oke en ik weet dus zeker in Kuala lumpur worden er ook geen kosten in rekening gebracht. Ik heb deze geheel gratis gekregen.
Na het lezen van een aantal van de berichten op dit forum heb ik het nog niet duidelijk hoe ik nou aan de benodigde visa kom :s
Mijn situatie is als volgt: Ik ga met mijn vriendin 5 maanden door Thailand, Laos, Cambodja en Maleisiƫ reizen. Weet niet precies hoe lang ik overal ben, maar ongeveer een maand per land dus.
Is het dan mogelijk om op de heenweg (naar Bangkok) in het vliegtuig een visum te bemachtigen? Of van te voren regelen? Ik heb gehoord dat voor de andere landen, je aan de grens een visum kan regelen maar geldt dat dan ook van bijvoorbeeld Cambodja -> Thailand? Of moet het nu op de ambassade van het desbetreffende land in het land waar je op dat moment verblijft geregeld worden?
Nee, je kunt voor Thailand in het vliegtuig nooit een visum bemachtigen. Vooraf aanvragen bij ambassade/consulaat of visum vrij het land in komen (kom je officieel niet voor in aanmerking), dus ik raad een visum aan. Als je tussendoor niet meer in Thailand komt is dat wat betreft Thailand klaar, want als je voor de terugvlucht het land weer binnenkomt krijg je visum vrije entree. Mocht je tussendoor Thailand binnenkomen en/of langer dan 15-30 dagen willen blijven, raad ik een multiple entry visum aan.
Aha okay, maar als ik dan met mijn multiple entry visum (die ik in Nederland kan aanvragen?) 20 dagen door Thailand heb gereisd, via Laos/Cambodja weer terugkom, dan heb ik dus nog maar 10 dagen? Of kan ik dan ook ābijkopenā?
Ja, in Nederland aanvragen.
Die 30 dagen is uitsluitend voor een visum vrije entree en geldt per binnenkomst. Ook bij een viusm is de geldigheidsduur per binnenkomst.
http://www.thailandreisgids.nl/alles-over-thailand/over-thailand/visum-immigratie-thailand.php
Hier staat trouwens wel dat het mogelijk is om een visa upon arrival te krijgen (30 dagen geldig)
Hallo,
Dat klopt maar dan moet je wel een bewijs hebben dat je binnen 30 dagen het land weer verlaat heb je dat niet dan heb je grote kans dat de vliegtuigmaatschappij waar je mee vliegt je niet mee zal nemen.
Ik heb deze ervaring met Eva Air die zijn daar heel streng in die al meerder keren meegemaakt dat ze vragen naar een visum of een bewijs van uitreizen. Ik ben pas weer gevlogen van Amsterdam naar Hong Kong met een tussenstop op Bangkok en mooi dat ik mijn vliegtickets moest laten zien voor mijn vervolg reis.
ben vandaag in aādam geweest. een visum voor een half jaar met 3 entrys. en dat helemaal gratis!! nou ja 10 euro om het paspoort terug gestuurd te krijgen. maar het kan volledig via de post kijk maar eens bij deze link staat alles heel handig.
Dat is dan onjuist. Alleen mogelijk is een visa exempt entree (dus visum vrije entree) onder bepaalde voorwaarden, zoals vliegticket naar buiten Thailand binnen 30 dagen.
in thailand bij aankomst geen uitreis-bewijs nodig. je krijgt gewoon stempel. zorg zelf dat je optijd de grens overgaat. dan kan je gratis 30 dagen on-arrival krijgen.
anders langs de ambasade gaan in amsterdam, of even proberen te bellen⦠of visumdienst mailen, reageren erg snel.
groeten en succes!
Hallo,
Wat jij zegt renee klopt niet je hebt wel vaak wel een bewijs nodig dat je uitreist want de vliegtuigmaatschappijen nemen je 9 van de 10 keer niet mee. Ik heb deze ervaring inmiddels al 2 keer gehad met Eva Air. Dit heb ik trouwens ook nog 1 keer gehad toen ik bij Vietieane Laos over land de grens over ging toen vroeg ze of ik een ticket had dat ik binnen 30 dagen het land weer zou verlaten.
De vliegtuigmaatschapijen hebben geen zin om op hoge kosten gejaagd te worden om je weer mee terug te moeten nemen.
vervelend voor je. lijkt me niet leuk om weer terug te moeten / alles om te boeken.
maar ik ben nu op dit moment in thailand, en ik ben echt zo binnengekomen.
heb alleen maar ingevuld dat ik over land weer wegging. was geen probleem. en ik weet nog steeds niet welke dag dat precies wordt, zolang het maar voor de verloopdatum van mijn visum isā¦
groeten!
Hallo,
Nou ik had het geregeld dus vervelend voor mij was het niet. Ik weet gewoon dat ze streng kunnen zijn en dat vliegtuigmaatschappijen je kunnen weigeren. Jij hebt gewoon heel veel geluk gehad daar komt het op neer. Je kunt het beter regelen voor de zekerheid anders kun je zo je vliegtickets in de prullenbak gooien.
ik heb voor vertrek contact gehad met de visumdienst, die hebben gezegd dat het geen probleem zou zijn.
ik heb ook geen problemen gehad⦠bij inchecken heb ik nog heel even moeten wachten omdat ze gingen controleren of het goed was, maar dat was binnen 3minuten gechecked.
Hallo,
Ja maar ook de visumdienst kent niet iedereen zijn ervaringen. Dit is hoe het bij Eva Air gaat en die nemen je gewoonweg niet mee. Dus daarom zeg ik dat je geluk hebt gehad.
hallo allemaal,
De visumdienst zal ook niet moeilijk doen ( niet in NL, maar ook niet ergens anders), het heeft te maken met eisen van een land. Thailand bv (maar ook Indonesie) heeft als eis dat je een retour ticket hebt, dit betekent formeel dat de maatschappij die je vliegt daar verantwoordelijk voor is. Dat de landen zelf bij binnenkomst niets zeggen is een voordeel voor de reizigers die een enkel ticket hebben. Er zijn alleen maatschappijen die zich aan deze regel houden ( Jetstar in Australie bv. nemen je niet mee als je niet kunt laten zien dat je naar 30 dagen weer vertrekt uit het land waar zij met jou op reizen.
het blijft dus altijd een risico als je met een enkel ticket reist. Creditcard bij de hand houden en hopen dat er een goedkoop alternatief is op de vliegwebs.
groet Loes
ok. dan ligt het dus aan de maatschappij en niet aan de douane bij het land zelf�
visumdienst geeft in principe de regels van de landen door lijkt mij? zij verdienen er juist geld op door voor mij een visum aan te vragen⦠niet door mij risicoās te laten lopenā¦
maar singapore airlines (SQ) geeft dan in ieder geval geen problemen.
groeten!
Hallo,
Het kan ook aan de douane liggen dat ze je niet toe laten. Het is net hoe hun bui is ze kunnen wel moeilijk gaan doen als ze daar zin in hebben. Dus het ligt echt niet alleen aan de vliegtuigmaatschappij.
OK, ik weet niet wat āde visumdienstā is, maar: ze weten duidelijk niet van de hoed en de rand.
Het beleid wordt vastgesteld door immigratie, de vliegmaatschappijen zijn er verantwoordelijk voor als ze iemand meenemen die het land niet in mag. Zij krijgen dan een boete en moeten deze persoon weer mee terug nemen. Immigratie doet vrijwel nooit moeilijk als je niet aan de voorwaarden voor visumvrije entree voldoet, maar de vliegmaatschappij kan daar niet op rekenen, en doet dus soms wel moeilijk.
Vereist voor visumvrije entree: ticket naar buiten Thailand met vertrek binnen 30 dagen plus voldoende geld (credit card, pinpas, traveler cheques volstaan). Visumvrije entree geldt alleen voor een aantal Westerse landen, andere landen: visa on arrival of visum vooraf via ambassade/consulaat. Visum vooraf is ook de optie voor mensen die niet aan de visumvrije entree regels voldoen.
Op het moment (tot 1 Maart) is visum vooraf gratis.
Ik heb net even zitten tellen en waarschijnlijk ga ik 90 of 92 dagen naar Maleisiƫ/Thailand of andersom.
Ik ben nu al de weg kwijt in het visum verhaal⦠Is het niet het makkelijkste om een 90dagen visum aan te vragen voor 1 land in NL en die in te laten gaan op de dag van vertrek? (het is eigenlijk wel gek dat het ingaat op het moment dat je je paspoort weer ophaaltā¦dan moet je zoiets dus nog een dag of 2 voor vertrek regelenā¦)