Visum informatie Thailand

En wat als de vraagsteller nu een ticket heeft vanuit KL naar bijvoorbeeld Amsterdam of welk ander land dan ook met een vertrekdatum binnen 30 dagen na aankomst in Thailand.
Zouden zowel de airline (Thailand inbound) als de immigratie snappen dat je binnen 30 dagen Thailand verlaten moet hebben om die vlucht vanuit KL te nemen?

Voldoet niet aan de eisen.

Ik wil eigenlijk 2 maal Thailand binnen. tussendoor wil ik naar Laos.
Als ik nu een retour koop vanaf kuala lumpur naar bangkok en een enkeltje vanuit laos naar bankok.
Dan kom ik vanuit kuala lumpur binnen en ze denken dat ik retour ga dus ik krijg een visum. Vervolgens ga ik over land laos binnen om daarna met het vliegtuig weer thailand in te vliegen. Kan ik bij het 2e visum nog steeds gewoon zeggen ik heb een retour naar kuala lumpur?

Het plan is trouwens om daarna over land naar Combodia te gaan.

Bij aankomst krijg je geen visum maar visumvrije entree.

Wat je plant lijkt te kunnen, maar zonder informatie over tijdsduur is dat niet met zekerheid te zeggen.

Dag 1 ik ga van kuala lumpur naar Surat thani met een retourvlucht die pas 28 dagen later vertrekt.
Dag 7 ik ga naa Laos
Dag 16 ik vlieg vanuit laos naar thailand
Dag 25 ik Ga over land naar combodia.

Ik zou dan 2x maal een visumvrija entree krijgen toch?

Hey, wij gaan Thaïland binnen en verlaten het na 3-4 dagen om dan Laos en Cambodja door te reizen (een zestal weken) en dan terug Thailand binnen te gaan over water. Ik vermoed nog een 2-3 dagen dan en dan terug naar huis (Brussel) te vertrekken. Hebben wij een Thais visum nodig of niet? Wij hebben geen vliegticket naar Laos of Cambodja. Als je een treinticket kan aantonen naar Chang Mai of Nong khai telt dit ook mee of niet?

Vriendelijk bedankt!

Het probleem is ook hier dat je geen bewijs hebt dat je thailand binnen 30 dgn weer verlaat, een treinticket naar chiang mai of Nong Khai werkt want die steden liggen in thailand.

Klopt, 2x visumvrije entree.

• Updated - - -

Ja, je hebt officieel een visum nodig. Of je kunt natuurlijk een vliegticket naar laos of Cambodja op voorhand aanschaffen.

Nee heb het al is gecheckt bij Thaise ambassade hier en zeggen hetzelfde, dus gewoon Thais visum aanvragen dus :)? Bedankt!!

Hi, kan er iemand mij helpen met deze situatie?

Komen aan op 5 jul in BKKi, op 18 juli hebben wij een vlucht te halen (waarvan we de tickets al gaan bestellen dus kunnen bewijzen met papieren) van Luang Prabang naar Vientiane? Moeten wij een visum aanvragen of geldt de visumvrije entree dan voor ons?

Bedankt alvast!

Heb je een vliegticket vanuit Thailand naar het buitenland?

Nee, enkel het bewijs dat wij binnen 30 dagen die vlucht moeten halen in het buitenland. Niet voldoende dan?

Vereist is een vliegticket vanuit Thailand naar het buitenland met vertrek binnen 30 dagen.

je krijgt een stempel in je pas als je het land uitgaat.

Hello!
Vergeef me alvast voor als een soortgelijke vraag al duizend keer is gesteld maar ik kom hier net kijken:)

Ik ga na de zomer naar Thailand en Vietnam. Ik vlieg naar Bangkok, daar overnacht ik en de volgende ochtend vlieg ik door naar Hanoi Vietnam. 3 a 4 weken Vietnam en hierna weer terug naar Bangkok. Ik blijf 6 weken in Thailand en heb ik dus een visum voor nodig. Maar heb ik hiervoor een visum met 2 entries nodig of hoe moet ik dit zien?

X Roseanne

Ja, officieel heb je een double entry visum nodig.

Als je de eerste keer Thailand inkomt en de volgende dag per vliegtuig vertrekt naar Hanoi, krijg je voor dit korte verblijf een visumvrije entree:

• korter dan 30 dagen
  • een vliegticket voor de volgende bestemming

Voor Vietnam krijg je een VOA met een vooraf aangevraagde Letter of Approval

Daarna vlieg je terug naar Thailand. Hiervoor heb je een visum nodig:

• verblijf van meer dan 30 dagen

In mijn optiek heb je dan een single entry visum nodig.

Klopt wat je zegt, maar die vlieger gaat alleen op, als de Immigratie in Bangkok bij de eerste binnenkomst het toeristen-visum laat voor wat het is en je 30 dagen visum-vrije-entree geeft. Dat kan in de regel, maar het kan ook dat je immigratie-piefje treft die daar niet aan begint en dan “hang” je.
Als je toch een toeristen-visum aan moet vragen, neem dan een dubbele-entree en zorg ervoor dat je de 2e entree gebruikt voordat je visum verloopt.

Klopt helemaal. Het wordt vaak toegestaan, maar officieel mag het niet en MOET het visum bij de eerste entree worden gebruikt.

Oke dan wordt het een visum met dubbel entry. Bedankt voor in info!