Je gaat dus eerst naar Hong Kong, reist vervolgens Thailand binnen op 24 september, gaat tussentijds nog naar Laos, maar reist uiteindelijk op 12 januari 2010 weer naar huis? Even kijken…24 september tot en met 12 januari zijn meer dan 90 dagen.
Kom Thailand binnen op een visum-vrijstelling, maar let op, je moet in dit geval wel aan kunnen tonen dat je uiterlijk op de 30e dag na binnenkomst het land weer verlaat. Tijdens je trip naar Laos verblijf je uiteraard een dag of 2 in Vientiane en daar scoor je je 60 dagen toeristen visum. Dit 60 dagen visum kun je op de 59e dag van geldigheid nog eens voor 30 dagen verlengen bij een Immigratie dienst in thailand (THB 1,900).
Heb je niet genoeg aan de 1e 30 dagen Thailand, dan scoor je zowel in Amsterdam als in Vientiane een gratis toeristen visum. Steeds voor 60 dagen en mag zowel enkel, dubbel en multiple entry zijn.
Oh ja, Vietnam…daar heb ik geen kaas van gegeten. Misschien zijn daar andere experts voor. Ik kan me zo voorstellen, dat er in nederland ook een Vietnamees restau…uhh Ambassade zit. Bel daar gewoon ff heen. Ze zitten aan het Nassauplein in Den Haag en daar zit ook de Thaise Ambassade (in Den Haag dus), kun je lekker een dagje hi-ha-hagenezen.
Amsterdam is inderdaad niet eenvoudig te bereiken, maar volgens mij worden er op hullie zijn website ook tijden aangegeven waartussen je het best kunt bellen. Het zijn trouwens geen knakkers…laat ze het maar niet horen.
Bij elk Thais Consulaat cq. Thaise Ambassade zijn de toeristen visa (60 dagen, single entry) gratis. Er zijn ‘knakkers’ die ook multiple entries verstrekken. Deze aktie duurt nog tot medio maart 2010. Het is dus gene nieuwe regeling, maar een herhaling/verlenging van een bestaande regeling, die overigens maar tijdelijk is.
Je kunt trouwens alles per post regelen met Amsterdam/Den Haag, maar daarvoor kun je het best eerst even bellen.
Dankjewel!! iedereen!! Weet iemand hoevaak je een land in kan met die 15 dagen stempel als extra? Anders mis ik mn vliegtuig bij de 3e keer bijvoorbeeld
en nog iemand een idee over Vietnam+authorisatie??
Voordat ik een visum in Vietnam kan krijgen heb ik een visum-authorisatie nodig. Dacht ik. Ik kan wederom de Vietnamese ambassade ook niet bereiken helaas…
Ik kon ze nu eindelijk bereiken en hoorde dat ik een visum voor 1 maand kan krijgen en een tijdsbestek van 3 maanden kan aangeven waarbinnen die ene maand zou vallen. Klinkt mooi!
Ik ga met mijn vriendin 6 maanden door azie reizen,
waarvan 2 á 3 maanden (ik denk 3 maanden) in thailand dan ga ik naar Cambodja,vietnam en maleisie. En dan weer terug naar bangkok welk visum heb ik dan nodig?
Aangezien je voorhebt om wat rond te reizen, kan het ook zijn dat je tijdens je verblijf in Thailand misschien wel eens even de grens over wil wippen.
Probeer bij de ambassade/consulaat een 60 dagen toeristen-visum te krijgen met zo veel mogelijk entries (dat zullen er 3 zijn). Het 60 dagen toeristen-visum met 1 entry is gratis (tot en met Maart 2010), maar er zijn ambassades/consulaten die ook meerdere entries gratis verstrekken.
Wat Joseph aan het begin aangeeft kan alleen als je een uitreisbewijs hebt zoals een vliegticket dat je binnen 30 dagen het land uit reist. Mocht het zijn dat je Thailand weer over land terug in reist dan krijg je nog maar 15 dagen die verlengbaar zijn in Thailand zelf.
Maar hij heeft het over als je geen visum hebt en dus gewoon land zonder visum of ik heb het verkeerd begrepen. Ja als je een multientry heb dan is er niets aan de hand dan kun je in en uit reizen.
Aangezien Joseph schrijft: “Probeer bij de ambassade/consulaat een 60 dagen toeristen-visum te krijgen met zo veel mogelijk entries”: heb je dit inderdaad verkeerd begrepen.
Aangezien je voorhebt om wat rond te reizen, kan het ook zijn dat je tijdens je verblijf in Thailand misschien wel eens even de grens over wil wippen.
Ik heb deze zin zo begrepen dat het zonder visum ook kan sorry hoor verkeerd gelezen kan gebeuren.
Ja dan is het geen probleem en dan kan een multientry een goed idee zijn.
Heeft er iemand onlangs nog een visum aangevraagd per post bij de Thaise consulaat in Amsterdam? Is het nou wel of niet gratis bij hun?
Op hun website staat nog steeds dat het €30,- kost voor een single entry toeristenvisum. Ik heb hun meerdere malen gebeld, maar krijg steeds faxgeluiden te horen. Ook al meerdere malen gemaild, maar ik krijg maar geen antwoord op mijn e-mails.