Visum-informatie Thailand

Ik heb een vraag aan jullie allemaal.

Ik heb een ticket van 90 dagen naar thailand, maar ik heb maar een visa gekregen van 60 dagen, langer kan niet alleen als je met pensioen gaat heb ik me bij het visa bureau laten vertellen.

Nou kan je wel je visa verlengen na die 60 dagen met 2x 2 weken extra. Ze hebben mij weisgemaakt dat ik dat verlengen kan doen bij een lokaal politie bureau.
weet iemand waar je allemaal je visa kan verlengen buiten de grens over te gaan???
of heeft iemand ervaring met dit soort visa’s???
bedankt alvast mac…

macpack, dat visum bureau heeft je onzin verteld. De lengte van je visum heeft niets met je inkomen of waar je inkomen vandaan komt te maken en verlengen bij politie kan niet.

Je kunt je visum verlengen bij een immigratiekantoor, kost 1900 Baht, voor 2 weken. Daarna (of ook in plaats van die verlenging) kun je de grens overgaan en viosum exempt het land weer inkomen., Doe je dat over land krijg je 15 dagen, kom je per vliegtuig krijg je 30 dagen.

Veel plezier.

o oke dat is inderdaad wat anders dan dat het visum bureau heeft verteld. die immigratiedienst kan je die vrijwel overal vinden in thailand? ik ben rond die tijd dat ik het moet verlengen op ko panang dat full moon party eiland, weet je misschien of daar in de buurt je ook je visum kan verlengen? en als ik een vissum run moet doen bijv. in cambodja, hoelang moet ik dan in dat land blijven?

bedankt alvast groetjes mac…

Visum run is het land uit en er direct weer in, behalve als je een nieuw visum aan moet vragen.

Immigratiekantoren zijn overal, in ieder geval op Samui.

Sorry waarschijnlijk staat het antwoord al ergens, maar ik kan er niet wijs uit zoveel verschillende dingen lees ik.
Mijn vraag:
stel ik heb ticket geboekt naar Bangkok en blijf 90 dagen in Thailand. Welk visum moet ik hiervoor nemen?

Bedankt alvast.

Single entry dat je hier verlengt en/of een visum run mee doet of een multiple entry.

hoi Hanneke

ik had begrepen dat je het visum meteen op kon halen bij de ambassade ?

via het reis buro begreep ik dat een visum via de visum dienst 30 € p/p is en dan nog 70 € voor het versturen

maar hier begrijp ik dat het gratis is ??
kan je me dat vertellen of jij er v oor hebt betaald ?

een Thais toeristenvisum voor 60 dagen is gratis te verkrijgen via de Ambassade of Consulaat. Dit kan in Den Haag of Amsterdam en is gratis tot 1 maart 2010.
Dit geld voor ook alles Thaise ambassade’s en consuls in het buitenland.

heb het visum voor 60 dagen 2 weken geleden opgehaald en kost 33.92 euro.
dit was bij de visum dienst. het werkelijke visum is inderdaad gratis, de kosten zijn puur voor de bemiddeling.

groetjes mac…

voor het versturen rekenen ze dus ook nog eens 70€

maar ikmbegrijp uit de voorgaande berichten dat je het niet meteen zelf kan mee nemen als je daar bent !
hieft iemand daar duidelijke info over ?

duurt 5 dagen bij de visum dienst daarna sturen ze hem op per post of kom je hem daar zelf ophalen, hier heb ik geen idee van hoe het werkt bij de ambasade

groetjes mac…

Goedendag.

Weet iemand of er een verschil is in de duur van het te krijgen visum als ik vanuit Malyasia per vliegtuig of over land Thailand binnen kom? Of maakt dit niet uit?

Als je via Maleisie over land binnen komt krijg je 15 dagen.

Bedankt voor je super snelle reaktie Moira

Lees net op http://www.visum.nl/thailand-info.htm dat een toeristen visum voor 60 dagen tot 1 maart 2010 gratis is???

Ik vertrek echter a.s. dinsdag naar Nepal en van daar circa 7 weken later via Malasie naar Thailand…

Als ik morgen naar Den Haag rijd, zou ik dan nog op tijd het visum hebben?

of het in Kuala lumpur regelen daar is het ook gratis. Wij hebben het zelf in KL geregeld was de ene dag brengen de volgende dag al weer klaar ook gratis.

Okay, da’s ook een idee, krijg ik daar ook 60 dagen? En kan ik dan alsnog over land Thailand in, zonder dat dit visum vervalt of zoiets sufs?

En is het misschien toch niet veiliger om morgen even op en neer naar Den Haag te flitsen? Hoewel, da’s 110 km, op-en neer, en dan ophalen = 440 km…

Hmm, misschien toch beter in KL

Heeee, of in Kathmandu, daar ben ik eerst 7 weken naar toe, daar zit ook een THais consulate, wat denk je daar van?

Heb je soms ook nog tips voor een guest house in KL

Hallo,

Als het visum aanvraagd in KL krijg je ook 60 dagen en dan heb je 3 maanden de tijd om het land in te reizen. Dit kan over land of met het vliegtuig.
Over Nepal kan ik je niet adviseren ben er zelf nooit geweest.
Ik kan je niet adviseren over een geusthouse in KL omdat ik en mijn man alleen maar verblijven in 4 a 5 sterren hotels. Dus daar kan ik alleen maar advies over geven.

Beste Moira,

Ik check in Kathmandu de Thai Embassy voor een visum, als dat niet lukt, of geld kost, kan ik altijd in KL voor niets een 60 dagen visum halen. Perfect Plan!

Als ik met een vrouw zou reizen ging ik ook in een 4 of 5 sterren hotel, maar parsimonious as I am, voor mezelf is een guest house goed genoeg :slight_smile:

In ieder geval nogmaals bedankt voor alle goede tips en vriendelijke adviezen.

Hallo,

Ik weet wel zeker dat je in Nepal bij de Thai Embassy ook gratis je visum kan krijgen. Dit is namelijk ook wereldwijd. Dit is namelijk een beslissing die de overheid heeft genomen dat visa tot 1 maart 2010 gratis zijn.

Graag gedaan.

Hou er alleen rekening mee dat bij ambassades een toeristenvisum op het moment gratis is, bij consulaten worden soms administratiekosten in rekening gebracht. probleem is dat de consulaten afhankelijk zijn van de inkomsten uit visa, en zonder die inkomsten komen zij nu in problemen. Dit geldt niet in Amsterdam, maar bijvoorbeeld het consulaat in Hull brengt kosten in rekening.