Visum informatie Thailand

VBisum aanvragen in Laos bij ambassade/consulaat lijkt voor jou de oplossing.

Visumvrij krijg je 15 dagen over land, kan verlengd worden voor 7 dagen voor 1900 Baht, door de lucht krijg je 30 dagen visumvrije entree.

Hallo allemaal,

Ik heb het forum een beetje door zitten spitten en ik blijf nog een met een paar vragen achter.
Ik ga in September met twee vriendinnen een reis van 6 maanden maken door zuid-oost Azie. We gaan eerdaags een enkeltje naar Bangkok boeken. Als we van te voren een visum aanvragen (van 60 dagen) moeten we dan alsnog een bewijs hebben dat we Thailand verlaten (dan niet binnen 30 dagen), maar binnen 60 dagen omdat het visum voor 60 dagen is? Of hoef je dan geen bewijs te hebben dat je Thailand verlaat naar omringende landen?

Dan nog een andere vraag: wij gaan vanuit Thailand door naar Laos, Vietnam, Cambodja en dan terug Thailand in. Dus wij gaan twee keer Thailand in. Is het dan handig om een visum met double entry van te voren (in NL) te regelen. Of kan ja via Cambodja een visum regelen bij de grens van 15 dagen en dan weer in Thailand een van 30 dagen?

Groet,
Eva

1. Bewijs naar buiten Thailand is niet nodig als je een visum hebt;
  2. van binnen Thailand kun je geen visum voor Thailand regelen. Aangezien je een lange reis maakt zal je eerste visum niet meer geldig zijn, dus double entry heeft geen zin. Je krijgt dus aan de grens 15 (over land) of 30 (door de lucht)O dagen visumvrije entree, of je kunt een visum aanvragen in een van de buurlanden bij Thaise ambassade/consulaat.
1 like

Oke hartstikke bedankt.

Weet jij of iemand anders toevallig of het moeilijk is om een visum te regelen in Cambodja voor Thailand?

"je kunt een visum aanvragen in een van de buurlanden bij Thaise ambassade/consulaat. "

Ja dus.

Goedemiddag beste medereizigers!

Over een kleine drie weken (13 februari!) vertrek ik met mijn vriendin naar Thailand. Het plan is om vervolgens de standaard rondreis te maken door Laos, Cambodja en Vietnam (13 feb - 13 mei). Het leek telkens nog zo ver weg, maar nu komt het toch wel erg dichtbij! Wordt dus wel eens tijd om ons visum te regelen (inderdaad aan de late kant!).

Heb natuurlijk even zitten rondkijken op het internet, maar het blijft me toch nog wel een beetje onduidelijk. Wij hadden de gedachte een “Tourist Visa 1 entry” te halen voor Thailand (dit is voor 60 dagen). Als ik het goed begrijp is zelfs dit niet eens nodig, maar ik heb toch graag volledige zekerheid dat ik het land tenminste binnenkom (aangezien je bij ‘Visa on entry’ soms moet aantonen dat je binnen 30 dagen weer het land verlaat).

Wij zijn van plan om te eindigen in Vietnam en via Hanoi terug te vliegen naar Bangkok (of Phuket, dat moeten we nog even kijken). Opzich krijg je nu - als het goed is - weer een ‘visa on entry’ van 30 dagen? Vraag me echter af of ze niet moeilijk doen, aangezien mijn ‘Tourrist Visa 1 entry’ in principe nog geldig is (kan het alleen niet meer gebruiken, omdat ik me ‘entry’ gebruikt heb).

Ambassade en Consulaat telkens in gesprek of niet bereikbaar, dus vandaar dat ik het maar even aan mijn medereizigers vraag Alvast bedankt voor de hulp!

Groeten,

Angelino

Als je de tweede keer binnen komt krijg je een visa vrije entree, wat niet hetzelfde is als een visum. Je visum is inmiddels niet meer geldig aangezien je dit al hebt gebruikt en het land hebt verlaten. Je komt door de lucht binnen en krijgt dus 30 dagen visumvrij. Mocht dat niet voldoende zijn kun je het beste in eerste instantie een double entry visum aanschaffen, als 30 dagen wel voldoende is dan kun je prima de weg volgen dioe je van plan bent: eerste maal met visum binnenkomen, tweede maal visumvrij binnenkomen.

Kan iemand mij vertellen hoelang het ong duurt om visum aan te vragen? Ik moet een visum aanvragen voor Thailand en Vietnam. Dient dat om de beurt te gebeuren en hoelang ben ik mijn paspoort dan kwijt? Ik heb gebeld met de ANWB ( daar kan je visum dus ook regelen) maar die kon geen van mijn vragen beantwoorden en ik vond het nogal duur (106 Euro voor 2 x 60 dagen voor alleen Thailand)

BVD!

ANWB heeft niets te maken met visa, als ze ze leveren is dat als tussenpersoon. Uit mijn hoofd: visum kost 30 Euro per entree, dus 2x60 dagen kost 60 Euro.

Visumaanvragen in Nederland: reken op ongeveer een week als je het per post doet, het gaat sneller als je het in persoon aanvraagt. En ja, visa moeten op de beurt worden geregeld aangezien je je paspoort kwijt bent voor de visumaanvraag.

Ik denk dan dat ik mijn visum voor Vietnam in Thailand aanvraag. IK begreep dat dat ook mogelijk is.
Nu weet ik alleen mijn precieze reisschema nog niet en bij de aanvraag dien ik schijnbaar precies in te vullen, wanneer ik Thailand verlaat en weer binnenkom. Ik neem aan dat ik niet de eerste ben die dit probleem tegenkomt. Iemand hier ervaring mee?

Dag beste medereizigers!

Ik heb een paar vraagjes over het aanvragen van een visum. Ik zal hieronder de situatie schetsen en hoop dat een van jullie mij kan helpen!

12 Februari vertrek ik met een vriendin naar Australië, waar ik 3 maanden lang ga rondreizen. 9 mei vliegen we dan door naar Thailand waar ik de rond zal reizen in thailand, vietnam, cambodja en laos. Hier verblijf ik dan ook in totaal 3 maanden. Ik zal eerst drie weken in Thailand zitten, dan de andere landen bezoeken en daarna weer een aantal dagen in Thailand verblijven. Ik heb wel een ticket terug uit Thailand, maar dat is pas 7 augustus.
Ik weet niet wat ik met mijn visum moet doen, aangezien ik geen terug ticket heb binnen 30 dagen. Ik eerst 3 maanden in Australië verblijf. En twee keer Thailand binnen kom. Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen :slight_smile: Want de tijd begint te dringen!

Alvast bedankt,

Groeten Rik!

Dit is dezelfde vraag die heel veel gesteld wordt en die dus al vele malen beantwoord is, zowel inde postings als in de OP.

Officieel heb je een visum nodig. Je kunt kiezen voor single entry, ervan uitgaande dat je de laatste entree in Thailand niet meer dan 15 (over land binnenkomst) of 30 (door de lucht binnenkomst) in Thailand zult verblijven. Als je de tweede entree langer denkt te blijven is een double entry visum vereist.
Vanuit Australie wordt streng op de visumeisen gecontroleerd trouwens.

Dag stevenl,

Ik heb wat zitten zoeken in deze topic, maar vond het niet direct terug. Hopelijk heb je deze vraag nog niet teveel moeten beantwoorden.

We gaan totaal 31 dagen op reis gaan (24/8-24/9) (tussen Thailand, Cambodia en Maleisië), jammer dus dat we wrs niet in aanmerking komen voor de 30-dagen vrije visum. Onze vraag was, moeten we deze dan op voorhand bestellen? Kunnen we dit aan de luchthaven zelf doen, is dit aan te raden? Of moeten we ergens (België) in Brussel er achter gaan…

Bedankt voor je antwoord!

Je kunt als Nederlander/Belg nooit een visum aan de grens krijgen, alleen een visumvrije entree.

Dus je zult vooraf een beslissing moeten nemen wat je wilt doen: de gok nemen dat het goed gaat en je gewoon op de vlucht wordt toegelaten, een vliegticket naar bijvoorbeeld Cambodia kopen of een visum aanvragen.

Het zijn trouwens 32 dagen.

Het zal dan een visum aanvragen zijn, denk ik. Dat wordt de goedkoopste oplossing zonder risico denk ik

31 dagen, want de 24ste hangen we de hele dag in de lucht :slight_smile:

Ja, als je de 25e landt zijn het inderdaad 31 dagen. Hoe laat vlieg je de 24e terug?

We komen aan 25/8 om 6u30
Vertrekken op 24/9 om 9u50

Ik vrees dat het ‘net’ teveel zal zijn :frowning:

Ja, zijn inderdaad 31 dagen. Dus “Dus je zult vooraf een beslissing moeten nemen wat je wilt doen: de gok nemen dat het goed gaat en je gewoon op de vlucht wordt toegelaten, een vliegticket naar bijvoorbeeld Cambodia kopen of een visum aanvragen.”

Meestal zijn ze met 1 dag niet zo heel streng, maarja het blijft een klein risico. Volgens mij moest je een klein beetje extra betalen als je geen geluk hebt maar denk ik omgerekend iets van 15 euro. Is dat zo? Als je ergens in de buurt ben of je kan een goedkope vlucht nemen kan je ook even het land uit en dan krijg je extra dagen. Laatste optie is eerder door de douane heen maarja dan zit je wel lang op het vliegveld XD

Zelf ben ik er vrij zeker van dat ze niet zo moeilijk doen en zou ik het risico nemen.

Door de douane heen helpt niet en lukt ook nhiet, blijft een overstay waarvoor betaald moet worden.

Wie is er niet streng? Thaise immigratie is geen probleem, inchecken voor vertrek vanuit Nederland kan wel een probleem zijn. Dus goedkope vlucht nemen etc. levert niets op, is namelijk duurder dan de ene dag overstay, en levert niets op om het potentiele probleem op te lossen.