Bedankt Steven voor je reactie. Dit vergemakkelijkt het plannen van de rest van de reis en zorgt ervoor dat ik me niet hoef vast te leggen!
Via Wereldwijzer app
Bedankt Steven voor je reactie. Dit vergemakkelijkt het plannen van de rest van de reis en zorgt ervoor dat ik me niet hoef vast te leggen!
Via Wereldwijzer app
Hoi,
Wij reizen 1 oktober af naar Nepal en Noord-india.
Op 13 december vliegen we dan naar Bangkok en komen Thailand voor de eerste maal binnen.
We plannen een verblijf van een kleine maand in Thailand en vliegen dan naar Penang op 9 januari.
Deze vlucht boekten we speciaal om visumproblemen te voorkomen, zo hebben we geen visum nodig en moeten we er geen in Delhi aanvragen en blijven wachten tot ons visum in orde is. (vlucht en visum komen ongeveer op dezelfde prijs).
Via Langkawi hadden we graag nog een grote week naar Ko Lipe geweest, dus daar komen we voor de 2de keer Thailand terug binnen. Vroeger kreeg men een 14 daags visum zonder problemen… maar met de veranderingen in uitgifte visa weet ik het niet meer…
We reizen dan uiteindelijk via Maleisië terug door naar Laos en Cambodja om dan voor de derde maal Thailand overland binnen te komen voor de laatste 10 dagen van onze reis en dan na 6 maand via Bangkok huiswaarts te vliegen… Hier nogmaals hetzelfde probleem, meten we aan de grens een visum kopen of krijgen we een 14 daags visum gratis voor onze laatste dagen…
Kan iemand ons helpen met de laatste visumregels voor Thailand?
Ik hoop dat alles is zoals vroeger, dat spaart ons weer wat bath en zorgen…
Bedankt alvast voor de reactie.
Niek
Wanneer je de reis in de praktijk doet zoals in je bericht staat beschreven, kun je alles zonder aanvraag van toeristenvisa doen. De periodes dat je volgens jou bericht in Thailand verblijft na het land via een grensovergang binnengekomen te zijn, vallen binnen de toegestane periode om dit zonder visum te kunnen doen.
Veel plezier en reisgenoegen gewenst tijdens de uitgebreide, komende reis.
Aan de grens een visum kopen kan nooit, 14- en 3-daagse visa bestaan niet voor Nederlanders en Belgen, wel visumvrije entrees.
Jullie doen dit als echte toeristen, en dat is ook aantoonbaar. Dus jullie planning kan zo zonder problemen.
Hi,
Ik heb al een aantal pagina’s gelezen met vragen en weet volgens mij wel waar ik aan toe ben, maar vind het fijn om toch nog even te dubbelchecken of ik het goed begrepen heb. Volgende week vertrek ik naar Azië voor 7 weken, waarvoor ik tot nu toe enkel beschik over een retourvlucht Amsterdam - Bangkok. Ik heb geen visum aangevraagd, maar als ik beschik over een enkeltje richting bijv Phnom Pehn binnen 30 dagen na aankomst in Thailand dan zit ik goed? Of moet ik een retour boeken om aan te tonen wanneer ik Thailand weer inreis (ik denk zelf van niet)?
Alvast bedankt voor het antwoord ![]()
Rsm, op basis van de door jou genoemde informatie in je bericht: je zit goed.
Het gaat om Tghailand uitgaan, dus als je dat ticket naar PP aanschaft (vertrek binnen 30 dagen na aankomst in Bangkok) zit je goed.
Er is bij mij wat verwarring over de visa emoticon. Eerst staat er maximaal 30 dagen in Thailand maar bij de voorwaarden dat je een ticket moet laten zien dat je weer vertrekt binnen 30 dagen wij gaan no exact 30 dagen Nasr Thailand. Aankomst 23 juli vertrek 21 augustus. Moeten wij nu wel of geen visum aanvragen.
Jullie zitten goed! De eerste en de laatste dag tellen beiden mee en dan kom je op precies 30 dagen, wat het maximum is ![]()
Ben het helemaal met Nunu eens, jullie zitten precies goed. Geen visum nodig.
hallo,
ik heb al veel gelezen over visa voor Thailand, maar ben nog niet zeker over mijn zaak; kan iemand me helpen?
Ik kom 14 augustus aan in Bangkok en wil dan zo snel mogelijk doorreizen naar Myanmar (vliegtuig naar Yangon).
Als het op dezelfde dag nog lukt, heb ik dan een visum voor Thailand nodig? Ik kan dan gewoon op het vliegveld blijven.
Als ik pas een dag later een vliegtuig pak, krijg ik dus een visum voor Thailand als ik het goed begrijp. Ik zal dan 4 weken in Myanmar blijven en dan weer terugvliegen naar Bangkok op ong. 15 september.
de laatste 2 weken zou ik het liefst naar Laos gaan.
Wat ik me nu afvraag; als ik aankom in Bankok op 15 september is het dan geen probleem om nogmaals een visum te krijgen?
Ik vlieg vervolgens op 30 september terug vanuit Bangkok dus zal een paar dagen daarvoor weer van Laos naar Thailand reizen (over land).
Ik heb dus in een periode van 6 weken waarschijnlijk 2 of 3 keer opnieuw een visum nodig voor Thailand.
Weet iemand of dit gewoon zonder problemen kan on arrival?
Bedankt!
groetjes,
Linde
Als je immigratien passeert krijg je een visumvrije entree (geen visum). Als je vooraf je ticket koopt hebt je kans dat je direct door kunt checken, als je niet vooraf boekt kan dat zeker niet en moet je dus altijd visumvrij Thailand binnenkomen.
De rest van je plan kan zonder problemen, je krijgt gewoon enkele keren een visumvrije entree.
Veel plezier.
Hallo,
ik heb een retourtje Bangkok van 3 augustus tm 23 september. Ik krijg dan een visa on arrival van 30 dagen. Officieel moet je aantonen dat je binnen dertig dagen het land verlaat. De ene site zegt dat dit alleen kan d.m.v een vliegticket en de andere site zegt dat een reservering in een hostel ook voldoet of een bootticket. Nu weet ik dat er vaak helemaal niet gecontroleerd word op het aantonen dat je binnen de 30 dagen het land verlaat. Als het gebeurt, is het vaak door de vliegtuigmaatschappij zelf al in het land van vertrek. Nu vlieg ik met Eva air. Hebben mensen hier ervaring mee met Eva air?
Ik ga na aankomst in bangkok al vrij gauw naar Laos maar je kunt van te voren geen bootticket kopen. Dan had het bootticket als bewijs kunnen dienen.
Hoop op jullie reacties!!!
Groetjes Hester
Je krijgt geen visa on arrival maar een visumvrije entree. En daarvoor is officieel een vliegticket naar buiten Thailand vereist. Eva Air heeft ook altijd ene getekende vrijwaring geaccepteerd, maar: op het moment is de uitvoering van de visumregels in Thailand aan wijzigingen onderhevig, en ze zijn veel strenger. Dus het zou best kunnen dat je bij binnenkomst wel wordt gecontroleerd en het zou best kunnen dat Eva die vrijwaring niet meer accepteert.
Officieel gaan deze wijzigingen per 12 Augustus in, dus ik verwacht dat je geen problemen zult hebben, maar kan dat momenteel niet garanderen.
Wat ik begrepen heb is het vanaf 29 augustus mogelijk om je visumvrije entree van 30 dgn eenmalig te verlengen bij elk immigration office voor de prijst van 1900 baht dus dan kun je 60 dgn in thailand blijven zonder visum
Heb ondertussen een ticket uit thailand geboekt! Bedankt!
Het zou handig zijn als je ook de ‘onzininformatie’ hierbij zou vermelden. Heb net geprobeerd deze post terug te vinden, maar heb het zo gauw niet gezien het afgelopen jaar.
Maar: bij wet (dus daar is het op gebaseerd) is een vliegticket naar buiten Thailand met vertrek binnen 30 dagen vereist. Guesthouse reservering elders, busticket naar buiten Thailand of vliegticket met vertrek buiten Thailand voldoen daar niet aan.
Hoe China Airlines hiermee omgaat moeten ze zelf weten, alle maatschappijen gaan hier anders mee om. Maar op het moment, waar de uitvoer van de visa regels behoorlijk strikt is geworden, zou het onwijs zijn hier risico’s mee te nemen.
Als je zelf even de IATA regels checkt zul je de informatie zien die de incheckmedewerker van CI ook ziet, en die is anders dan die informatie die je van CI kantoorpersoneel hebt ontvangen.
Leuke site, Brotherlouis!
Je visum info over Thailand klopt echter niet voor mensen die met een Nederlands og Belgisch paspoort reizen. Er staat:
“Om Thailand binnen te komen heb je een visum nodig. Maar die krijg je bij aankomst op de luchthaven of een grenspost gratis. Reis je door meerdere landen in Zuidoost Azië en kom je vaker terug in Thailand, dan is er een maximum aantal maal dat je gratis een Visa-on-Arrival kunt krijgen.”
Voor Thailand hebben Nederlanders en Belgen geen visum nodig. Ze krijgen een visumvrije entree ![]()
Had dat nog niet gezien, dank je voor de correctie. In aanvulling daarop, hopelijk kan hij de website corrigeren, er is ook geen maximum aantal maal dat je gratis een visumvrije entree kunt krijgen.
In een artikel in de Bangkok Post (bronvermelding) stond vandaag, dat The Immigration Bureau enige gewijzigde regels betreffende visa heeft goedgekeurd. Betreffende wijzigingen worden 29 augustus van kracht.
Voor geïnteresseerden/zij die hiervan nog niet eerder gehoord hadden, volgt hieronder integraal de aankondiging van The Immigration Bureau:
ANNOUNCEMENT
New regulation for Visa Extension (Effective from August 29th, 2014)
According to the new regulation for extension of temporary stay in the Kingdom of Thailand (Order of Royal Thai Police No. 327/2557) which will be effective from August 29th, 2014, some regulations have been changed as follows;
The aliens granted Visa Exemption as Tourist for 30 days stay permit will get extension of stay for one time no longer dan 30 days from the expired date.
In case that the application for extension of temporary stay is not approved due to incomplete qualifications and the alien has got only 7 days extension of stay in order to leave the Kingdom, such alien is not able to appeal for reconsideration of non-permission.
For the reason of study in een private educational institution particularly for Non-School System, each permission of stay shall be granted for not longer dan 90 days but the total permitted period of stay for this reason consecutively shall not exceed one year from the date of entry into the Kingdom.
For the reason of performing duties in een public charity organization, a foundation, a non-government organization, an association, a foreign chamber of commerce, in case of no certification letter by the relevant government department, each permission of stay shall be granted for not longer than 90 days but the total permitted period of stay for this reason consecutively shall not exceed one year from the date of entry into the Kingdom.
For more information please visit http //bangkok.immigration.go.th or call 1111. Or contact the officer at the service counter.
Tot zover de tekst van de aankondiging.
Hoe deze wijzigingen op de diverse immigratiekantoren/grensposten in de praktijk gehanteerd en geìnterpreteerd zullen worden, is natuurlijk maar afwachten.