Visum informatie Thailand

Hallo
Zijn dit jaar 22 januari vertrokken naar thailand
Bij aankomst een visum voor 30 dagen gekregen op het vliegveld
26 januari vertrokken naar laos
2 februari gevlogen vang vien naar bangkok
Omdat we vlogen een visum van 30 dagen
Onze zoon is met de bus naar bangkok gegaan
Omdat je dan over land gaat een visum van 15 dagen
Wij zijn gevlogen omdat wij die 30 dagen nog in thailand bleven,en een visum kopen en de bus duurder uitkwam als vliegen
We hebben gevlogen met bangkokairways
We hebben niemand iets hoeven laten zien waar en hoe we verbleven in thailand
Vanuit cambodja enige jaren geleden bij de grens een visum van 15 dagen gekregen
Het loont dus de moeite om vliegen of bus na te rekenen voor de lengte van je visum
Sec6 mieke

Overal waar Mieke zegt ‘visum’ bedoelt ze ‘visumvrije entree’.

Hi streven je hebt gelijk !!!
Maar hoop dat het voor iedereen duidelijk is
Over land 15 dagen
Vliegen d naar thailand 30 dagen
Groet mieke

Hallo!
Ik heb een vraagje over visum verlengen. Ik vertrek donderdag voor 2 maanden naar Thailand en zelfs met de spoedprocedure red ik het niet meer op tijd een toeristenvisum te krijgen. Mijn plan was om daarom 2 x de grens over te gaan. Ik zit namelijk vlakbij maleisie en ik dacht dan op dag 30 en op dag 45 de grens even kort over te gaan zodat ik in totaal dan 60 dagen visum heb. Mijn vraag is nu, kun je steeds na 15 dagen even kort de grens overgaan of mag dit niet?
Groetjes Jenny

Wanneer je een paar dagen in Maleisië krijgt kun je daar een visum voor 30 dagen regelen. Ook is het mogelijk om terug in Thailand de 15 dagen te verlengen naar 30 dagen. Het tweede deel van je reis is geen probleem.

Het eerste deel van de reis mogelijk wel. Houd je er rekening mee dat om in aanmerking te komen voor een visumvrije entree van 30 dagen dat je een vliegticket moet hebben als bewijs dat je het land verlaat? In Thailand zal men hier niet streng op controleren, maar op het vliegveld in Europa kan je de toegang tot het vliegtuig ontzegd worden.

Maar je kunt niet gewoon 2 x keer de grens over met 15 dagen er tussen? wat dat zou makkelijker zijn

• Updated - - -

En ik heb een retourticket, dan maak ik daar een paar kopietjes van die hou ik dan wel steeds bij me als bewijs

Hallo, ik heb een vraagje. Ik ga van 10juli tot 6 augustus reizen in thailand waarvan 1 week waarschijnlijk naar maleisie. Hoe zit dat net visum? Als ik het goed heb begrepen krijgen we een visumvrije entree? Hoe zit dat als je naar maleisie wilt en weer terug in thailand? Ik heb totaal geen ervaring hiermee dus hoop dat jullie me kunnen helpen! Groetjes denise

Ja, als je Thailand binnenkomt krijg je een visumvrije entree van 30 dagen. Als je dan de 2e keer komt krijg je weer 30 dagen visumvrij als je per vliegtuig komt, of 15 als je op een andere manier binnenkomt.

Oke bedankt voor de info!

Kan,maar dat lost je probleem niet op: je hebt geen ticket naar buiten Thailand met vertrek binnen 30 dagen. Dat betekent dat je mogelijk een probleem hebt bij inchecken vanuit Nederland. Zoals gezegd, mogelijk, dus ook mogelijk geen problemen.

Hallo daar! Onze reis is aangepast dus ik heb weer een nieuwe vraag. Als we in Bangkok landen blijven we hier 5 nachten. Dan vliegen we naar Vietnam, hier verblijven we 21 dagen en we vliegen we weer terug naar Bangkok (tickets zijn al geboekt). Bij aankomst weer in Thailand blijven we precies 30 dagen (de 30e dag vliegen we weer terug naar Amsterdam).

Kunnen we op deze manier onder de verplichte aanschaf van een visum voor Thailand uitkomen??

Groeten,
Roseanne

Ja, telkens als je via een internationale luchthaven Thailand binnenkomt krijg je 30 dagen verblijf (visa-vrijstelling).
Let wel op: de dag van aankomst is 1 dag en de dag van vertrek is ook weer een dag.

Ja we landen 6 november weer in Bangkok en we vliegen op 5 december weer terug naar Nederland. Dit tijdsbestek is precies goed (30 dagen) volgens mijn berekening, maar ik zou graag nog één bevestiging willen hebben… :biggrin:

Klopt hoor…maar je vliegt terug op de verjaardag van de Koning.
Grote kans dat de luchthavens dicht zijn…NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE grapje!! >>>
Prettige vakantie

Oh haha wat een goede timing weer! Korte laatste vraag dan: hoe wordt dit gevierd in Bangkok/Thailand??

Is vaderdag in Thailand, dus mijn voeten worden gewassen door de kinderen.

Om te beginnen zal er vrijwel zeker geen alcohol verkocht, geschonken of genuttigd mogen worden. In het alom bekende Pattaya zullen daarom de meeste barren in het donker gehuld zijn.

De festiviteiten rond de verjaardag van de Koning zullen met name rond het Grand Palace plaatsvinden. Misschien her en der wat plaatselijke activiteiten.

Verder is het hele land “dicht”, d.w.z. iedereen is vrij! Nationale feestdag.

Je moet het in ieder geval niet vergelijken met de Nederlandse Koninginnedag…verre van dat!

Misschien is deze vraag al een aantal keer beantwoord, maar ik kom er zelf niet helemaal uit.

Ik kom op 26 juli in Bangkok aan met het vliegtuig. Nu las ik dat je een bewijs moet hebben van een terugreis uit Thailand, om in aanmerking te komen voor een on-arrival visum. Ik heb echter nog geen idee wanneer ik Thailand precies verlaat (heb niks geboekt). Ik heb alleen een maand later een vlucht geboekt vanuit Hanoi (Vietnam) naar Hong Kong. Is deze vlucht genoeg voor hun om te bewijzen dat ik daarvoor dus al Thailand uit ben? Of moet ik anders regelen?

Je moet een vliegticket Thailand UIT hebben. Van Vietnam naar Hongkong is niet Thailand uit, dus dat is niet voldoende.

Ok, dankjewel.
Komt er dus op neer dat ik van tevoren een visum moet regelen. Of heb je daarvoor nog steeds bewijs nodig wanneer je Thailand uit gaat?