Visum-informatie Thailand

In het noordelijkste puntje en dat is ver als je alleen maar met het ov kan reizen.

oke is toch wel te doen. Je moet eens gaan rondreizen in Azie of Australie dat is pas ver. Maar goed je kunt het ook aangetekend versturen en anders de reis naar Amsterdam maken.

Onderaan het aanvraagformulier staat:

FOR OFFICIAL USE
Kind of visa and No. …………………………
Date of issue …………………………………
Evidence …………………………………….
Expiry date ………………………………….
Fees …………………………………………
Signature ……………………………………

Wat moet ik daar nou invullen?
Of is dat niet voor mij bedoeld? Ik weet het nr. van mijn visum toch nu niet?

Niets invullen, is niet voor jou bedoeld.

Bedankt voor je snelle reactie :slight_smile:

Beste lezers, Ik wil graag vanaf Oktober, 5 maanden in Thailand blijven, zou nu echter graag willen weten welk visum ik het best daarvoor kan aanvragen. Was zelf aan het denken over een toeristen 2 entries visum, en dan bijvoorbeeld 1 keer een visa run te doen voor een additionele 30 dagen. Ik heb een ticket dat een halfjaar geldig is. Dus, kan ik wellicht beter voor een ander visum gaan? of is deze constructie veruit de beste optie? Alvast bedankt voor de reacties!

Multiple entry toeristen visum is inderdaad de beste oplossing, en nog gratis ook op het moment.

Bedankt voor je reactie. Dus de prijzen op de site van de thaise ambasade zijn in principe puur ter indicatie, en momenteel niet van toepassing?

Officieel is tijdelijk een single entry toeristen visum gratis, maar er zijn alom geluiden, zie ook diverse draadjes hier, dat zowel de ambassade als het consulaat ook multiple entry toeristenvisa gratis verstrekt.

HOi,

Je kunt zelfs een half jaar visum aanvragen, met 3 entries. Heb ik ook gedaan. Dan moet je dus drie keer een visumrun doen, elke 60 dagen, binnen een half jaar. En je gaat maar 5 maanden, dus. Ik heb dit visum ook aangevraagd en gratis gekregen. In Amsterdam. Duurt wel een paar dagen voordat het klaar is. En het gaat meteen op de dag in dat je het krijgt.

Veel plezier in Thailand!!!
Hanneke

Beste Jan; ik zal het beknopt houden!! bangkok aankomen:stempel 30dagen!verblijf is 3uur terug vliegtuig nemen naar Laos, en dan terug naar bkk!! terug stempel 30dagen?of een single entry?GEORGESSIAM.

Als je even terug bladerd op dit Topic kom je het allemaal tegen, je hebt al eenmaal die 30 dagen bij aankomst als je dan binnen die periode de grens overwipt naar Laos is er niets aan de hand.

Hey,

hoe lang duurt dat ongeveer? ik ga 3 maanden reizen in azie, daarvan eerst ongeveer 25 dagen thailand, dan de grens over. maar wil ben waarschijnlijk nog een ± 3 wkn in thailand daarna.

oh, en wanneer ben jij naar thai consulaat geweest? want als ik dus nog steeds gratis een multiple entry kan halen, is dat zowiezo prima! :slight_smile:

groeten!

Hoi,
Misschien hoort deze vraag niet op deze plek, maar toch…
Ik begreep van de douane in Satun dat ik bij binnenkomst in Thailand (over land) maar een visum krijg voor 15 dagen… alleen met het vliegtuig is het nog mogelijk voor 30 dagen…
Hun advies was om in Penang (Maleisie ) een visum voor 30 dagen te regelen.
weet iemand hoe dit werkt?

alvast bedankt,
goet loes

Ongeveer zoals het er staat, alleen de term ‘visum’ klopt niet, dit is ‘visum vrij entree’.

Over land: 15 dagen visum vrije binnenkomst, door de lucht: 30 dagen.
Of vooraf een visum regelen, kan bij iedere ambassade/consulaat.

Sorry voor mijn late reactie. :slapen: Ik ben 30 juni naar het Thaise consulaat in Amsterdam op de Lairessestraat geweest en heb toen een gratis multiple entreevisum gekregen. Het duurt ongeveer 2 tot 3 dagen voor het klaar is.
Succes!!
groetjes Hanneke

Heeft er hier iemand een mailadres van het de ambassade in den haag? Ik krijg óf geen antwoord op mijn mails óf ik krijg een melding dat het een onjuist mailadres is…

Of heeft iemand antwoord op deze vragen:

Wanneer gaat je visum in? Ik las hier namelijk dat het ingaat op de dag dat je het ophaalt bij de ambassade/ het consulaat?

Wat is het makkelijkst in de volgende situatie:

20 nov. amsterdam - bangkok
5 jan. bangkok - amsterdam
1 febr. amsterdam - bangkok
30 mei bangkok - amsterdam

Multiple entry?
Is dat wel mogelijk als ik alleen een ticket (ams -bkk - ams) van 20 nov. - 5 jan. kan laten zien bij de ambassade?

En weet er iemand toevallig nog een goedkoop ticket (rechtstreekse vlucht)?

Hallo,

Als je je visum krijgt voor Thailand heb je 3 maanden de tijd om het land in te reizen. Het moment waarneer je inreist is het moment wanneer het visum in gaat. Ik denk dat je ze beter kunt bellen. Ik heb al vaker gehoord dat het beter gaat.
Zover ik het weer in Multi entry wel mogelijk.

Hoi, wat MOira zegt is waar, maar vergeet niet dat de tijd dat je multiple entry visum geldig is, wel ingaat op het moment dat je het afhaalt. Dus als je een half jaar hebt voor 3 entry’s, moet je binnen drie maanden het land de eerste keer inkomen, maar het halve jaar begint op de dag dat je het visum ophaalt. Zo ging het in ieder geval bij mij (in Amsterdam).
Succes. Hanneke

Hallo,

Ik ben zelf alleen single entry gewend ik heb deze inmiddels zo’n 5 keer aangevraagd en dan heb je 3 maanden de tijd om Thailand in te reizen.