Ik heb een maand terug ongeveer een single entry visum aangevraagd via het consulaat in A’dam. Heb mijn paspoort en alle gegevens erbij (incl gefrankeerde retourenvelop) met de post (aangetekend) verzonden.
Ik kreeg binnen 3 werkdagen mijn paspoort incl visum terug. Totaal geen problemen mee gehad én het was gratis! Als je nog vragen hebt hoor ik het, maar wees snel, ik vertrek morgen naar Thailand!
Dank je wel voor je informatie! Ik ga mijn paspoort ook opsturen. Ben nu in ieder geval zeker dat het iemand gelukt is. Vond het nogal tricky om het zomaar op te sturen zonder iemand van het consulaat gesproken te hebben.
Per post of persoonlijk maakt niet uit. Het Thaise Ministerie van Buitenlandse Zaken heeft per officeel decreet aangegeven om de Single Entry Toeristen visums tot en met Maart 2010 gratis te verstrekken.
Sommige Ambassades/Consulaten verstrekken zelfs meerdere entries gratis.
Het Thais Consulaat in Amsterdam is slechts op bepaalde tijden telefonisch beschikbaar en volgens mij is dat 's morgens tussen bepaalde tijden.
Ik ben van plan om een half jaar naar Thailand te gaan, maar ik heb nog een paar vragen.
Mag ik ook langer dan 6 maanden in Thailand blijven (voor zover ik weet mag dat niet, maar ik weet het niet zeker)?
Is een visum gewoon een stempel in mijn paspoort of iets anders zoals een formulier?
Wat voor visum heb ik nodig? Ik ben niet van plan om naar andere landen te reizen.
Ik heb gelezen dat ik na 60 naar de grens moet om weer binnen te komen, is er geen manier waarbij dit niet hoeft? Hoe werkt dit dan? Moet ik dan opnieuw formulieren invullen en wachten op een nieuw visum?
Misschien domme vragen, maar ik hoop dat iemand een antwoord heeft.
Je mag blijven zolang je een visum hebt.
Ja, een visum is een stempel, die je toegnag geeft tot het land.
Mulitple entry zou het beste zijn, daarmee kun je het makkelijkste lang in Thailand blijven.
Nee, dat is niet te vermijden, je moet eruit om het visum te verlengen of een nieuw visum aan te vragen. Als het visum niet meer geldig is moet je een nieuw visum aanvragen bij ambassade/comsulaat, bijvoorbeeld in Maleisie, Singapore, Laos, etc.
Als ik een multiple entry-visum heb, moet ik dan ook mijn visum laten verlengen in een ander land? Of kan ik dan gewoon Thailand uit en meteen weer in zodat ze het bij de grens verlengen?
Ik ben op dit moment een visum aan het aanvragen. Op het formulier staat de vraag:
Guarantor and address in Thailand:
Moet je dit verplicht invullen? Zo ja kun je daar bijvoorbeeld het adres invullen van de hostel waar ik de eerste nacht in verblijf?
Als ik een multiple entry-visum heb, moet ik dan ook mijn visum laten verlengen in een ander land? Of kan ik dan gewoon Thailand uit en meteen weer in zodat ze het bij de grens verlengen?
En hoe lang duurt het ongeveer tot ik het visum heb als ik vandaag een visum aanvraag?
je kunt hem de volgende dag ophalen als je hem inleverd bij de Thaise Ambassade (of is het een consulaat…enfin…) in Amsterdam…
Ik heb 2nd entry voor 2x 60 dagen en dat gebruik ik binnen een half jaar, dus ik ga eruit en de tweede keer dat ik het land binnenkom gebruik ik de 2e.
Sorry, ik begrijp het even niet… Als ik vandaag mijn paspoort en aanvraagformulieren inlever bij de ambassade, dan hebben ze de volgende dag een stempel in mijn paspoort gezet (dus een visum) en kan ik het weer ophalen? Is er ook een andere manier die veilig is (ik woon namelijk erg ver van Amsterdam)
En hoe lang moet ik het land uit als ik mijn visum moet verlengen? Want ik wil dus een half jaar, heb ik dan 3 visa nodig? Dan kunnen ze het verlengen bij de grens en kan ik het land meteen weer in of moet ik echt naar een ambassade of consulaat in het buitenland (Laos, Maleisië of Singapore bijvoorbeeld?) om mijn visum te verlengen?