Visum informatie Thailand

Hallo daar! Ik heb ook een vraag over een visum voor 60 dagen. Ik ben straks weer in thailand en na 30 dagen vertrek ik naar Cambodja. Daarna wil ik weer terugkomen naar Thailand en wil ik een visum voor 60 dagen hebben. Maar hoe regel ik dit vanuit Cambodja? Bij de ambassade neem ik aan? MNaar heeft iemand hier wat informatie over?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Roseanne

Ja, aanvragen bij Thaise ambassade in Phnom Penh.

Oke bedankt voor de info! Kan ik daar zonder afspraak gewoon heen gaan? En weet jij toevallig ook hoeveel tijd daar overheen gaat?

Normaal gesproken: ochtend dag 1 aangevraagd, middag dag 2 afhalen. Ja, gewoon zonder afspraak heengaan.

Een vraagje, hopelijk kan iemand me advies geven.
Ik ga begin januari naar Thailand voor mijn studie, vakken volgen op een universiteit daar. Ik blijf hier iets meer dan 3 maanden en reis dan door naar India, wederom voor studie. Ik weet nog niet hoe lang ik daar blijf, in ieder geval een maand en misschien langer. Wat voor visum kan ik het best aanvragen voor beide landen?

Voor Thailand moet je via de school een ED visum kunnen krijgen (of ebter gezegd, ze moeten je helpen aan de papieren waarmee jij een ED visum aan kunt vragen bij consulaat/ambassade).

Voor India weet ik het niet, het is te lang geleden dat ik daar ben geweest.

Dankje voor je antwoord!
Het ED visum is geldig voor 3 maanden toch? Of kan het langer?

In principe 1 jaar, met iedere 3 maanden een (kort) vertrek naar buiten Thailand.

Oké, weet je of ik mijn visum door iemand anders kan laten ophalen? Dan hoef ik niet 2x op en neer van Maastricht naar Amsterdam…

Kan per post.

Allereerst excuses dat ik (waarschijnlijk) voor de zoveelste keer ook een vraag stel maar op internet staan erg veel tegenstrijdige berichten.

13 april vlieg ik op Bangkok, dan 2 dagen Bangkok en dan door naar Laos. Dan twee maand rondreizen in Laos, Vietnam en Cambodja om weer te eindigen in Bangkok (en dan vliegen naar Hong Kong).

Ik heb dus twee keer een gratis visum nodig van 30 dagen. Is dit sowieso mogelijk?
En mijn andere vraag, als ik op 13 april in Bangkok aankom dan heb ik geen retourticket (ik ga met de trein naar Laos wat ik pas ga boeken als ik in Bangkok ben).

Op de ene website staat dat ik de eerste keer een betaald visum nodig heb van 60 dagen, op andere website’s staat dat ik geen problemen heb en andere zeggen weer dat ik echt een retourticket moet hebben om een gratis visum te krijgen.

Ik heb geen zin om een betaald visum te nemen aangezien ik in totaal maar 4 dagen in Thailand ben, 2 dagen aan het begin en 2 dagen aan het eind.

Iemand tips? Vanaf Cambodja naar HK vliegen is stukken duurder dan vanaf Bangkok namelijk…

Je dient bewijs te hebben dat je het land binnen 30 dagen verlaat. Heb je dat niet, dan heb je kans dat je het land niet binnenkomt.
Ik heb toendertijd (ongeveer een jaar geleden) een vliegticket gekocht. Weet niet meer precies van waar naar waar, maar het ticket kostte me 40 Euro en ik heb het nooit gebruikt. Had het puur om aan te tonen dat ik het land binnen 30 dagen zou verlaten. Ookal verliet ik het land op een andere datum via de boot.
Overigens heb ik bij binnenkomst in Thailand niks hoeven laten zien, maar dat is natuurlijk een risico.

1 like

Bedankt! Deze tip heb ik ook al vaker gelezen. Misschien doe ik dat als zekerheid. Voor ik voor de tweede keer Thailand binnen kom zorg ik er iig voor dat ik mijn vlucht naar Hong Kong al geboekt hebt. Maar het is dus wel mogelijk om 2 keer een gratis 30 daags visum te krijgen binnen twee maand?

Binnenkomst in Thailand is niet het probleem, daar hoef je nooit iets te laten zien, het risico is het inchecken voor de vlucht naar Thailand.

Opties:

1. visumvrije entree, vliegticket naar buiten Thailand met vertrek binnen 30 dagen vereist. Thaise immigratie controleert dit nooit, maar de incheckmedewerker op Schiphol etc. krijgt deze informatie op een scherm te zien. Dus als deze medewerker niet weet hoe Thaise immigratie hiermee omgaat (en die kans is groot) zal naar je ticket naar buiten Thaiuland of visum worden gevraagd;
  2. visum aanvragenb bij ambassade/consulaat;
  3. vliegticket naar buiten Thailand kopen, dit kan het goedkoopste ticket zijn dat je kunt vinden en je hoeft hier natuurlijk geen gebruik van te maken;
  4. een combinatie van 1 en 3: als 1 niet lukt dan 3 doen: dus zo vroeg mogelijk inchecken, als er een probleem is alsnog een vliegticket online kopen.
      • Updated - - -

30-dagen visum bestaat niet, wel 30 dagen visumvrije entree. En dat kun je een onbeperkt aantal keren krijgen. Als je over land Thailand binnenkomt de tweede keer is de kans dat er naar je ticket wordt gevraagd vrijwel nihil trouwens.

1 like

Ik vlieg met KLM, heb je ervaring of zij dan “moeilijk” gaan doen? Of is dat ergens te checken bij KLM? Anders koop ik inderdaad voor de zekerheid gewoon een goedkoop ticket naar buiten Thailand, zolang dat binnen die 30 dagen is.

En ik bedoel trouwens inderdaad dat 30 dagen visumvrije entree. En de tweede keer kom is dus sowieso niet in de problemen. Zou alleen zuur zijn als ik Schiphol al niet kan verlaten :wink: Super bedankt voor de opheldering! Ik zag door de bomen het bos niet meer…

Even voor je gekeken, zie bijvoorbeeld hier, http://www.thaivisa.com/forum/topic/568241-flying-to-bangkok-with-one-way-ticket-problems/, post nummer 17.
Maar zie voor de andere kant hier, WARNING - Flying KLM Manchester to Bangkok - Thailand Forum - Tripadvisor (incheck in UK, incheck in Amsterdam lijkt zonder ticket wel probleemloos geweest te zijn).

Conclusie: je weet het niet, mijn optie 4 (vroeg inchecken en indien nodig alsnog ticket kopen) is altijd een optie natuurlijk.

Mijn eigen ervaring met KLM is van jaren geleden, en biedt sowieso geen houvast: is 1x ervaring van 1 persoon, kan de volgende keer weer anders zijn, plus ik heb een visum extensie :slight_smile:

Nog een ander antwoord, van 1 October 2013 Lonely Planet website: “For years I have flown with no problems but this year both Ethiad and KLM have told me I must have an onward ticket. This I would argue constitutes a valid use of the word “more”. I am not saying ALL I am simply saying that airlines that have not in the past required this now do.”

1 like

Bedankt voor het uitzoeken!! Door te googlen kwam ik dus ook op allemaal verschillende antwoorden uit dus vandaar mijn berichtje op dit forum. Ik ga het erop wagen dat ik zonder retourticket naar Schiphol ga. Ik heb het voordeel dat ik alleen mijn bagage hoef af te geven aangezien ik al ingecheckt zal zijn voor ik na Schiphol ga. En anders online een goedkoop ticket kopen inderdaad.

Gelukkig blijkt overal wel dat ze in Bangkok niet moeilijk doen en dat ik niet terug gestuurd zal worden ;).

Dag iedereen!

Heb ook een vraagje om zeker te zijn. :slight_smile:
Ik ga eerst 20 dagen op reis in Vietnam. Nadien nemen we een vliegtuig vanuit Saigon naar Bangkok voor 5 dagen. Om dan ons vliegtuig terug naar Brussel te nemen.
We moeten we dan doen? Moeten we in Saigon ons ticket tonen dat we maar 5 dagen in Thailand gaan zijn?

Beste allemaal,

Deze zomer ga ik 5,5 week reizen door Zuidoost Azië (13 juli - 23 augustus) Ik wil van Kuala Lumpur, via Thailand naar Cambodja reizen. Ik wil dit allemaal over land doen. Wat raden jullie mij aan wat betreft het visum in Thailand? Ik heb een retourvlucht Kuala Lumpur. Het is de bedoeling dat ik rond ong. 18 augustus vanaf Phnom Penh naar Singapore vlieg om te eindigen in Kuala Lumpur.

Ik kom er niet zo goed uit omdat als ik Thailand via de Maleisische grens binnenkom ik niet kan aantonen dat ik binnen 15 dagen Thailand uitreis. Het is wel de bedoeling om binnen 15 dagen in Cambodja te zijn vanaf Maleisië.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Via Wereldwijzer app

Geen probleem, je krijgt zonder problemen een visumvrije entree voor Thailand. Die ‘vliegticket uit’ regel is feitelijk van belang voor vliegen naar Thailand zonder visum ivm controle door de luchtvaartmaatschappij.
Nu zijn er de laatste tijd wat nieuwe interpretaties van bestaande regels mbt visumvrije entrees, maar die zijn gericht op ‘out-in’ entries, en dat doe jij niet. Als je helemaal zeker wilt zijn, boek dan een guesthouse in Cambodja voor 1 nacht binnen 15 dagen. Maar dat zal 99,9999% zeker niet nodig zijn.