Dus een single entree tourist visa is voldoende! En dat kan ik niet in de luchthaven regelen? Gewoon in de Thaïse consulaat regelen in Antwerpen, zou handig zijn want woon toch in Antwerpen :)!
Bedankt Dirkpie!
Dus een single entree tourist visa is voldoende! En dat kan ik niet in de luchthaven regelen? Gewoon in de Thaïse consulaat regelen in Antwerpen, zou handig zijn want woon toch in Antwerpen :)!
Bedankt Dirkpie!
klopt een single entree tourist visa is voldoende of je moet aan het einde van je reis langer dan 15 dagen in thailand willen verblijven (volgens mij niet want je wil een paar dagen op een thais eiland verblijven om vervolgens weer naar huis te gaan)
dit moet je inderdaad bij een thais consulaat of thaise ambassade regelen, en voor jou zou dat dan inderdaad het handigst zijn in antwerpen hou hierbij wel rekening dat je je paspoort een paar dagen kwijt bent (ik denk 2) en dat je het dan weer moet ophalen bij het conculaat, en dat je visum maar 6 maanden geldig is, dus maximaal 6 maanden tussen de dag dat je het visum krijgt en de dag dat je thailand binnen komt (de tweede keer thailand binnen komen dus en niet de eerste keer)
Het zou gaan om juli-augustus volgend jaar dus nu aanvragen zou dus nutteloos zijn :)! Oke, dan zullen we dit voor juli aanvragen aangezien je dan ook je paspoort dan even kwijt bent… En rekenen op 30 euro dan!
Zeer vriendelijk bedankt voor de duidelijke info dirkpie :chin:!!!
Is het zo dat als ik mijn paspoort opstuur voor een visum voor verblijf van 3 maanden, dat ik dat gewoon moet vermelden? dus gewoon vrijblijvend 3 maanden of moet ik eerst een ticket geboekt hebben en dan doorgeven exact van wanneer tot wanneer ik daar verblijf?
Eerst boeken, en kopie ticket/bevestiging meesturen met visumaanvraag.
je moet inderdaad zoals stevenl ook al aangeeft je ticket eerst boeken, dit heb je nodig om een visa aan te kunnen vragen. Je hoeft alleen een ticket naar thailand (of een land in de buurt) te kunnen laten zien, een uitreis bewijs heb je voor een visum niet nodig
Hallo,
ik ga in februari naar Thailand, om vervolgens vier maanden rond te trekken in Thailand en omliggende landen. We zullen niet langer dan 30 dagen in Thailand blijven, maar we hebben wel een retour ticket naar Nederland. Na 4 maanden zullen we dus weer terug komen om in Thailand naar huis te vliegen. Ik heb dus geen ticket dat bewijst dat ik na dertig dagen weg ben. Volstaat een trein- of busticket ook? Zo niet, wat moet ik dan doen?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
En als ik mijn kopie van het ticket en mijn paspoort breng naar Amsterdam. Na hoeveel tijd heb ik mijn visa? Het moet namelijk in 2 maanden tijd maar dat lukt toch wel?
Ik heb het topic zitten doorspitten, maar toch nog steeds een lichte twijfel wbt. mijn situatie & visa. Ik hoop dat iemand misschien kan helpen?
Ik ga begin november naar Thailand, ben van plan daar ongeveer 1 maand rond te reizen, en daarna (afhankelijk van hoeveel tijd ik nog heb / wat voor een ideeën er nog op m’n pad komen) nog de buurlanden Maleisië, Laos en/of Cambodia aan te doen. Heeft iemand tips hoe ik dit het beste zou kunnen indelen? En moet ik nu wel of geen Visa aanvragen, en zo ja een single of een double entry voor Thailand? Ik ben sowieso niet van plan om in één van de buurlanden langer dan 15 dagen te blijven, mijn ‘basisland’ is Thailand. Is het verstandig om met deze reisplannen een retour op Bangkok te nemen, of kan ik ook vanuit een buurland terug naar Nederland reizen (i.v.m Visa)?
dit kan je na 2 dagen weer ophalen of ze sturen het na 2 dagen aangetekend naar je op dan zal het dus 1 of 2 dagen langer duren maar zeker binnen de 2 maanden
als je een retour ticket naar bangkok hebt en je vliegt binnen 30 dagen weer retour krijg je bij aankomst in thailand 30 dagen visum vrije entree als je dan aan het einde van de reis naar een buurland zou gaan vervallen de resterende dagen van deze 30 dus als je na 3 weken (21 dagen) naar maleisie gaat vervallen de resterende 9 dagen. echter als je over land de grens met thailand weer over steekt om thailand binnen te komen krijg je weer een visum vrije entree alleen is deze maar 15 dagen geldig, deze kan/mag je niet bij elkaar optellen omdat je bij de eertse aankomst op de luchthaven een uitreis bewijs (vliegticket) naar buiten thailand nodig hebt om deze 30 dagen te verkrijgen
heb je nu een retour ticket bangkok waar langer dan 30 dagen tussen heen en terug reis zitten of een ticket naar bangkok en terug vanuit bijv. kuala lumpur dan heb je een visum nodig
je schrijft dat je ongeveer een maand op reis gaat, dan denk ik dat als je (zie eerdere uitleg) een visum nodig hebt een single tourist visa voldoende is hiermee mag je 60 dagen in thailand verblijven en heb je geen uitreis bewijs nodig, mocht je na 3 weken een week naar een buurland gaan om vervolgens weer terug te keren naar thailand dan krijg je bij binnenkomst van thailand 15 visum vrije dagen binnen deze 15 dagen dien je dan thailand weer te verlaten
ik hoop je hier verder mee geholpen te hebben, mocht je echter nog vragen hebben stel ze dan vooral hier!!
Officieel heb je een visum nodig, aangezien je geen vliegticket naar buiten Thailand hebt met vertrek binnen 30 dagen na aankomst. Waarschijnlijk kun je zonder problemen inchecken, maar dat is niet gegarandeerd.
een trein of bus ticket volstaat niet, en dus zal je een visum moeten aanvragen, als je aan het einde van de reis tijdens je tweede bezoek aan thailand niet langer dan 2 weken (15 dagen) in thailand verblijft voldoet een singel entree tourist visa aangezien je de tweede keer dat je thailand binnen komt een visum vrij verblijf van 15 dagen zal krijgen ben je de 2e keer van plan om langer te verblijven dan heb je een double entree tourist visa nodig
mocht je halverwege je reis nu ook door thailand reizen om bijvoorbeeld van laos naar maleisie te reizen dan krijg je hier ook een 15 daagse visum vrije entree en dan heb je dus eventueel 2 weken de tijd om dit te doen
Hartstikke bedankt voor de uitleg! ![]()
Mijn plannen zijn nu om een retour Amsterdam - Bangkok te kopen, van half november t/m half januari. Ik wil eerst ongeveer een maand in Thailand rondreizen, om vervolgens 1 of meerdere buurlanden aan te doen. Het klopt dus dat ik aan een Single Entry Tourist Visa voldoende heb?
Klopt de volgende situatie dan? (theoretisch, nog geen concreet plan)
Ik zou dus een maand Thailand kunnen doen met mijn 60 dagen single entry visum. Vervolgens: -> Paar dagen Laos -> Door Thailand naar Cambodja (Hier krijg ik dus 14 dagen visumvrij in Thailand?) -> Vanaf Cambodja weer door Thailand naar Maleisië (14 dagen Visumvrij van Laos op Thailand vervallen, opnieuw 14 dagen visumvrij door grensovergang Cambodja/Thailand?) -> Dan een week in Maleisië, en daarna terug naar Bangkok (opnieuw 14 dagen visumvrij om terug te komen door Thailand naar de hoofdstad om terug te vliegen?)
Krijg ik dan geen problemen met het terugvliegen, aangezien ik pas na 2 maanden na aankomst weer terugvlieg en mijn single entry visum al verloopt als ik een grens oversteek naar Laos?
Hoop dat dit bericht niet teveel verwarring geeft, maar het is me volgens mij bijna duidelijk? ![]()
Klopt allemaal wat je schrijft, dat kan zonder problemen. En nee, je krijgt geen problemen met het terugvliegen.
Bedankt! Dan ga ik boeken. >>>
Hoi,
Wellicht is dit onderwerp al aan bod geweest, maar toch nog even om het zeker te weten:
Ik ga 10 weken rondreizen door Azië (retour Bangkok). Ik wil via Noord-Thailand over land naar Laos, Vietnam en Cambodja reizen om ten slotte weer terug te gaan naar Thailand en naar huis te vliegen. Wat voor visum heb ik dan nodig? 1 of 2 entries? Ik dacht zelf eerst 2 entries, maar als ik het forum doorlees kan volgens mij 1 entrie ook. Ik blijf eerst namelijk hooguit 1 a 2 weken in Thailand en aan het eind nog een keer 1 week. Volgens mij kan ik op het laatst in aanmerking komen voor een visumvrij verblijf van 15 dagen omdat ik over land weer Thailand binnenkom. Is mijn conclusie dan juist? Ik hoor het graag! ![]()
Klopt helemaal, single entry volstaat.
Hallo,
Eind november ga ik voor langere periode (1 jaar ongeveer) naar Zuid oost Azie. Te beginnen met Cambodja. Ik vlieg met een enkeltje via BKK en ga dan over land naar Cambodja.
Ik heb de ambassade (Adam en Den Haag) al meerdere malen gebeld maar zonder resultaat. Ook een mail mocht niet baten dan maar via deze manier.
Mijn vraag is, moet ik een toeristen visum aanvragen of een goedkoop vliegticket naar buiten Thailand kopen? En kan ik een toeristen visum aanvragen met een enkeltje?
Ik hoor het graag!
Groetjes! ![]()
Vliegticket naar buiten Thailand volstaat voor een visumvrije entree, visum geeft je ‘recht’ op een entree met visum.
Ja, de ambassade (Den Haag) zal waarschijnlijk moeilijk doen als je een visum wilt met een enkeltje, bij het consulaat (Amsterdam) heb je meer kans. Je zult in ieder geval je plannen uit moeten leggen.
Ik zou dus een ticket naar buiten Thailand kopen, zo goedkoop mogelijk, kijk bijvoorbeeld eens naar Air Asia tickets vanuit Hat Yai. Dat is de makkelijkste en zekerste optie, en zal qua prijs weinig uitmaken met een visum.