Waarschijnlijk vragen ze niet eens naar dat ticket.
Geen enkel probleem voor je om een visum te krijgen.
Waarschijnlijk vragen ze niet eens naar dat ticket.
Geen enkel probleem voor je om een visum te krijgen.
@ mark: je hebt deze vraag op verschillende plaatsen in het foirum gesteld, hierbij een eerder gegeven antwoord:
Je krijgt geen visum bij binnenkomst maar een visumvrije entree. Je kunt een visumvrije entree eenmalig verlengen met 7 dagen tegen 1900 Baht. Dat kan bij ieder immigratiekantoor. Consulaten en ambassades verlenen diensten aan landgenoten in het buitenland, en die vind je dus ook in het buitenland. Een consulaat in Chiang Mai zal dus geen Thais consulaat zijn, en dus kun je daar niets verlengen of aanvragen.
Je kunt ook in Laos een visum aanvragen voor Thailand, er is vast wel een bureautje daar dat dat voor je kan doen binnen een paar dagen. Dan kun je 60 dagen blijven en het is goedkoper.
Goed opletten, want bij overtreding betaal je 500 bath per dag. Ik kreeg een officieel stempel in mijn pas tot 31 februari. Ik meldde me op de 28ste en laatste van die maand. De ambtenaar had zich behoorlijk vergist hij had een stempel tot 8/2 moeten geven. Mijn visum geldt telkens voor 3x30 dagen. Ondanks de vergissing draaide ik op voor 11,500 bath boete - 21 dagen over limiet. Het argument bij de grens : u had dat moeten weten. Uitkijken en meedenken dus.
Stevenl, ik vind je een held.
Als ik het dus goed begrijp heb je alleen een visum nodig als je Thailand over land verlaat? (en dus niet kunt aantonen met een vliegticket dat je het land weer verlaat)
In mijn geval vlieg ik vanuit NL naar Bangkok, ga over land dan door naar Cambodja en Vietnam, kom over land Thailand weer in, vlieg vanuit Bangkok door naar kuala lumpur en vertrek vanuit daar weer naar nl. Dus double entry visum?
Bij aakomst krijg je een visum voor 30 dagen. Als je Thailand verlaat over land en je komt terug over land krijg je een visum voor 14 dagen. Als je de tweede keer binnenkomt en je weer vertrekt binnen 14 dagen , geen probleem. Anders moet je vooraf een visum aanvragen voor meerder entries. Staat allemaal vermeld op de site vd Thaise ambassade in Nederland.
Bij aankomst krijg je een visumvrije entree voor 30 dagen als je door de lucht binnenkomt, kom je over land of water binnen krijg je 15 dagen visumvrij. Geen idee wat je bedoelt met ‘anders moet je vooraf een visumaanvragen’, maw: naar wat verwijst je woord ‘anders’?
Je hebt een visum nodig als je geen vliegticket hebt naar buiten Thailand met vertrek binnen 30 dagen. Als je de tweede keer dat je Thailand binnenkomt langer dan 15 dagen blijft: ja, double entry, als je korter dan 15 dagen blijft volstaat een single entry.
Ik heb ook even een vraagje over de visumvrije entree. Wij vliegen van Kuala Lumpur naar Bangkok op 5 juli en vliegen weer terug naar Kuala Lumpur vanaf Bangkok op 24 juli. Dit is dus minder dan 30 dagen, dus een visumvrije entree. Maar wij willen in de tussentijd naar Cambodja (en uiteraard weer op tijd terug naar Bangkok voor de terugvlucht op 24 juli). Als wij voor de eerste keer Thailand binnenkomen (op 5 juli) krijgen we dus 30 dagen visumvrij? En als we de tweede keer Thailand binnenkomen (vanuit Cambodja) krijgen we dan ook visumvrij maar dan 15 dagen aangezien we overland gaan of kun je niet twee keer in zo’n korte periode Thailand binnenkomen met een visumvrije entree? Alvast erg bedankt!
Visumvrije entree kun je in principe onbeperkt doen (behalve als ze je ervan verdenken illegaal te werken, dan kun je geweigerd worden).
Dus in jullie geval: geen enkel probleem, jullie krijgen gewoon wederom een visumvrije entree, dit kaar voor 15 dagen (ivm over land).
Als je de grens overgaat en terugkomt over land dan krijg je automatisch 15 dagen visumvrij.
Wij vliegen naar bangkok en 6 weken later weer vanaf bangkok terug naar nederland, we zijn niet van plan om 6 weken in thailand te blijven maar willen over land naar (waarschijnlijk) laos. Een vliegticket naar een ander land is een bewijs dat je thailand binnen 30 dagen verlaat, is een visum voor een ander land ook een geldig bewijs? Zodat we niet een visum voor 60 dagen moeten aanvragen terwijl we na ongeveer twee weken Thailand verlaten?
Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft… heb vraag naar ambassade gemaild maar geen duidelijk antwoord gekregen.
groet
Als het tweede verblijf iets langer is dan 14 of 15 dagen betaal je elke dag dat je de termijn overschrijdt 500 bath =
dus 4 dagen langer =2000 bath pp -ongeveer 55 euro.
ons tweede verblijf zal ongeveer 14 dagen zijn, ik vraag me alleen af of een visum voor bijv. Laos ook als geldig bewijs geldt voor het feit dat we niet meer dan 30 dagen in Thailand zullen blijven, een vliegticket naar een ander land is wel een bewijs, is een visum voor een ander land dat ook?
Bij Laos de grens over en bij tergkomst - al is het na 5 minuten - gaat een nieuwe termijn voor 14 of 15 dgn in. Voor een visum Laos betaal je ongeveer 35 tot 40 euro weet de lengte niet uit het hoofd maar telt zeker voor een maand.
Nee (duidelijker kan het niet denk ik :))
Hallo allen,
Ik ben van plan Thailand binnen te vliegen en daar een visum voor 30 dagen te krijgen. Ik wil circa 3 weken in thailand blijven dus de 30 dagen is geen probleem. Maar ik lees dat ik een bewijs moet hebben dat ik ook het land weer uit ga. Mijn plan is om over land via Cambodia naar Vietnam te gaan en dan vanuit Hanoi naar Kuala lumpur te vliegen. Deze vlucht kan ik wel bewijzen maar is wel een stuk later als die 30 dagen. Krijg ik zo een visum? zo niet wat raden jullie me dan aan?
Mvg,
Tom
Je krijgt bij aankomst geen visum maar een visum vrije entree. Je zult bij aankomst in thailand normaal gesproken geen probleem hebben maar je kan bij het inchecken een probleem hebben als de vliegmaatschappij ziet dat je geen ticket naar buiten thailand hebt binnen 30 dgn. Ze kunnen je dan weigeren omdat zij voor de kosten opdraaien als je terug gestuurd wordt door de thaise immigration.
Je kan de gok nemen of je boekt bij airasia.com of nokair.com een goedkoop ticket naar buiten thailand binnen de 30 dgn of je vraagt bij de Thaise ambassade/consulaat een tourist visum aan.
Enig idee over de kans dat de airline me weigert?
nee dat kan ik je niet zeggen helaas
Dat is nou een vraag die je beter elders stelt dan hier. Vraag het gewoon de airline.