Visum informatie Thailand

“Double entree visa” lijkt me inderdaad de meest praktische en goedkoopste oplossing in jouw geval. Enig probleem dat ik mogelijk voorzie is dat het wel eens twee weken voor vertrek aangevraagd dient te worden in Nederland. Maar dat weet ik niet zeker, ik heb alleen zoiets gehoord.

Waarschijnlijk is dat advies gegeven door iemand die alles per post heeft geregeld.
Papieren opsturen tot aan ontvangst is 2 werkdagen en het Consulaat in A’dam vraagt 7 werkdagen voor het verwerken van het visum en het weer terugsturen.
(Dat laatste gaat in de regel sneller).

Normaalgesproken (als je alles in persoon doet), duurt het 2 of 3 werkdagen van aanvraag tot afgifte.

Bedankt voor het meedenken. Maandag heb ik de visumaanvraag voor 2 entries de deur uitgedaan. Dinsdagavond zou het meegaan met de post zei het postkantoor. Volgens de ambassade krijg ik woensdag de 29e alles terug.
Alles heerlijk op het laatste moment maar het moet goed komen zo :slight_smile:

Hallo,

Ik heb eens alle visumverhalen gelezen en heb even de volgende vraag.

Mijn vriend en ik vertekken 14 nov naar Bangkok. Op 30 jan moeten we in Singapore zijn om naar Nieuw Zeeland te vliegen. We reizen dus overland naar Singapore. Ongeveer 7 weken willen we in Thailand zijn, met tussendoor een tripje naar Cambodja.

Heb ik het juist dat de beste/enige optie is om dan een toeristenvisum aan te vragen in Nederland voor 60 dgn? Als we dan na een week of 4 naar Camdodja gaan, kunnen we max 15 dgn terug Thailand in, met een verlenging van min 7 dgn/max 10 dgn. In die tijd reizen we dan naar het zuiden de grens over naar Maleisie.

Ik heb het idee dat deze constructie de goedkoopste manier is, of is er een betere?

Hoor het graag!

Ik neem aan dat jullie over land naar Cambodja reizen. Je kunt een toeristen visum voor 60 dagen aanvragen, maar ook een double entry touristen visum. In dat geval heb je ruimschoots voldoende dagen in Thailand na je uitstapje naar Cambodja, en alvorens je vertrek over land naar Maleisie.

Bedankt Thaitanic voor de reactie,
Double entry is inderdaad wat relaxer, hebben we wat meer speling als we ergens langer willen blijven.

Hi,

Ik wil graag een visum regelen voor thailand, maar ondanks dit uitgebreide forum kom ik er niet helemaal uit wat in mijn situatie het handigst is om te doen… Iemand met ervaring hierin die even wil meedenken? :slight_smile:

Via Bangkok vlieg ik in november naar Hanoi, om vervolgens via Laos, over land Thailand een paar weken later weer binnen te gaan. In Thailand wil ik vervolgens nog ongeveer 4 weken blijven voordat ik vanaf Bangkok weer terugvlieg. De visumvrije entry van 2 weken is dus niet van toepassing… Maar bij een visumaanvraag in NL heb je je vluchtgegevens nodig, is een ticket naar Hanoi (via Bangkok) hier dan ook geschikt voor? Of is het handiger om een visum voor Thailand dan in Vietnam of Laos te regelen? Of bestaat er nog een hele andere optie? :wink:

Alvast bedankt!!

Je kunt zonder problemen een visum in Nederland aanvragen, er van uitgaande dat je de eerste keer in Bangkok het land niet ingaat (dus immigratie niet passeert).

Vluchtgegevens is geen probleem, die heb je en dat is voldoende.

Ik vlieg 3 oktober naar bangkok en 5 februari vlieg ik weer terug vanaf bangkok (tussendoor ga ik rondreizen in azie en ik blijf niet langer dan een maand in thailand), ik heb geen visum geregeld. Ik dacht namelijk dat je makkelijk een visumvrije entree kreeg en dat het allemaal niet echt een probleem is, maar nu lees ik hier toch andere verhalen.
Ik ga er nog steeds vanuit dat het voor ‘thailand zelf’ geen probleem is, maar ben wel bang voor mijn vliegmaatschappij. Vandaar dat ik meteen even de organisatie gemailt die mijn vliegticket regelt, zij hebben mij een fictief ticket doorgestuurd voor 30 oktober. Iemand daar ervaring mee? Zouden ze er in trappen? Of moet ik nog iets anders doen om niet de kans te lopen om geweigerd te worden door de vliegmaatschappij?

Tja, je flest de boel. Dit is niet gewoon een foutje met visum, dit is fraude. Heb je navraag gedaan bij de maatschappij waarmee je vliegt naar Thailand?
Ik zou geen fraude plegen als ik jou was.

@ Regy

Persoonlijk zou het me aan me reet roesten of je de vliegmaatschappijen om de tuin leidt, want zo moreel verantwoordelijk zijn die organisaties zelf nou ook niet (understatement). Het punt is echter dat je alsnog het risico loopt om geweigerd te worden. Je gaat ongeveer vier maanden, dus ik zou tenminste een double entry tourist visum regelen, wat vier maanden dekt. In dat geval heb je in elk geval een aannemelijk en niet al te ingewikkeld verhaal: je hebt een visum om twee maanden in Thailand te verblijven, nadien reis je uit naar een buurland voor een week tijd, en nadien heb je wederom een visum om twee maanden in Thailand te blijven; dat dekt de vier maanden van je ticket.

“de organisatie gemailt die mijn vliegticket regelt”
is dus niet de vliegmaatschappij en bij het inchecken zal het de desk-piepels opvallen dat je in ieder geval met hen geen terugticket hebt geboekt en zullen vragen naar de retour-ticket en als ze die dan even inkloppen dan is die nergens te vinden.

Je krijgt waarschijnlijk niet eens de kans om de boel te flessen.

Ik weet dat dit hoogstwaarschijnlijk reeds een topic is maar kon het niet direct terugvinden, mijn excuses daarvoor!

Wij vertrekken volgende zomer voor 6,5 week naar Laos en Cambodja!

We komen echter aan in BKK, waar we maximum 2 dagen gaan blijven om zo met de trein naar Noord-Laos te gaan! Dan verblijven wij ongeveer 3 weken in Laos en 3 weken in Cambodja om nog een paar dagen te hebben voor een Thaïs eiland…

Hoe zit het met het visum in Thaïland? Als wij aankomen kunnen wij gewoon Thailand verlaten om dan 6 weken erna terug Thailand binnen te komen om zo terug in BKK uit te komen en terug het vliegtuig op te springen? Of zijn er speciale regelingen?

Bedankt alleszins!

Topic vind je hier.

In het kort: je hebt officieel een visum nodig voor je eerste entree aangezien je niet aan de eisen voor een visumvrije entree voldoet.

Dus een treinticket naar Laos voldoet niet?

Ik ben van Antwerpen dus naar het consulaat gaan en daar het uitleggen om dan een toeristenvisum aan te vragen?

Wat zijn ongeveer de kosten die hieraan verbonden zijn?

Bedankt!

30 euro voor een single entry

Dat is dan het toeristenvisum, ja? Ja sorry ben een beetje een Neewbie op dit vlak…

Dus aanvragen en kost dan 30euro maar geraak je er ook terug Thailand mee binnen of dan terug aanvragen?

Heb je het gepinde topic inmiddels al gelezen?

Ja heb het gelezen, enkel snap ik de link niet tussen single entry en toeristenvisum?

Dus dien toeristenvisum te halen en dit is dan 30 euro waar je dan mee gesteld bent of niet?

als je een touristvisa haalt ben je inderdaad gesteld, en dit kost 30 euro
de link tussen single entree en tourist visa is vrij simpel je hebt namenlijk 3 soorten van tourist visa 1 voor 1 entree (single entree) 30 Euro
1 voor 2 entee’s (double entree) 60 euro
1 voor 3 entree’s (tripple entree) 90 euro

jij hebt aan een single entre tourist visa voldoenden de eerste keer dat je thailand binnen komt heb je geen bewijs (moet vliegticket zijn) dat je binnen 30 dagen thailand weer verlaat en dus dien je een visum te hebben, de tweede keer dat je thailand binnen komt heb je wel een bewijs dat je het land gaat verlaten en krijg je omdat je over land het land binnenkomt een visum vrije entree van 15 dagen (als je met het vliegtuig thailand zou binnen komen zou je 30 dagen krijgen)