met de dag van vertrek )dan hebt u geen visum nodig.

U hoeft niet aan te tonen door middel van tickets dat u het land verlaat.

Deze regels gelden telkens opnieuw als u Thailand binnen reist.

U hebt geen retourticket nodig.
Uw paspoort dient nog minimaal 6 maanden geldig te zijn op het moment dat u Thailand binnen reist.

DEZE REGELS GELDEN ALLEEN VOOR TOERISME.

Klopt, je hebt geen visum nodig omdat je een visumvrije entree voor 30 cq 15 dagen krijgt. Je krijg wél een stempel in je paspoort. Daar heb je officieel een vliegticket het land uit voor nodig.

Jenny, bedeankt voor je reactie op de site staat dat dit dus juist niet hoeft…?

“U hoeft niet aan te tonen door middel van tickets dat u het land verlaat”

Ik lees ook overal dat je het wel moet aantonen, maar dit staat op de website.

Is het een probleem als je op de 31ste dag weer vertrekt?

Via Wereldwijzer app

Klopt, dat staat op de website omdat dat het beleid is van immigratie. Maar dat zijn niet de officiele regels, die vereisen voor visumvrije entree namelijk WEL een vliegticket naar buiten Thailand. En de luchtvaartmaatschappijen zijn er verantwoordelijke voor dat de passagiers de juiste papieren hebben, en kunnen dus wel degelijk een vliegticket verlangen (en doen dat ook regelmatig).

• Updated - - -

Waarvoor een probleem?

Je hebt dan 1 dag overstay. Als je via Bangkok luchthaven vertrekt wordt dit vrijwel altijd kwijtgescholden, zo niet dan moet je 500 baht betalen. Maar je kunt wel problemen krijgen bij inchecken, zie de andere informatie in deze post.

Is een vliegticket van langkawi naar kuala lumpur ook voldoende om aan te tonen?
Wij landen namelijk eerst op bangkok en zijn in principe binnen twee weken weer uit thailand.
Enige bewijs is dan vliegticket van langkawi naar kuala lumpur binnen 30 dagen. Idee is om over land thailand te verlaten.
Is dit voldoende of moet je echt een vliegticket vanuit thailand naar een andere land aantonen?

Officieel moet je een ticket uit Thailand hebben (maar je kan altijd geluk hebben).

Kan iemand mij vertellen hoe het nu zit met een visum binnen Thailand?

Heb je een specifiekere vraag?

Binnen Thailand kun je geen visum voor Thailand aanvragen.

Ik ben inderdaad lekker specifiek, handig van mij. Ik wil richting Azie toe in januari, maar welke landen ik exact ga bezoeken en hoelang is nog onduidelijk, dat wil ik ter plekke bedenken. Totaal ga ik niet langer weg als 4 maanden. Ik wil graag starten in Thailand. Is het handig om voor de zekerheid toch een visum te regelen, of dit daar te regelen, misschien verblijf ik per land niet meer dan 3 weken… Lastig!

Je kan in ieder geval Thailand even uit en weer in en dat mag over land telkens 15 dagen visumvrij. Visum voor bijvoorbeeld Vietnam is iets minder soepel.

Dag allemaa,

Een regelmatig terugkerend onderwerp hier: moet je kunnen aantonen dat je binnen 30 dagen vertrekt in het geval dat je retourdatum verder weg is dan die termijn? In Thailand dus niet (nooit?). Maar afgelopen zaterdag ben ik naar Thailand gevlogen en de maatschappij vroeg op Schiphol heel nadrukkelijk naar mijn ticket waaruti zou blijken dat ik binnen 30 dagen thailand zou verlaten. In mijn geval geen probleem: ik ahd een uitdraai van mijn ticket naar Hanoi. Maar op mijn vraag hoe zoiets werkt als je bijvoorbeeld met de bus naar Cambodja wilt gaan (en dus vrijwel nooit een bewijs hebt) was het antwoord dat men daar toch op controleeert. In zo’n geval - werd mij dus gezegd- toch een visum vooraf regelen bij de ambassade. Kost wel wat maar tja…

1 like

Wij gaan waarschijnlijk na Laos naar Thailand toe,
De opties:
Over land van Laos naar Thailand (15 dagen visum)
Vliegen (duurder) naar Thailand (30 dagen visum)

Nu is 15 dagen natuurlijk niet genoeg voor reizen door Thailand
Ik lees dat de kosten voor verlengen 1900 baht zijn? Best duur
Wat kost het om in Laos een visum voor Thailand te regelen?
En is vliegen misschien dan toch handiger aangezien je dan “gratis” je 30 dagen krijgt

Klopt, overland krijg je 15 dagen visumvrij, door de lucht 30 dagen visumvrij. En klopt, verlenging kost 1900 baht, krijg je 30 dagen verlenging.
Tourist visa in Vientiane (dus single entry en 60 dagen) kost 1,000 baht, duurt 2 dagen.