Hallo allemaal
Lees steeds over de visum dat je een ticket thailand uit moet hebben
Wij zijn hierop nooit gecontroleerd
Begin 2014 willen we via thailand naar maleisië reizen
We verblijven dan ongeveer 30 dagen in thailand en vliegen vanaf kuala lumpur terug
Wie wat waar word je hierop gecontroleerd
Ben benieuwd,!!!
Gr mieke
Je hebt vast niet de moeite genomen om eerdere posts terug te lezen?
De kans dat je in Thailand zelf gecontroleerd wordt is klein. Je wordt echter steeds vaker gecontroleerd als je in het vliegtuig naar Thailand toe wilt stappen. Zij kunnen je namelijk toegang tot het vliegtuig weigeren.
Waar ik de afgelopen jaren gecontroleerd ben op een ticket buiten Thailand? Onder andere Schiphol, Dusseldorf en Bali.
Hallo jenny
Heb er al best veel over gelezen!!
We zijn vaker langer dan 30 dagen geweest maar heb me tot nu toe nergens voor hoeven verantwoorden ook niet bij een luchtvaartmaatschappij
Vandaar mijn vraag en verbazing
Laatste keer dit jaar op schiphol met klm niets hoeven te verantwoorden
Mieke
Volgens mij snap ik het nu, maar nog even voor de zekerheid. Als ik een tourist visum aanvraag bij het consulaat in Nederland, heb ik geen bewijs nodig dat ik Thailand binnen 30 dagen verlaat? (maar moet dan wel betalen) Of lees ik nu over iets heen?
Klopt. Visumvrij: met eisen, belangrijkste: vliegticket naar buiten Thailand met vertrek binnen 30 dagen. Viosum: geen ticket vereist, maar: voor aanvraag van het visum zullen ze wel naar ticket/reisinformatie vragen, maar dat is een formaliteit.
Tja, soms wel en soms niet. En soms wel kan worden opgelost met vrijwaring tekenen, maar soms ook niet. Handhaving lijkt strikter te worden.
Steven bedankt
We bellen ook voor de zekerheid nog met de luchtvaart maatschappij
Bij klm bv check je tegenwoordig zelf in ook je koffer of tas
Maar we zoeken het nog helemaal uit!!!
Mieke
:chin:laat het dan wel op papier zetten wat voor afspraken je hebt gemaakt want bij de balie op Schiphol zitten weer andere mensen en die weten dan (misschien) nergens van hoef je niet in discussie gaan laat je papier zien wat de afspraken zijn.![]()
Sommige airliners bieden de mogelijkheid om een formulier te tekenen in het geval je geweigerd wordt bij aankomst wegens het niet hebben van een outbound-ticket.
Het houdt onder andere in, dat je akkoord gaat met het feit dat airliner niet opdraait voor de kosten mocht je geweigerd worden bij aankomst.
Bij KLM check je “volledig” automatisch in, althans op Schiphol. Daar wordt helemaal geen paspoort meer gecontroleerd.
Ik vroeg me af of iemand soms weet wat goedkope tickets zijn om Thailand uit te komen. Dan bedoel ik wat is een goede luchthaven van vertrek en aankomst, die over het algemeen goedkoop is.
Ik wil dus geen gebruik maken van dit ticket, het is puur voor mijn visum aangezien ik langer dan 30 dagen in thailand zal blijven (35 dagen)
Ik ben benieuwd of iemand hier iets over weet. Ik kan niet echt iets goedkoops vinden.
kijk eens bij airasia.com
Kijk bijvoorbeeld eens naar tickets vanuit Hat Yai.
Wij zijn van plan een paar maanden door Thailand, Laos en Cambodja te trekken. Ik weet, dat je bij binnenkomst per vliegtuig in Thailand een Visum voor 30 dagen krijgt. Binnen de 30 dagen willen we doorreizen naar Laos en Cambodja om vervolgens weer via Thailand terug te vliegen. Bij binnenkomst in Thailand voor de tweede keer krijgen we dus ook weer een 30 dagen Visum. Ik kan bij vertrek echter niet aantonen, dat ik binnen 30 dagen doorreis. Kan dat problemen geven en hoe kan ik die voorkomen? Een 60 dagen Visum is m.i. ook geen optie en eigenlijk overbodig.
Bij aankomst in Thailand door de lucht krijg je geen visum maar een visumvrije entree van 30 dagen. Officieel is voor die entree een voorwaarde dat je een vliegticket naar buiten Thailand hebt met vertrek binnen 30 dagen. Thaise immigratie zal niet moeilijk doen als je dat niet hebt, maar bij het inchecken in Europa voor je vlucht naar Thailand heb je mogelijk wel een probleem aangezien je niet aan de eisen voldoen.
Oplossingen: 1) vooraf visum aanvragen, 2) vliegticket naar buiten Thailand regelen, 3) de gok nemen dat je bij vertrek geen problemen krijgt.
Bedankt voor het duidelijke antwoord en inderdaad…een visum is net iets anders dan een visumvrije entree. Ik had mijn vraag dus enigszins verkeerd verwoord.
*Bericht Sansun
*’ Ik vroeg me af of iemand soms weet wat goedkope tickets zijn om Thailand uit te komen. Dan bedoel ik wat is een goede luchthaven van vertrek en aankomst, die over het algemeen goedkoop is.
Ik wil dus geen gebruik maken van dit ticket, het is puur voor mijn visum aangezien ik langer dan 30 dagen in thailand zal blijven (35 dagen)'.*
Ik ben benieuwd of iemand hier iets over weet. Ik kan niet echt iets goedkoops vinden*
Levert deze constructie geen problemen op bij het uitreizen uit Thailand??? Je visumvrije entree is toch gewoon verlopen en je kunt niet aantonen, dat je Thailand werkelijk in en uit gereisd bent, omdat je dat niet gedaan hebt. Ik ben benieuwd wie hier iets zinnigs over weet te zeggen.
Klopt, als je visumvrij binnenkomt en langer blijft dan 30 dagen krijg je een boete van 500 Baht per dag.
Even een kort vraagje, klopt het volgende?
We komen op 31 juli aan op BKK en vliegen weer terug op 31 augustus vanaf BKK. Dit betekent dat we meer dan 30 dagen in Thailand zullen zijn dus hierom zou er een visum aangevraagd moeten worden.
Het plan is om binnen een paar dagen na aankomst naar Cambodja te vliegen (one way). Als we aan kunnen tonen dat we binnen 30 dagen Thailand verlaten (door het ticket naar Cambodja) kunnen we wel een visum vrije entree krijgen. Als we dan weer Thailand inkomen vanuit Cambodja krijgen we een nieuw vrije entree visum wat maar 15 dagen geldig is maar dit maakt niet uit zolang ik er maar voor zorg dat we op z’n vroegst 17 juli weer Thailand binnenkomen.
Alvast bedankt
Nog even voor alle duidelijkheid: als je een visum hebt, is het geen noodzaak een terugticket te kunnen overleggen??
Voor de duidelijkheid is het het beste om de eerste post in dit draadje te lezen, daarin staat alles helemaal uitgelegd.
-
-
- Updated - - -
-
Klopt helemaal (15 dagen inderdaad als je overland binnenkomt, door delucht krijg je weer gewoon 30 dagen).