Visum informatie Thailand

hoi,

Even een vraagje ( en alvast mijn excuses voor als ik de de verkeerde termen gebruik, en of deze vraag al vaker gesteld is, lees er niets over terug!)

We zijn op 21 april begonnen met reizen en hadden daarvoor 2 x 60 dagen visa, we hebben ondertussen een visa run gedaan in Mae Sai. op 15 augustus verloopt deze visa en gaan we naar laos. Nu weet ik dat ik in Vientiane weer een visa kan regelen, maar ik wil hem graag 2 weken later in laten gaan ( eerst nog rondreizen in Laos en dan de grens over naar Thailand). Is het mogelijk dat je op de aanvraag van je visa een andere data zet dan de data van aanvraag??

een andere optie is dat we tussentijd een visa run doen in Mae Sai ( voor 15 dagen), de vraag is hoe vaak kun je dit doen??

Alvast bedankt, en ik hoor graag,

groetjes Loes

Bedankt Steven! :slight_smile:

Je visum wordt geactiveerd op het moment dat je de grens over gaat, maar is 6 maanden geldig vanaf datum van afgifte. Dus je moet het visum binnen die 6 maanden activeren. In jouw geval dus gene enkel probleem.

1 like

hoi allemaal ik wil op 1 november voor 4 maanden naar thailand gaan --eigenlijk wil ik 1 maand thailand en dan wat rondtrekken naar cambodja en Vietnam enz mijn ticket echter is van en naar bangkok moet ik dan een 6 maanden visum voor thailand hebben ?? want ik wil op voorand niet al ticket voor ander land boeken …wat nu ??

Jeneemt gewoon een 60 day visa met een single entry, doet je rondje en dan kom je over land of vlieg je thailand binnen en krijg je wss een visum voor 15 of 30 dagen. Visums voor Cambodia enz kan je in thailand regelen. Have fun!

Ja, klopt. Alleen bij terugkomst krijgt hij gene visum van 15 of 30 dagen maar een visumvrije entree van 15 (indien aankomst over land/water) of 30 (indien aankomst door de lucht) dagen.

Hallo, even een dringende vraag.
Wij gaan 2 november naar Thailand en komen dus de 3e november daar aan in Bangkok. Wij blijven in Thailand tot 4 maart 2014. Heb inmiddels een visum voor een half jaar gekregen met 2 entries. Wanneer we een visarun gaan maken, moet dat op 1 januari 2014, een beetje moeilijke dag. Aangezien we in die tijd vlak bij Hua Hin zitten, denken we er over om daar naar het immigratiekantoor te gaan tussen Kerst en Oudjaar. Dan krijg je, dacht ik, een weekje extra de tijd voor je entrie. We denken er over om een weekje naar Cambodja te gaan en daarna terug , over de weg, naar Thailand.
Een vraag: moet ik dan eerst bij de Thaise Customers een return formulier ophalen of kan ik daar gewoon de grens overgaan en bij terugkomst mijn pas met visum (tot 8 maart) laten zien? En krijg ik dan de resterende dagen als visa?
Kunt u svp even naar ons emailadres reageren, a.meulstee@gmail.com
Bij voorbaat hartelijk dank voor uw reactie, hopen we!!

Gr. Arie & Maria

Klopt, je kunt bij immigratie een verlenging krijgen.

Nee, je hebt geen re-entry permit nodig, je hebt per slot van rekening een visum met meerdere entries.

Hoi,

Ik heb het topic voor een groot deel doorgelezen en zie dat als je geen retourticket hebt, je een visum moet aanvragen a 30 euro bij het consulaat.
Dit lijkt echter vooral (als ik het goed begrijp) zo te zijn omdat een vliegtuigmaatschappij je weigert mee te nemen.
Geldt dit dan voor maatschappijen vanuit Nederland?

Ik vertrek namelijk via the Goldcoast (aus) via singapore (24 uur stopover) naar Bangkok en kom daar op 11 januari aan, daar blijf ik ip 3 dagen om dan de bus te pakken naar de grens van Cambodja. Ik ben dus waars. nog geen 5 dagen in Thailand.
Daarna zal ik 2,5 week rondreizen in Cambodja en daarna nog 1 maand werken in Cambodja, dan vertrek ik naar vietnam en aldaar wilde ik een ticket terugboeken naar Nederland…

Wat is wijsheid?"
Toch een visum aanvragen? Ik start in Cambodja op 1 feb als vrijwilligster, is een bewijs daarvan voldoende?
Hoe groot is de kans dat immigratie moeilijk doet? Ik vind 30 euro voor 5 dagen thailand best zonde namelijk, maar wil ook zeker weer niet in de problemen komen omdat ik gierig deed over 30 euro!

Alvast bedankt voor het meedenken!

de immigratie van thailand is het probleem niet die vragen daar niet naar maar de airline kan problemen geven, want zij krijgen een boete in het onwaarschijnlijke geval dat de thaise immigration jou weigert. dus neem contact op met de airline of vlieg van bkk naar combodja

Vanuit Australie wordt heel frequent om een ticket naar buiten Thailand gevraagd, veel meer dan vanuit Nederland.

Maar: check je in Australie al in naar Thailand of naar Singapore? Indien naar Singapore heb je namelijk zeker geen problemen in Australie, en vrijwel zeker geen problemen in Singapore met de vlucht naar Thailand.

ah ok! Logisch, een ticket vanuit Bkk-Camb, is 70 euro zag ik zo snel. Dus dan is dat visum voor 30 euro een betere optie denk ik?!

Het is helaas echt een vlucht van Aus naar bangkok, dus dan kan ik het beste gewoon een visum voor 30 dagen aanvragen denk ik?

Je kunt in dat geval een visum aanvragen of eens kijken naar vluchten, een vlucht Had Yai-KUl op 13 januari kost nu bijvoorbeeld 1,660 baht, en vlucht Bangkok-Phnom Phen de 13e 1,490 Baht, etc. Even zoeken en je vindt misschien nog wel iets goedkopers. Je hoeft de vlucht niet te gebruiken, kan natuurlijk wel, maar als de vlucht goedkoper is dan een visum ben je met een uitreisticket beter uit dan met een visum.

Hoi,

Ik ga voor 4 maanden een Azie reis doen en begin in Bangkok om vervolgens naar Loas te reizen per OV richting Vietnam en dan Cambodja en vervolgens een weekje strand in Ko Chang? Na dit weekje wil ik vanuit Bangkok naar China vliegen echter is de exacte datum niet bekend en willen we dat ter plaatsen regelen. Welk visum is nodig en verdere info vergeet ik mee te nemen?

Heb je enkele van de vragen en/of de OP hier gelezen?

1. Je hebt officieel een viusm nodig voor je eerste entree
  2. als je de 2e keer komt krijg je een visumvrije entree.

Ik heb de OP en topic gelezen maar voor mij is het nog redelijk onduidelijk omdat ik dus officieel geen ticket heb na mijn 2e terugkeer in Thailand naar Peking of Shanghai bijv. (misschien wel slim om dit te gaan regelen aangezien een visum voor China ook verplicht is met heel reisschema). Misschien kies ik ervoor om langer in Thailand/Laos/Vietnam/Cambodja te verblijven en korter in China (in totaal wel 4 maanden op reis (komt niet op een dag aan en wil ik pas boeken tijdens mijn reis) maar terugreis nog niet geboekt, dus kan 2 maanden of 2,5 maand in Thailand zijn). Wel ga ik ondertussen daar een vliegticket boeken van Vientiane – Hanoi. Misschien is dit voldoende bewijs als ik Thailand weer inkom voor een visumvrij entree maar voor het 1e visum blijft het onduidelijk voor mij…

Of hoef je voor een visum die 60 dagen (misschien te kort voor mij en beter voor 90 dagen aanvragen) geldig is geen vlucht uit Bangkok te laten zien?

Moet ik niets doen met double entrees etc?

Zie mijn antwoord: “1. Je hebt officieel een viusm nodig voor je eerste entree” en voor dat visum heb je geen vliegticket naar buiten Thailand nodig (vraagt ambassade/consulaat mogelijk wel om maar met een kort plan kun je dat vermijden).
Toeristenvisum voor 90 dagen bestaat niet.

Super bedankt Steven!
We blijven maximaal de 1e keer 28 dagen in Thailand dus dat gaat helemaal goedkomen :).
Nu andere visa nog regelen haha.

Vraagje, ik kan nu voor 20euro een ticket boeken dat ik niet ga gebruiken maar om mijn 30 dagen te krijgen
(goedkoper dan een visum aanvraag + vervoer)
Maar heeft dat geen consequenties dat ik dat ticket niet gebruik? Of moet ik me dan afmelden?

Nee, geen probleem, je kunt boeken en niet opdagen.

Heeft alleen consequenties als de betreffende trip deel uitmaakt van een grotere trip, bijvoorbeeld: je woont in Amsterdam, maar kunt goedkoper Antwerpen-Amsterdam-Bangkok boeken dan Amsterdam-Bangkok. Als je nu in Antwerpen niet op komt dagen is ook het deel Amsterdam-Bangkok niet geldig.