Ja, je moet aantonen dat je Thailand binnen 30 dagen verlaat. Zeker vanuit Australie zijn ze daar streng op. Je hebt dus een visum nodig om aan de entree-eisen voor Thailand te voldoen.
Om Thailand binnen te komen, visumvrij, moet je officieel aan kunnen tonen dat je binnen 30 dagen het land door de lucht weer verlaat. De uitvoering van die regeling is in handen van de luchtvaartmaatschappij, dus potentieel heb je problemen met inchecken en kun je geweigerd worden.
Als je vooraf een visum aanschaft en het land verlaat is je visum vervallen. Je volgende entree is dan visumvrij, dus 15 dagen als je over land of water binnenkomt, 30 dagen als je door de lucht binnenkomt.
Ook ik zit met een vraag omtrent Visa. Ik overweeg een ticket Amsterdam-Bangkok op 4 augustus 2012 en terugvlucht Singapore-Amsterdam op 4 september. Ik zit dan op 31 dagen, maar omdat ik tussendoor dus vanuit Thailand, naar Maleisie ga, verblijf ik geen 30 dagen in Thailand. Kan iemand mij vertellen hoe dit zit met een Visa? Bedankt! (en het zou misschien makkelijker zijn om voor 30 dagen te gaan, dus 1 dag eerder terug, maar hoe langer ik kan blijven hoe beter.
Ik heb vorige week gebeld met de Thaise ambassade en kreeg daar van een heel onaardige man het volgende antwoord.
Je kan bij aankomst een 30 dagen visum krijgen.
Heb nadrukkelijk gevraagd of ik bij aankomst ook moet kunnen aantonen dat ik binnen die 30 dagen het land verlaat en hij heeft nadrukkelijk gezegd dat dat niet hoeft.
De antwoorden die ik lees zijn dus allemaal anders.
Wat is nou juist?
De informatie van de ambassade is onjuist, zoals helaas gebruikelijk. Hij heeft in zoverre gelijk dat immigratie in Thailand niet moeilijk doet, maar: uitvoering van het beleid is in handen van de luchtvaartmaatschappij, en die kan wel degelijk moeilijk doen, nog sterker, moet officieel moeilijk doen.
Je zit eigenlijk op 32 dagen!
De dag van aankomst en vertrek dien je mee te tellen en dan zit je dus op 32.
Is in principe geen gigiantisch probleem al loop je wel een zeker risico; je moet niet gecheckt worden door de politie tijdens je overstay.
Het land verlaten met 2 dagen overstay is geen probleem; je betaalt per dag overstay THB 500 en klaar is klara.
Mocht het idee van die dagen overstay je niet lekker zitten dan heb je 2 opties:
- je verlaat het land op de 30e dag van je verblijf (zou de 2e zijn)
- je vraagt de dichtstbijzijnde immigratie voor een verlenging van je verblijf (max. 7 dagen) en kost THB 1900
Dat laatste schijnt te kunnen al heb ik gehoord, dat het alleen mogelijk is in bepaalde gevallen (ziekte, overlijden van reisgenoot, e.d.)
@ Steven; Ik ben van plan om binnen die dertig dagen naar Laos of Maleisie te gaan.
Als ik naar Laos ga, ga ik gewoon over land. Naar Maleisie moet ik een vliegticket boeken, maar dit wil ik pas doen als ik in Thailand ben. Aangezien ik bij aankomst dus niks kan aantonen dat ik binnen die dertig dagen vertrek, heb ik dus een meerder daags visum nodig? Kan je mij vertellen wat het handigst is?
Mijn reis verder plannen en een guesthouse boeken binnen die dertig dagen of een vliegticket naar Maleisie kopen of een visum aanschaffen voor meer dan 30 dagen?
Mocht iemand anders een antwoord voor mij hebben, dan heel graag!
Heb nog maar 3 weken!
Thanks!
Voor een visumvrije entree is officieel een vliegticket naar buiten Thailand veriest met vertrek binnen die 30 dagen. Dus een guesthouse boeken heb je niets aan. Dat betekent dat je opties zijn:
- visum aanvragen (is 60 dagen geldig) bij ambassade of cunsulaat; of
- vliegticket aanschaffen.
Vliegticket aanschaffenb is het makkelijkste, kun je vanuit je luie stoel doen, en soms het goedkoopste. Of je er gebruik van maakt of niet doet niet ter zake.
Hey allemaal,
Ik heb ook een vraagje wat betreft het visum.
Ik vlieg 26 juni naar Bangkok om vervolgens Thailand, Cambodja, Laos en Vietnam te bekijken. Ik vertrek 26 augustus weer vanuit Bangkok naar Nederland. Dit is 63 dagen… Moet ik dan de Tourist Visa 1 entry of de Tourist Visa 2 entries aanvragen… denk je dat ze moeilijk doen over 3 dagen?
eigenlijk verblijf ik als ik aankom in Bangkok maar 7 dagen en ga ik door naar Cambodja, Laos en Vietnam om vervolgens nog een weekje Thailand en dan weer naar huis… heb ik dan sowieso wel een visum nodig?
Heb je een vliegticket naar Cambodja? Indien ja dan heb je geen visum nodig. Indien nee dan heb je officieel een visum nodig, en een single toeristenvisum, dus 60 dagen, volstaat dan. Je moet waarschijnlijk wel je itinerary overleggen bij aanvraag, maar dit levert in de praktijk nooit een probleem op.
Ik vertrek over 2,5 week met een enkeltje naar Koh Samui via Kuala Lumpur met Malaysian Airlines (vanaf Schiphol). Ook heb ik al een ticket van Air Asia om binnen 30 dagen na aankomst van Bangkok naar Pnomh Pengh te vliegen om in totaal in 3 maanden tijd rond te reizen in ZO Azie. Mijn vraag: kan dit zonder vooraf een visum voor Thailand te regelen?
Hallo,
Hier nog een vraag over het visum in Thailand. Het is wel erg onduidelijk zeg!
Ik vertrek 13 jan naar Thailand en vlieg op 10 april weer terug. Mijn plan is om minder dan 30 dagen in Thailand te blijven. Ik wil via land naar Laos, Cambodja en Vietnam. Nu lees ik dus op verschillende plekken dat je persee een vliegticket moet hebben het land uit! Vrij onhandig dus. Ik ben te laat voor het regelen van een visum. Wat kan ik nu het beste doen? Is een reservering van guesthouse in een van de buurlanden ook genoeg? Of moet ik toch nog een vliegticket boeken wat ik waarschijnlijk niet ga gebruiken? (zoja, wat is het goedkoopste ticket Thailand uit :))
Ik heb net een baliemedewerkster van china airlines aan te telefoon gehad. Zij zegt dat het voor hun niet nodig is om een bewijs te hebben dat je het land gaat verlaten omdat het eigen verantwoordelijkheid is.
Nu heb ik ook een ticket gevonden voor 30 euro van hat yai naar kuala lumpur voor 30 euro. Wat zeggen jullie? Boeken of op de gok?
Kan zonder problemen want je hebt een vliegticket naar buiten Thailand met vertrek binnen 30 dagen.
Voor zover ik weet werkt China Airlines inderdaad met een vrijwaring die je moet ondertekenen als je niet aan de visumeisen voldoet. Ik zou vroeg inchecken, als er dan een probleem is kun je altijd nog een ticket naar KL boeken.
Over twee maanden ga ik rondreizen en wil ik van Laos naar Thailand gaan. Ik weet nog niet of ik via het vliegtuig of via land Thailand binnenkom. Als ik per vliegtuig Thailand binnenkom, is er geen probleem, ik heb namelijk een ticket terug vanaf Bangkok naar Amsterdam, binnen 30 dagen(maar ik vind tickets vanaf Laos naar Bangkok toch vrij prijzig).
Als ik via land binnenkom zit ik met een probleem, ik blijf namelijk langer dan 15 dagen in Thailand. Ik heb dan de optie om een visum aan te vragen(60 dagen toerist), maar moet dit persé voor vertrek in Nederland? Of kan dit ook in Thailand of aan de grens geregeld worden? (visa on arrival?)
Een tweede optie zou zijn om een visarun te maken naar Myanmar, in Rough Guide heb ik namelijk gevonden dat je vanaf Mae Sot(waar ik sowieso heen wil) de grens kan oversteken. Je betaald dan 500THB (12-13€) en kunt dan voor één middag één dorp van Myanmar in. Zodra je Thailand opnieuw binnenkomt is je visum opnieuw 15 dagen geldig. Als ik voor deze optie kies zal ik echter het één en ander moeten schuiven in mijn planning en ik weet niet of dit gaat lukken. Ook is de situatie in Myanmar veranderd de laatste weken, waardoor ik niet weet of dit nog mogelijk is, of dat ik gelijk een visum voor Myanmar moet komen. Iemand die hier meer vanaf weet? En zijn er meerdere dorpen aan de grens waar dit mogelijk is?
ASan de grens krijg je als Nederlander alleen visa vrije entree, visa on arrival is niet mogelijk. Je kunt ook overwegen om een toeristenvisum aan te vragen in Vientiane.
In Myanmar is wat betreft visa niets veranderd.
Hoii! ik heb een vraag.
Ik heb een 2x60 dagen visum voor thailand. Nu ben ik van plan om halverwege dus in het noord-oosten, Via de friendship bridge naar laos te gaan, en gelijk weer terug thailand in. Kan dit? Hoe gaat dit in zijn werk? krijg ik dan ook een visum voor laos? en doen ze er niet moeilijk over dat ik gelijk weer terug wil?
nee hoor wordt niet moeilijk over gedaan als je thailand na 5 min weer in komt,voor laos kun je geloof ik aan de gren een visum krijgen. Je weet dat je een tourist visum met 30 dgn kunt verlengen bij elk immigration office in thailand voor 1900 baht en een pasfoto.
Dag, kan ik in Laos een visum voor Thailand van 60 dagen aanvragen? Ik wil namelijk over land van Laos naar Thailand en dan 5 weken door Thailand reizen. Of kan ik wel gebruik maken van visumvrije 15 dagen die ik bij de grens over land van laos naar thailand krijg en dan binnen 15 dagen verlengen? Waar zou dat dan kunnen en voor hoelang kan dat? Tot slot lijkt mij nog een andere optie dat ik naar Bangkok vlieg en dan een visum voor 30 dagen krijg, waar kan ik dat verlengen?
heb al veel vergelijkende vragen gezien maar kom er nog niet helemaal uit. Dank voor het meedenken