Graag jullie advies over mijn situatie: Ik vertrek aanstaande december naar Australie en vlieg pas in juli volgend jaar door naar Thailand om vervolgens in december pas weer terug te vliegen naar Nederland. Ik blijf echter geen half jaar in Thailand maar wil in Zuid-Oost Azie per bus/trein gaan rondreizen (Thailand noord - Laos - Cambodja - Thailand zuid - Maleisie - Singapore - Indonesie). Omdat ik van plan ben per bus en trein te reizen, of ik in ieder geval nog geen vlucht heb geboekt, kan ik dus niet bewijzen dat ik niet 6 maanden in Thailand verblijf.
Is het nu aan te raden om een double entree visa aan te schaffen? En kan dit ook als Nederlander in Australie? Of toch verstandiger om er wat vliegreisjes tussen te plannen? Of hebben jullie nog een ander idee?
Ik kom er niet echt goed uit met dit onderwerp. Mijn situatie is als volgt.
9 December vertrek ik naar nieuw zeeland
12 januari vertrek ik vanuit nieuw zeeland naar Australie
6 april vertrek ik vanuit australie naar bankok
17 mei vetrek ik vanuit bankok terug naar amsterdam
Nu verblijf ik dus een kleine 6 weken in thailand. Daar heb ik denk ik een single entry visum voor nodig? Maar ik heb ook ergens gelezen dat die visum maar 6 maanden geldig is? Dus dan zou ik het best nog even moeten wachten met aanvragen (stel dat ik later naar thailand toe ga).
Klopt, visum aanvragen als je weet wanneer je wilt gaan. Visaum aanvragen kun je in Australie of NZ doen (of per post naar Den Haag of Amsterdam, maar dat lijkt me niet de aangewezen weg).
Ik zal eerst van bangkok naar cambodia gaan, daar 1 week verblijven en dan weer terug naar thailand voor 3 weken.
dus ik heb een visum nodig.
hoe duur zijn deze?
als het inderdaad 4 weken zijn =28 dagen (max 30 dagen) en je dan weer terug vliegt vanaf bangkok krijg je de eerste keer een visum vrije entree en kan je de 2e keer het land binnen met een tourist visa dus zou een enkele entree moeten volstaan de kosten zijn inderdaad 30 euro per entree dus voor 30 euro extra loop je geen enkel risico, maar in principe zou een enkele entree voldoende moeten zijn
Klopt inderdaad Dirk, had ik overheen gekeken. Voorwaarde is dan wel dat de immigratie beambte meewerkt en de eerste keer het visum niet afstempelt maar een visumvrije entree geeft (duidelijk om vragen, visum gegevens niet invullen op arrival card), wat meestal wel lukt, maar niet altijd.
Ik heb een ticket geboekt naar thailand 20 jan tot 18 april 2013. Ik ga vrijwilligerswerk doen, dus ik heb een non-immigrant visa type O nodig. Maar nu heb ik net het consulaat gebeld en kreeg een thais meisje aan de telefoon met die een enorm accent had dus het gesprek ging nogal stroef.
Ik heb gehoord dat dit visum al ingaat op het moment dat je hem aanvraagt. Dit staat ook zo op de site. Maar om hem nu 2 dagen van te voren aan te vragen vind ik wat riskant. Maar nu begreep ik van haar dat ik hem wel gewoon nu al kan aanvragen? maar dan zijn toch de 3 maanden al eerder voorbij dan dat ik weer uit Thailand vertrek? Of begrijp ik nu iets verkeerd? Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
je krijgt bij binnenkomst in Thailand een stempel in je paspoort met de datum van die dag, dus vanaf aankomst tot vertrek mag niet meer zijn dan 3 maanden.
Dus vanaf de dag van aanvraag visum moet je binnen 3 maanden gebruik maken van dat visum maar het gaat pas in bij aankomst in bangkok
Dank steven, ik heb dit hier gevraagd omdat mijn vriend in belgie terug een visum aanvraag heeft gedaan in het
consulaat te antwerpen.
Daar hebben zij hem wijs gemaakt, eerst 1 5000 0000 bth aantonen, en dan stuurde hij mij een mailke terug dat
het maar 1 000 0000 bth was.
En dit zou voor mensen ook zijn die getrouwd zijn in thailand.
Dan daarbij dat hij een ziekte verzekering moest nemen in thailnd, allemaal een beetje raar vindt ik.
Ik heb al genoeg informatie gelezen over verschillende visums in Thailand en toch nog een vraagje.
In totaal ga ik 58 dagen naar Thailand.
In die 58 dagen wil ik ook Laos en/of Maleisie bezoeken.
Wanneer ik dat wil doen weet ik nog niet.
Ik wil van te voren nog geen ticket kopen om bijvoorbeeld naar Maleisie te vliegen.
Wanneer ik besluit naar Maleisie te gaan, wil ik dat een aantal dagen van te voren in Thailand boeken.
Of is dat te kort van te voren?
Wanneer je het land in komt krijg je een 30 dagen visum wanneer je kan aantonen dat je binnen die tijd het land ook weer verlaat. Dat kan ik dus niet.
Wanneer je over land naar Laos gaat, kan je dat toch ook niet aantonen?
Is het handig om dan gewoon een 60 dagen visum aan te schaffen?
Kan je dan nog wel het land in en uit of moet je dan weer een nieuwe aanschaffen?
Ik hoor graag van jullie.
Hoop dat het duidelijk is.
Ik vind de visum informatie ook allemaal een beetje onduidelijk voor Thailand. Ik land op 10 april in Bangkok en vertrek 17 mei uit Bangkok. Eventueel overweeg ik om eerder naar Bangkok te gaan (vanuit Australië).
Maar zoals het er nu naar uitziet blijf ik zoieso langer dan 30 dagen in Thailand. Ik overweeg dus ook gewoon om geen visum aan te schaffen en in Thailand ergens over de grens gaan om vervolgens een eventuele (single entry) visum nog te kopen (wanneer ik langer dan 14 dagen weer in Thailand verblijf).
Op jou vraag of je moet aantonen dat je binnen 30 dagen vertrekt heb ik geen antwoord.