Ik moet nu wel zeggen, we nemen geen vlucht uit Thailand, maar wel vanaf Phnom Penh naar Singapore.
Vandaar reizen we verder naar Penang en tenslotte nemen we daar de laatste dagen opnieuw het vliegtuig naar Bangkok.
Eigenlijk blijven we maar een week in thailand, maar moeten we toch gaan voor een visum (=31 dagen totaal)
Ja, is officieel vereist, maar persoonlijk zou ik de gok nemen en zonder visum me melden op Schiphol. Je kunt genoeg aannemelijk maken dat je niet in Thailand blijft om de baliemedewerk(st)er te kunnen overtuigen denk ik.
Klopt, is onzeker, dus ik zou tijdig inchecken, dan kun je altijd nog een ticket kopen als het nodig is.
Via of vanaf? Via maakt nameljk niets uit, je checkt gewoon in Amsterdam in voor de hele reis.
Ik bedoel door ook een ander land te bezoeken. Door vanuit Thailand een goedkope vlucht naar bijvoorbeeld Laos of Cambodia te nemen. Dan krijg je toch weer extra dagen? Je betaalt wel wat meer inderdaad, maar je ziet ook nog een ander land. Maar misschien is dat het inderdaad niet waard als je 31 dagen zou gaan.
Ik zag dat de eerste vraag in dit forum overeen komt met mijn vraag, maar die dateerd alweer van 2005, dus ik stel 'm toch maar: in oktober ga ik vijf maanden naar Azië, te beginnen in Thailand. Idealiter boek ik een retour op Bangkok, aangezien ik vliegangst heb en dat het dichtst bij NL is. Bij aankomst wil ik een maand blijven en dan verder trekken naar Cambodja. Ik weet dat ik, als ik dan in maart vanaf Bangkok terug wil vliegen, een double entry visum moet hebben om het land twee keer in te mogen (een keer bij aankomst en dan dus de tweede keer als ik terug wil vliegen). Ik heb echter ook gelezen dat je zou moeten kunnen aantonen dat je 't land ook weer verlaat, te doen middels een vliegticket. Mijn vliegticket terug gaat dan echter pas vijf maanden na aankomst zijn en die periode komt dan dus niet overeen met de periode waarin mijn visum geldig is. Zij weten niet dat ik rond ga reizen in Azië, dus ik kan ze zoveel wijsmaken. Om dezelfde reden kan ik ook geen enkel ticket boeken en in Azië pas een ticket terug naar Nederland boeken. Gaat de lengte van mijn reis me problemen opleveren in Thailand? (of in andere landen waar ik ook moet aantonen het land weer te gaan verlaten?) Wat kan ik het beste doen? Gewoon een retour Bangkok boeken en een doubly entry visum, of is er een betere oplossing?
Bedankt!
(sorry als de vraag al ergens anders staat, maar ik had geen zin alles door te lezen, haha)
Je hebt nodig: of een visum of, in geval van een visumvrije entree en dus geen visum, een vliegticket naar buiten Thailand. Je hebt dus geen problemen aangezine je een double entry visumaan wilt schaffen.
Dag Stevenl, ik heb deze kwestie nog eens nagevraagd op een reisbeurs en ik maak me blijkbaar zorgen om niets?
Dag 1-6 : Aankomst in Thailand (Visum aanvraag), Bangkok en Khao Yai, vandaar naar de grens van Cambodia.
Visum uit
Laatste dagen reis 29-31 : Terug in Thailand (visum aanvraag) vertrek (visum uit)
Is het zo simpel? Gewoon een nieuw visum aanvragen de tweede keer? Ze zeggen ook als je visum bijna afloopt dat je gewoon even de grens kan oversteken en opnieuw kan aanschuiven voor een nieuw visum voor Thailand
Als je aankomt krijg je geen visum maar een visumvrije entree.
Voorwaarde voor een visumvrije entree is een vliegticket naar buiten Thailand met vertrek binnen 30 dagen. Voldoe je daar niet aan loop je het risico dat je boarden geweigerd wordt.
Zoals gezegd, in jouw geval 'persoonlijk zou ik de gok nemen en zonder visum me melden op Schiphol. Je kunt genoeg aannemelijk maken dat je niet in Thailand blijft om de baliemedewerk(st)er te kunnen overtuigen denk ik. ’
Nog een andere vraag, die niet direct alleen over Thailand gaat, maar misschien weten jullie wel meer?
Voor Thailand regel ik dus een double entry visum zodat ik daar twee keer binnen kan komen (om retour op te vliegen), daarna wil ik naar Cambodja, Vietnam, Indonesië en Maleisië of het zuiden van China trekken. Ik heb al op verschillende sites informatie opgevraagd over visum, maar al die sites zeggen ook steeds wat anders. Hebben jullie enig idee of ik bij al die landen bij aankomst in 't land zelf een visum kan aanvragen? En of die dan 30 dagen geldig is?
Het leek me zo onhandig deze vraag in elk afzonderlijk landentopic te stellen, maar als 't nodig is doe ik dat natuurlijk gewoon
Voor zover ik weet: China, Indonesie en Vietnam moet je vooraf regelen. Vietnam kan tegenwoordig ook online mits je per vliegtuig naar HCMC vliegt (en ik neem aan dat Hanoi ook kan).
Voor Indonesië kun je een VOA krijgen als je niet langer dan 30 dagen blijft. Voor Vietnam kun je een Letter of Approval aanvragen via een bureau (http://www.cheapvietnamvisa.net/ is het goedkoopst en het werkt prima) en dan op de luchthaven van aankomst je VOA krijgen. Als je echter via land Vietnam binnen wilt heb je van te voren een visum nodig. Dat zou je eventueel in Cambodja kunnen halen…
Hallo allemaal, ik ben momenteel in Huay Xai in Laos en over een paar dagen wil ik de grens over naar Chiang Mai (waar ik 3 dagen blijf) om vanuit daaruit naar het zuiden te gaan. Nu is het zo dat ik over land binnen kom en mijn visum dus maar 15 dagen geldig is terwijl ik waarschijnlijk 24 dagen blijf voordat ik terugvlieg naar Nederland.
Het komt er dus op neer dat ik mijn visum in Thailand moet verlengen. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit kan doen en hoeveel tijd dit kost? Ik hoorde dat er een consulaat in Chiang Mai zit dus kan ik het hier laten doen?
Groetjes, Mark
Een Thais consulaat in Chiang Mai lijkt me sterk, waarom zou er een thais consulaat in Thailand zijn?
Waar jij heen moet is een immigration kantoor een paar dgn voordat je visum afloopt en daar kun je voor 1900 baht je visum exemption stamp (visum vrije entree want de stempel die je aan de grens krijgt is geen visum) met 7 tot 10 dgn verlengen dit kan per immigration kantoor verschillen je hebt ook een pasfoto nodig.
Oh oke, kan ik niet een 30 dagen visum halen in Chiang Mai of Bangkok in de tussentijd? Mijn visum loopt af rond de 14e en dan zit ik waarschijnlijk op de eilanden (koh toa/koh pipi). Of kan ik niet mijn visum alvast verlengen als ik in Chiang mai ben zodat ik 25 dagen ipv 15 dagen kan blijven?
een visum kun je niet in thailand krijgen die moet je buiten thailand aanvragen.
Je kan het al kunnen proberen in Chiang mai maar sommige immigration offices zeggen dat ze pas een week voordat je entry verloopt verlengen .
Zover ik weet is het maximum 10 dgn verlenging maar in Thailand ishet nooit zwart of wit maar is er een enorm grijs gebied elk immigration office heeft zijn eigen uitleg vd regels
Donderdag 4 april vlieg ik naar Ho Chi Minh City om vanuit daar over land via Cambodja en Thailand naar Maleisie te reizen om vervolgens via Maleisie (Kuala Lumpur) op 31 mei weer terug te vliegen naar Dusseldorf. Ik reis Thailand dus in en uit over het land. Kan ik na het tonen van mijn ticket Kuala lumpur - Dusseldorf in Ho Chi Minh stad bij de Thaise ambassade een (Toeristen) visum voor 60 dagen kunnen krijgen?
Weet me even geen raad omdat iedereen hier danwel thailand binnenkomt via de lucht danwel verlaat via de lucht? Maar hoe zit dat nou in mijn situatie??