Gewoon vooraf een visum aanvragen voor Thailand (is 60 dagen geldig, en wordt geactiveerd op het moment dat je Thailand binnenkomt).
Sorry-maar weten mensen tegenwoordig niet eens meer wat douane doet: je bagage (Niet) nakijken op smokkelwaar? Die vragen niet naar paspoorten en tickets. Hier in NL doet de marechaussee de paspoortcontrole, in de meeste landen heet dat grenspolitie-in Thailand de immigration dienst.
Visum on arrival: die term wordt veel te vaak ook al misgebruikt-dat is een service voor wat Thailand als 2e klas burgers beschouwt-van verdachte landen zoals India, Letland, Tsjechie etc-ze moeten VOOR ze de immigration in BKK doorheengaan een apart stempel kopen (is tijdelijk ook gratis) en daar wordt-al naar gelang hun herkomst- ook andere dingen nagekene-zoals ticket out (hoeft niet pese retour binnen die tijd)-per PLANE=niet overland. Dat stemple geldt dan voor 14 dagen. Thailand heeft nog niet bemerkt dat de EU is uitgebreid met die landen…
Nog een aanvuling; als je Thailand overLAND binnenkomt-klirijg je sinds ec 2008 nog slechts 15 dagen gestempel als visa=exempt-alleen per AIR is de 30 dagen van toepassing-dat heft nogal wat verkeerd plannende mensen gepakt die even naar Cambodia gingen en weer terug Thaild in.
Het vertsrekken van een TOURISTvisum=geldig voor 60 dagen, is gratis, als stimulans om het toursime wat op te krikken, tot 10/3/2010. Je moet dan Thaild binnenkomen binnen 3 maand na agifte ervan.
ben 2 weken geleden in a’dam geweest. een visum thailand geldig voor een half jaar met 3 entrys. en dat helemaal gratis!! nou ja 10 euro om het paspoort terug gestuurd te krijgen. maar het kan volledig via de post kijk maar eens bij deze link staat alles heel handig.
Hallo beste mensen,
ik vlieg maandag naar Thailand. Heb een retourticket voor 2 maanden later. Ben net terug uit Zuid-Amerika, dus geen tijd gehad om visum te regelen. Ik vlieg met China Airlines. Gaan ze er moeilijk over doen dat ik geen visum heb?
Groetjes
Hallo,
Ja die kans is aanwezig wat je zou kunnen doen is contact opnemen met China Airlines en vragen.
Lastig, je zal waarschijnlijk toch echt een visum nodig hebben om meegenomen te worden door China Airlines. Als laatste kan je altijd nog een goedkoop ticket met bijvoorbeeld Air Asia boeken via internet als “bewijs” dat u, voordat uw standaard maand om is, het land uit bent. Eventueel na aankomst kan je nog naar het Thais consulaat gaan om alsnog een visum aan te vragen, en zo niet naar een ander land te hoeven of uiteindelijk overstay (500 bath per dag) te betalen. Succes!
Bedankt voor de reacties!!
Heb net gekeken naar Air Asia en kan voor zo’n 35 euro een vliegticket naar Ho Chi Minh (Vietnam) boeken. Dat is dan dus geldig als ‘bewijs’ dat ik het land uitga?
Dan probeer ik eerst gewoon in te checken en als het niet mag, boek ik dat ticket…
Groetjes
Wouter bij china airlines>>> vul je een formelier in dat zij niet verandwoordelijk zijn voor het niet op tijd regelen van je je verblijf langer dan 30 dagen .
dus je kan gewoon mee vliegen maar houd in Thailand wel in de gaten die 30 dagen regeling anders betaal je een boete op het vliegveld bij vertrek 1 dag te laat 1000 thaibath en elke dag later 500 bath meer met een maxium van 20000 bath:THAILAND:![]()
Heel erg bedankt voor de info Fransjes!
Ik blijf idd maar 10 dagen in Thailand, ga alleen over de grens overland dus kan het niet bewijzen…
Groetjes
Klopt wat fransjes zegt, bij China Airlinesd kun je een formulier invullen en daarmee de aansprakelijkheid voor niet in Thailand worden toegelaten zelf overnemen.
Maar om problemen te voorkomen zou ik, indien parktisch mogelijk, toch nog proberen vooraf een visum aan te vragen, zodat je ook 60 dagen in het land mag blijven. Als je 2 maanden blijft moet je anders tussendoor 1x (als je vliegt) of 2x (over land) het land uit om weer vismvrij binnen te komen.
ik vertrek 13/11 met een enkeltje Bankok en een visum voor 4 weken. dit moet voldoende zijn zoals ik het hier begrijp???
Een visum voor 4 weken? Wat is dat voor een visum?
steven heeft gelijk-visum voor 4 weken bestaan niet.
als je voor de optie kiest een goedkoop enkeltje AirAsia (of wie dan ook) te boeken-dan hoeft dat GEEN retour te zijn-het cheapest is meest naar Malay-bvb KUL of Penang-kan al rond de 15EUR-vanaf BKK zit er altijd die 700 THB=14EUR airporttax in-die kan je zelfs terugclaimen als je het niet gebruikt-je krijgt dan 500 THB teruggestort. en doe GEEN ticket naar VNam-dan vragen ze om een visum voor daar-duuhh!
Slimme web/kopieerders die al een AirAsia ticket van eerder hebben-met schaar+extra kopie is er zo een bijgeflanst-ze lijken allemaal eender.
Naar het schijnt wil EVA wel echt ticket out zien-en kan China blijkbaar met verklaring tevreden worden gesteld. dat varieert echt per airline-en vaak ook nog waar je opstapt. LTU/AB wil het zeker ook zien-en dwingt je om een superduur retour met HUN te boeken als je het niet hebt-en dat is dus nergens voor nodig.
Bedankt voor alle reacties!
Ik had een retour ticket voor 2 maanden naar Bangkok en geen visum. Blijf hier geen 2 maanden, ga overland de grens over, maar heb daar geen bewijs van.
Maargoed, nergens problemen gehad, ben nu in Bangkok. Ze vroegen nergens om retour ticket en hoefde ook niets te tekenen bij China Airlines dat zij niet verantwoordlijk zijn als ik niet binnen kom.
Dit is mijn ervaring, dus hoeft niet voor iedereen zo te gaan… maar lijkt me dat je met dat enkeltje naar Bangkok wel goed zit Deborah. Weet niet hoe je aan visum voor 4 weken komt? Die krijg je iig ook automatisch als je daar aankomt…
Groetjes
Wouter, je krijgt in Thailand geen visum als je aankomt maar een visumvrije entree. En daar zit hem nou net de kneep, dat kan officieel alleen op bepaalde voorwaarden. o.a. een vliegticket naar buiten Thailand met vertrek binnen 30 dagen.
Dat er bij jou niet gevraagd is naar het ticket is heel mooi voor je, maar een zo’n ervaring is geen enkele garantie of zelfs maar graadmeter dat het een volgende keer hetzelfde is. Andere maatschappij, andere check in medewerker, meer/minder drukte bij inchecken, etc., kunnen allemaal beinvloeden hoe een en ander verloopt.
Veel plezier trouwens in Thailand en de rest van je vakantie.
Sorry las t niet goed ik bedoelde dit:
1 entry € 30,-
geldig: 3 mnd.
verblijf: 60 dgn.
Hoi Deborah,
Dat betekent dat je een visum hebt, dus je hebt geen enkel probleem bij inchecken en/of immigratie.
Veel plezier.
oke dank je wel, is toch wel spannend nu het dichterbij komt en ga ik aan alles twijfelen haha
Klopt helemaal Stevenl, het is mijn eigen ervaring en zou ook aanraden om een visum te halen als je langer gaat dan 4 weken! Ik had er geen tijd voor, en gelukkig is er niks gebeurd… De visa zijn sowieso gratis naar ik begrijp, dus als je tijd hebt, gewoon halen!
Veel plezier in Thailand Deborah… ben er nu 2 dagen, weet zeker dat je een mooie tijd hebt hier! ![]()
Groetjes
Hoi, ben vandaag naar het Thaise consulaat geweest aan de Lairessestraat 143, Amsterdam. Even een korte beschrijving.
Als je binnenkomt zie je een balie met 2 dames. Ik moest een nummer trekken, had ongeveer 10 personen voor mij. Je mag niet in de gang wachten, moet in een (nette) wachtruimte plaatsnemen. Je mag niet mobiel bellen. De dames zijn wat streng, kortaf en vertonen autoritair gedrag. Je zult ze vrindelijk te woord moeten staan. In mijn gevaal heeft dit geleid tot het gewenste (tourist)visum, multi entry, en het leuke is: het visum is, in tegenstelling tot wat de website vermeld, geheel gratis. Ik heb ervoor gekozen om het visum op te laten sturen. Kosten 10,–.
Thailand, here i come :vak02: