Het enige bewijs en het enige dat voldoet aan de eisen is een vliegticket naar buiten Thailand met vertrek binnen 30 dagen. Een bustciket voldoet niet, evenmin als een vliegticket van bijvoorbeeld Jakarta naar Singapore.
Kan je me dat adresje waar jij op de luchthaven een ticket koopt voor 3 tientjes naar een bestemming buiten Thailand ook doorgeven ? Die wil ik ook wel hebben
!
Oke, bedankt voor de snelle reacties. Nog een laatste vraag; Ik zit er nu aan te denken om een tourist Visa met 1 entry aan te schaffen. Deze kost 30 euro en geldt 60 dagen. Dit elimineert de problemen met de Airline. Ik kan dan alsnog naar Cambodja gaan over de grens, dan vervalt weliswaar het visum, maar wanneer ik terug kom dan krijg ik toch gewoon een gratis visum voor 15 dagen? Klopt dit? Is dit een goede en legitieme manier?
Ja, dat kan zonder problemen.
Je krijgt als je terugkomt geen visum maar een visumvrij entree trouwens.
Hallo,
Ik vlieg 25 oktober van Bali naar Thailand. Ik zal hier 2 weken verblijven om vervolgens naar Laos te reizen met een soort georganiseerde bustrip. Voor deze busreis kan ik me in Bangkok aanmelden om te kijken welke dag ik precies wil vertrekken. Maar dit betekent dat ik dus geen echt bewijs heb dat ik het land binnen 30 dagen verlaat (mijn terugticket is 3 januari). Krijg ik dan een visum?
En aangezien ik na Laos denk ik langer dan 15 dagen Thailand in wil moet ik een double-entry visum aanvragen, betekent dit ook gegarandeerd dat ik de eerste keer gewoon door de douane kom?
Verder vroeg ik me af of het verplicht is om al een hostel geboekt te hebben bij binnenkomst.
Thanks alvast!
Danique
Danique, bij binnenkomst in Thailand controleert men in de regel niet of men ook weer een uitreis-document heeft. Dit wordt vaak al gecontroleerd door degene die je naar Thailand brengt.
Je hoeft geen hotel of ander onderkomen geboekt te hebben als je naar Thailand reist al wordt er op de arrival/departure-card wel naar een adres gevraagd.
Voor je verblijven in Thailand in de periode tussen 25-10 en 3-1 (welke 71 dagen duurt) kun je een toeristen-visum aanvragen minimaal 3 entries (1 = eerste aankomst, 2 = is terugkomst uit Laos, 3 = border-run Cambodja) OF een single entry toeristen-visum in Vientiane en dit zou de lading moeten dekken. Je eerste binnenkomst op 25-10 doe je dan dmv visum-vrije entree en geeft je 15 of 30 dagen.
Beste Aziegangers,
Ik ga voor 2 maanden richting Azie( Bangkok) met een retourticket. Ik ben niet van plan een visum aan te vragen. Als ik Thailand binnen 30 dagen verlaat per vliegtuig, voldoet dan een enkeltje naar bv Singapore of moet dat ook een retourticket zijn?
Alvast bedankt.
Ik heb me goed ingelezen over het visum van Thailand, maar bij mijn situatie kom ik er niet helemaal uit wat ik moet doen.
Hier mijn reis, zoals ik het nu in gedachten heb:
30 aug - 15 sep - Thailand
16 sep - 23 sep - Cambodja
24 sep - 6 okt - Thailand
7 okt - 20 okt - Vietnam
21 okt - 6 nov - Thailand
7 nov - 26 nov - Laos
27 nov - 14 dec - Thailand
Oke, het ziet er wel heel onlogisch uit nu ik het zo voor me zie, maar er zit toch echt een logische route achter ![]()
Ik ga alleen naar Vietnam met het vliegtuig, verder alles via land.
Nu zou ik kunnen kiezen voor 2 entry, dus 2x 60 dagen. Dus voor Vietnam 60 dagen en na Vietnam 60 dagen. Alleen ga ik dan tussendoor wel via land naar Laos en Cambodja. Kan mijn visum van 60 dagen dan gewoon doorlopen of stopt het dan en moet ik bij binnenkomt vanaf Laos of Cambodja dan weer een nieuw visum in laten gaan?
Anders zou je zeggen: je neemt eerst het standaard visum die je krijgt als je binnenkomt met het vliegtuig (van 30 dagen), want je gaat toch naar Cambodja, maar dat gaat per land en heb ik dus geen bewijs van.
HOE LOS IK DIT OP!!! Ik heb zelf even geen idee meer…
Een 4x entry lijkt me ook een beetje overdreven ![]()
Het gaat om een vliegticket naar buiten Thailand, dus het goedkoopste ticket dat je kunt vinden volstaat. Ik geloof dat momenteel Had Yai-KL goedkoop is bij Air Asia.
Je kunt een triple entry nemen, en bij immigratie de eerste keer vragen om je visum niet te grbuiken maar visumvrij binnen te komen (geen visumgegevens invullen op je arrival card). Als dat niet lukt kun je de laatste keer dat je binnenkomt 15 dagen visumvrij krijgen, en deze dan verlengen.
Want ja, een entry van een visum wordt geactiveerd zo gauw je het land (opnieuw) binnenkomt en is dus niet meer geldig zo gauw je het land hebt verlaten.
Ik heb nog even zitten puzzelen en nu is dit mijn idee:
Ik neem een 2-entry.
30 aug - 15 sep - Thailand (ik laat de 1e keer van m’n entry in gaan)
16 sep - 23 sep - Cambodja
24 sep - 6 okt - Thailand (geen visum nodig, omdat het minder dan 15 dagen is, toch? en ik heb een vliegticket naar Vietnam)
7 okt - 20 okt - Vietnam
21 okt - 6 nov - Thailand (ik laat de 2e van mijn entry in gaan)
7 nov - 26 nov - Laos
27 nov - 14 dec - Thailand (in deze periode verleng ik mijn visum: waar kan dit? Alleen in Bangkok en wat is de prijs daarvan? Hoe lang duurt het? Of ik kort deze periode met 3 dagen in en ik zit gewoon aan de toegestane 15 dagen).
Is het zo mogelijk?
Ja kan, mits immigratie meewerkt met de entry na Cambodia en je visum niet afstempelt. Als dat kukt zou ik na Vietnam niet de tweede entry doen maar weer visumvrij, hoef je uiteindelijk je visum niet te verlengen omdat je het voor je laatste entree gebruikt.
Visum of visumvrije entree verlengen kan bij ieder immigratie bureau. Kost 1900 Baht en 1 pasfoto.
Dag,
Kan iemand mij helpen met het volgende. Mijn vriendin en ik ga voor zes weken naar Laos. Qua vliegticket is ons idee om losse tickets te kopen, een snelle berekening leert namelijk dat dit al gauw zo’n 400 euro goedkoper is. Dit levert natuurlijk wel gedoe op in Bangkok aangezien je door de douane moet om in te checken. Het idee is als volgt:
- een retourvlucht Amsterdam-Bangkok
- heenreis: Bangkok- Luang Prabang op dezelfde dag als aankomst Bangkok (dus geen verblijf, alleen maar door de douane dus om in te checken voor de vlucht naar Luang Prabang)
- terugreis Pakse (Laos) Bangkok, drie dagen Bagkok en dan terug naar Amsterdam.
Ik las op aroundtheglobe.nl het volgende;
"
*Wanneer je naar Thailand vliegt om Thailand en een of meer van de omringende landen te bezoeken, maar langer dan 30 dagen in een of meerdere van deze omringende landen verblijft, om vervolgens weer vanuit Thailand naar een andere bestemming te vliegen, heb je een visum nodig. Voor de immigratie lijkt het er namelijk op dat je de hele periode in Thailand verblijft. Je voldoet in dit geval niet aan punt drie van de benodigde vereisten om het land binnen te kunnen op een visumvrije entree. *
Oplossing voor bovenstaande situatie is dat je een vliegticket hebt (het moet een vliegticket zijn), met een vertrekdatum binnen de 30 dagen naar een van de omliggende landen. Je kunt nadat je in Thailand door de immigratie bent dit ticket weer annuleren, zodat je daarna alsnog over land de omringende landen kunt bezoeken. Je kunt er ook voor kiezen om in plaats van een visumvrije entree vooraf een visum aan te vragen en daarmee naar Thailand te gaan.
"
Moeten wij in ons reisplan nu een visum aanvragen of kan dit met twee keer een 30-dagen visumvrije entreé? Immers, wij hebben in bij beide aankomsten in Bangkok een ticket binnen 30 dgn ter beschikking voor een bestemming buiten Thailand. Accepteert de douane in Thailand dat je zo kort achter elkaar twee visumvrij entrees maakt?
Heeft iemand ervaring met het doorvliegen met twee losse tickets in Bangkok? Gaat het snel door de douane en kan je vlot je koffer pakken en weer inchecken?
Dank!
Vriendelijke groet, Joachim
Je voldoet aan de eisen voor een visumvrije entree, zoals ook al staat in je geciteerde tekst van ATG: "*Oplossing voor bovenstaande situatie is dat je een vliegticket hebt (het moet een vliegticket zijn), met een vertrekdatum binnen de 30 dagen naar een van de omliggende landen. "
*Dus je hebt beide keren geen visum nodigmaar komt zonder problemen Thailand in.
Reken op 3 uur voor immigratie, douane afhandelen en opnieuw inchecken.
Hallo,
Ik zit al een tijdje te zoeken naar het juiste visum voor Thailand, maar ik twijfel nog steeds wat voor mijn geval het beste is.
Ik ga eind augustus 4 maanden reizen in Azië. Ik ga eerst richting Singapore, Indonesië en Australië. Waarna ik op 14 november naar Bangkok vlieg en op 22 december naar huis vlieg.
Wanneer ik in Thailand ben wel ik 2 weken in Thailand verblijven, waarna ik richting Laos en Cambodja ga. Tenslotte keer ik terug richting Bangkok om uiteindelijk naar huis te gaan, dit laatste zal max. 14 dagen zijn.
Kom ik hiermee in aanmerking voor toeristenentry on arrival 30 dagen en via Cambodja naar binnen met een overlandvisum voor 15 dagen?
Of is het toch beter om alvast in Nederland een visum te halen?
Groetjes,
Dennis
Dank voor het antwoord!!!
Groet, Joachim
Visa on arrival bestaat niet voor Nederlanders/Belgen, ik neem aan dat je een visum vrije entree bedoelt. Daar kom je officieel niet voor in aanmerking, en het vervelende is dat vanuit Australie vaak gecontroleerd wordt op aanwezigheid van vliegticket naar buiten Thailand. Dus ik zou voor de zekerheid een visum aanvragen. Hou wel rekening met de geldigheidsduur ervan, zodat het nog geldig is als je de eerste keer Thailand binnenkomt.
Hoi,
Ik heb toch nog een vraag;
Wij hebben een ticket BKK-AMS November 2012 heen en April 2013 weer terug.
Nu is het plan om een toeristenvisum aan te vragen voor 60 dagen bij de Thaise Ambassade.
Hebben we dan nog een apart vliegticket nodig om aan te tonen dat we binnen 60 dagen het land verlaten? Alvast bedankt.
Nee, geen probleem met het ticket dat je hebt.
Hey wij zijn een koppel uit het Belgische dat volgende zomer 6 weken wil reizen doorheen Thailand, Laos en Cambodja.
Aangezien wij landen en terugkeren van uit Bangkok start en eindigt onze reis in Thailand. Maar er zit wel meer als 30 dagen tussen deze data. Moeten wij dan ook ook een tourist visa halen of hoe zit dat nu? :chin:
Alvast bedankt voor de reactie!