Visum-informatie Thailand

Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Groeten Sander

Ook het double entry visum is gratis.
Ik heb vandeweek gebeld met het thaise consulaat in Amsterdam.

Ook het double entry visum is gratis.
Ik heb vandeweek gebeld met het thaise consulaat in Amsterdam.

Klinkt goed, maar als ik jou was zou ik het pas geloven als het visum in je paspoort staat en je niets hoeft af te rekenen.

Laat het weten asl je het dubble entry visum gratis krijgt. De officiele medeling van de Thaise oevrheid zegt uitdrukkelijk dat uitsluitend een single entry gratis is. Maar het Thaise consulaat in Vientianne schijnt ook dubble entries gratis te verstrekken.

Ik heb in Maleisie ook double entry gratis gekregen. Dus ik denk dat het wel klopt.

Is ook wel een beetje begrijpelijk
als het dan toch gratis ‘moet’, dan heeft men het liefst zo min mogelijk werk en dan kun je maar het best een visum verstrekken met ee zo lang mogelijke geldigheid.

Ik doe mijn paspoort vandaag op de post. Hoop hem volgende week weer terug te hebben. Ik zal jullie op de hoogte houden. :slight_smile:

Op een ‘bevriend’ Engelstalig Thailand georienteerd forum, is er enige opschudding ontstaan, over het Thaise Consulaat in Penang (Maleisie).

Ogenschijnlijk geven zij GEEN toeristenvisum meer als er (volgens hen) al te veel in het paspoort staan. Het advies wordt vervolgens gegeven om een toeirstenvisum in je thuisland te gaan halen.
Volgens dat forum, waren er al diverse buitenlanders die zich in Penang bevonden en geen visum meer kregen.
Ik geloof wel dat het waar is, al geloof ik niet dat het erg lang zal duren voordat de Thaise Immigratie dienst in zal grijpen.

Tipje: let dus even op voordat je naar Penang afreist. Als je al wat toeristenvisa in je paspoort (opeenvolgend) hebt staan, kunnen ze moeilijk gaan doen.
Misschien toch maar ergens anders heen.

Klopt, ik heb inderdaad zolang ik hier ben alleen nog maar slechte dingen over Penang gehoord, veel mensen krijgen om uiteenlopende redenen geen visa. Daarom ben ik daar nooit heengegaan. Ik ga altijd in KOTA BAHRU. Geen problemen, heeft iedereen die ik ken hier nog altijd visa meegekregen, ongeacht wat er in je paspoort staat. Als je op safe speelt ga je naar Kota Bahru Maleisie en niet Penang.

Hartstikke bedankt voor de info. Echt handig om te weten.
Ik zit nu onder de Texaanse zon, dus even heel wat anders. Ik heb voor de veiligheid toch maar een 3 entry visum in Amsterdam gehaald (gratis) omdat ik denk dat zo’n visum moeilijker te krijgen is in Kuala Lumpur. Als ik nu Thailand inkom is dat nog 4 maanden geldig. Daarna moet ik gaan kijken hoe het verder moet, want wat ik tot nu toe begrijp is dat ik hierna nog 2 keer een maand verlenging kan krijgen en daarna alleen nog maar 14 dagen verlenging.
groetjes Hanneke

Penang schijnt niet alleen moeilijk te doen als je al 3 touristenvisa achter elkaar hebt, maar ook als je een keer een 30 dagen verlenging van je toeristenvisa hebt gekregen.

Je visa is nog 4 maanden geldig, dat betekent dat je van al je 3 entries gebruik moet maken binnen die 4 maanden. Entries die je niet gebruikt vervallen. In jouw geval zal je dus binnen komen en 60 dagne toestemming krijgen om in Thailand te verblijven. Vervolgens kun je dat verlengen met 30 dagen voor 1,900 baht. Daarna moet je even de grens over en kun je direct weer terugkeren voor een nieuwe 60 dagen. Deze kun je opnieuw verlengen met 30 dagen, waanra je het land uit moet. Je kunt niet meerdere 30 dagen verlengingen achter elkaar hebben.

(Eventueel kun je de dag voor je visa vervalt het land uit en weer terugkomen, dan krijg je opnieuw 60 dagen).

Daarna kun je een neiwu dsubble entry visum halen in Vientianne, Laos.

Het zijn tot op heden nog steeds geruchten. Naar wat ik begrepen heb zijn er nog geen eerstehands ervaringen dat ze inderdaad na 3 keer de stop erin doen.

Er zijn inmiddels wel degelijk mensen geweigerd en Thaivisa heeft het bevestigd gekregen van enkele guesthouses in Penang.

Alleen over Khota Baru zijn we niet zeker.

Dank je.

Citaat:
Ik vlieg via cathay pacific heen op 13 oktober en vlieg ook via hun terug op 13 december. Maar verlaat Thailand zoals ik al schreef binnen een maand naar Laos.
Als je vooraf een (gratis) viosum haalt, zou je het volgende kunnen doen:
bij inchecken laat je je visum zien, dus is inchecken geen probleem. Op het inreispapier dat je in het vliegtuig ontvangt vul je bij ‘visum’ niets in, en je vraagt de immigratie beambte om een visum vrije entree. Meestal lukt dat wel. je hebt dan je visum nog om te gebruiken als je Thailand weer binnenkomt vanuit Laos.

dit las ik
 zit daar dan geen gevaar achter? als je zo visumvrij in een land bent? Het duizeld me even na het lezen van alles hier, maar neem aan dat het goed komt. :slight_smile:

Ik hoor wel vaker dat sommigen dit zo doen, of dat ze misschien denken dat het kan: “Meestal lukt dat wel.”
Als je Thailand in een tijdsbestek van 2 maanden in-vliegt en ook weer verlaat, haal dan gewoon een 60 dagen toeristen visum met 2 of meer entries. Hoef je ook niet te klungelen met een “visum-vrij verblijf”. Naar men zegt, worden zelfs touristen-visums met meerdere entries gratis verstrekt in Amsterdam, maar dat is van horen zeggen.

Dit visum vrij verblijf is wettelijk geregeld en heet: visum-exempt oftewel visum vrijstelling. Houders van een Nederlands paspoort krijgen een visum vrijstelling van 30 dagen bij binnenkomst via een Internationale luchthaven (in de meeste gevallen: Swampie Airport).

haha, ik lach eerst even om ‘Swampie airport’.
dan een vraag. vast al gesteld maar ik kom er ook even niet meer uit!

60 dagen double entrie, betekend
? Ik kom met AirAsia bangkok in vanaf HOng Kong op 24 september en heb pas weer voor 12 januari een ticket terug geboekt. Is dit voldoende als bewijs dat je iig weer weg gaat, of kan ik beter alvast een ticket naar Laos oid boeken?

dan lees ik dit:

http://www.wereldwijzer.nl/images/icons/icon1.gif

Re: Visum-informatie Thailand
Ja hoor, kan bij de Vietnamese ambassade in bangkok, op Wireless Road (thanon Wittayu).
De prijs is afhankelijk van de snelheid waarmee je je paspoort (met visum) terug wilt hebben.

is daar een authorisatie voor nodig??? ik dacht het wel he?

Reis je met een toeristen-visum verstrekt door een Ambassade of een Consulaat, dan hoef je niet aan te tonen dat je ooit het land verlaat.
Kom je op 24 sept Thailand binnenkomt en tussentijds Thailand verlaat naar bijvoorbeeld Laos, zorg dan dat je uiterlijk op de dag voordat je oorspronkelijke toeristenvisum afloopt het land weer binnenkomt. Je zult bij binnenkomst nog eens met 30 dagen kunnen verlengen, maar dit kost wel weer THB 1,900.

dus met dat gratis visumgedoe nu, hoef ik niks aan te tonen bij aankomst in Thailand?

en als ik dan later via de lucht op lopend Thailand weer inkom, krijg ik 15 dagen? Of heeft dat iets te maken met dat double entrie gebeuren? waar ik dus geen verstand van heb.

dankje. ik reis alleen dus om nervous-breakdowns te voorkomen in je eentje puzzel ik het helemaal uit!

deze vraag had ik ook nog:

dan lees ik dit:

http://www.wereldwijzer.nl/images/icons/icon1.gif

Re: Visum-informatie Thailand
Ja hoor, kan bij de Vietnamese ambassade in bangkok, op Wireless Road (thanon Wittayu).
De prijs is afhankelijk van de snelheid waarmee je je paspoort (met visum) terug wilt hebben.

is daar een authorisatie voor nodig??? ik dacht het wel he?