RErvan uitgaanda dat jullie geen vliegticket hebben naar Laos of Cambodia betekent dit dat jullie officieel een visum nodig hebben. Thaise immigratie is geen probleem, maar je kunt problemen hebben met het inchecken voor de vlucht vanuit Belgie/Nederland/Duitsland/Frankrijk als je niet aan de visumeisen voldoet, dus geen vliegticket naar buiten Thailand hebt met vertrek binnen 30 dagen of een visum.
Hoi! Ik heb heel veel gelezen over de visa voor Thailand, maar ik kom er niet uit. De berichten zijn best verschillend.
Van 1 september tot eind november ga ik op reis naar Zuid Oost Azie. Heen en terug vanaf Bangkok. Nou heb ik geen bewijs dat ik binnen 30 dagen Thailand verlaat. De vliegtickets die ik kan vinden zijn ongeveer even duur als het visum. Verder las ik dat een reserveringsbevestiging in een hostel in Laos/Cambodja ook telt als bewijs van vertrek uit Thailand. Nu ben ik geneigd om maar voor de zekerheid een 90 dgn visum met multientry aan te vragen, maar misschien is dit overdreven?
“Het goede nieuws is dat dit bijvoorbeeld een reserveringsbevestiging van een guesthouse of hotel in Cambodja of Laos kan zijn.”
Maar deze informatie vind ik verder nergens.
Terecht dat je die informatie verder nergens vindt want het is onzin. Vereist is een vliegticket naar buiten Thailand met vertrek binnen 30dagen. Je hebt dus 4 keuzen:
- visum aanvragen bij ambassade of consulaat;
- ticket naar buiten Thailand boeken, kan iets goedkoops zijn, bijvoorbeeld Hat Yai-Penang;
- vroeg inchecken op Schiphol (of vanwaar je oook vliegt naar Thailand) en hopen dat ze je uitleg accepteren, eventueel met het tekenen van een vrijwaring. Indien ze dat niet accepteren ter plekke een ticket boeken naar buiten Thailand;
- gewoon de gok nemen dat je met inchecken geen problemen hebt.
Dus wil eigenlijk zeggen dat we een Thais visum nodig hebben? Wij zullen een ticket kopen naar Bangkok heen en terug…en dan zoals bovengenoemd onze reis verderzetten? Dus een toeristenvisum hebben we dan nodig of wat dan? Waar is dit te verkrijgen dan en voor welke prijs?
Bedankt!
zie punt 1 van stevenl antwoord kosten 30 euro per entry
Bedankt
Per mail heb ik contact gehad met de ambassade van Thailand. En die zegt dat ik geen visum nodig heb. Dat je als je met een retourticket het land in komt, je sowieso een 30 dagen visum krijgt.
Ja, klopt wat betreft immigratie in Thailand, maar niet wat betreft de officiele regels en dus mogelijk ook niet wat betreft het inchecken voor de vlucht naar Thailand. Dus dan kom je bij optie 3 en 4 terecht.
Helaas zegt de Thaise ambassade dit vaker, maar helaas klopt het niet wat ze zeggen.
Pff wat onhandig zeg. Maar fijn dat je iig op de hoogte bent
Dan denk ik dat ik maar voor de zekerheid een ticket ga boeken uit Thailand. Want ik heb echt geen zin in gedoe.
Nou, eindelijk ben ik eruit dat ik een double entry visum moet aanvragen.
Nogmaals mijn verhaal 25 oktober kom ik aan in Thailand om 2 weken later per bus naar Laos te vertrekken. 15 december kom ik weer terug in Thailand en zal dan 4 januari naar NL vliegen.
Nu is mijn vraag alleen, ik heb niet echt bewijs dat ik de bus naar Laos pak. Ik heb wel een ticket naar NL 4 januari, maar niks over Laos. Ik heb bewijs dát ik die bus ga pakken, maar er staat geen datum op. Zal dit een probleem zijn?
Thaaaaanks!
Nee hoor, geen enkel probleem.
Heeey allemaal,
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen aangezien ik met een klein probleempje zit.
Ik heb een visum nodig voor 6 maanden (Bangkok) maar ik zit tot ongveer 25 oktober in Mallorca en 1 november vertrek ik al naar Bangkok.
Hoe kan ik mijn visum aanvragen? even op en neer naar Nederland gaat het niet worden:(
groetjes,
Nique
Als je even zoekt zie je dat het zonder problemen per post kan.
6 maanden Bangkok, wat ga je doen?
Heey Steven,
Ik ga 4 maanden in Bangkok werken, 1 maand vrijwilligerswerk en 1 maand reizen. Is het goedkoper om zelf naar de ambassade te gaan ipv via een visum bureau? en hoe moet ik het met mijn paspoort doen? gewoon versturen per post?
groetjes
Je kunt zeker proberen om een toeristenvisum te krijgen. Maar als je gaat werken kom je daar officieel niet voor in aanmerking. Nog sterker, je hebt dan ook een werkvergunning nodig, om die te krijgen heb je een non immigrant-B visum nodig. Daarvoor heb je uitnodiging nodig van de werkgever.
Waarschijnlijk het beste (wat betreft visum dan): geef aan dat je in de omgeving gaat reizen en na een maand of 6 weer terugkomt in Thailand. Illegaal werken in Thailand zou ik je overigens niet aanraden.
Hallo,
26 juli ben ik Thailand binnen gekomen vanuit Hanoi, waardoor ik dus een visum heb tm 24 augustus. Nu vlieg ik 23 september terug naar NL en ben ik van plan in de tussentijd in Thailand te blijven.
Ik weet van het bestaan van de optie om één nacht in Vientiane te verblijven en daar een 60 dagen visum te kopen. Maar is er ook een simpelere optie waarmee ik in Thailand zelf aan een maand extra kom? Naar Vientiane is iig goedkoper dan 3x over land en terug voor 15 dagen volgens mij. Ik zit in de buurt van Nong Khai, dus dat komt in principe goed uit.
Mocht dit de enige mogelijkheid zijn (ik kan langs Bangkok mocht ik daar wel n maand kunnen verlengen), heeft iemand dan tips om dit in Vientiane taxi en hostelwijs zo goedkoop mogelijk te regelen? Ik ben al in Vientiane geweest dus hoef niets meer te zien.
Bedankt!
Je wil een visum van 24 augustus tot en met 23 september, begrijp ik. Dat is vier weken en twee dagen. Volgens mij heb de twee opties die mogelijk zijn beschreven - er zijn bij mijn weten geen andere. Behalve dat je twee keer over land zou kunnen gaan (voor 2 x 2 weken) en dan een boete betalen van 500 baht per dag voor de resterende twee dagen. Deze boete dient voldaan te worden op het moment dat je Thailand verlaat (gebeurt bij de paspoort controle op het vliegveld).
Er rijden volgens mij busjes van Nong Khai naar Vientiane. In ieder geval van Udon Thani naar Vientiane. Maar het fijne weet ik er niet van. Er rijdt ook een trein van Nong Khai naar Vientiane en je kunt een kaartje kopen in Nong Khai; dat zou wel eens het goedkoopst kunnen zijn. http://transport.nongkhaiinformation.com/
Je hebt nu geen visum maar een visumvrije entree.
Als je het land verlaat en overland weer terugkomt krijg je 15 dagen, niet 2 weken. Alles bij elkaar denk ik inderdaad dat een tripje met overnachting naar Vientiane en daar visum aanvragen de goedkoopste en makkelijkste manier voor je is.
Je krijgt 15 dagen maar die stellen je in praktijk in staat om maar 2 weken te blijven.
.@ stevenl
…net zoals een maand, je in praktijk in staat stelt om 29 dagen te blijven.
Met 15 dagen kun je 15 dagen blijven, behalve als je praat over visaruns, aangezien dan de laatste dag van eerste entree en eerste dag van 2e entree dezelfde dag zijn.
Hetzelfde geldt voor 30 dagen.
Daarnaast: als je per vliegtuig vertrekt wordt de eerste dag overstay als standaard beleid kwijtgescholden, dus daar win je weer een dag.