Visum-informatie Thailand

Ik was er gister ook!!! Het beeld wat je schets klopt inderdaad… ‘U MOET ZITTEN! U MAG HIER NIET STAAN!!!’ het was niet echt een gezellig gesprek wat je met die vrouw kon voeren :stuck_out_tongue: als je trouwens laat merken dat je er niet van gediend bent is ze trouwens ineens poeslief :stuck_out_tongue:

True! Visa gratis :slight_smile: scheelt toch weer 90 euro pp (voor ons dan, we hebben 3 entry tourist visum)

Nu de dagen aftellen :smiley:

Hallo allemaal,

Ik ga binnenkort een reis maken van 4 maanden door Zuid-oost Azië. Bijna alles is rond, maar wat betreft de visa bestaat bij mij wat onduidelijkheid.
Om te beginnen kom ik aan in Bangkok en zal ik uiteindelijk terug vliegen vanaf Jakarta. In thailand krijg je gratis bij aankomst een toeristenvisum voor dertig dagen. Hier heb ik in principe genoeg aan, want na twee weken zal ik Laos binnen gaan. Die doe ik echter over land en ik heb daar geen bewijs van. Het enige wat ik heb is een boeking voor de Gobbon experience in Laos. Is het echt noodzakelijk om op andere wijze aan te tonen dat ik het land zal verlaten? Vervolgens zal ik binnen mijn 30-dagen visum voor Laos het land weer uit zijn en doortrekken naar Cambodja. Vanaf daar zal ik Thailand weer in gaan en zal ik een 15-dagen visum krijgen. Dit is echter wel te kort en daarom zal ik daar bij de ambassade daar een visum aanvragen voor dertig dagen. Moet ik daar vervolgens ook aan kunnen tonen dat ik binnen deze dertig dagen het land zal verlaten voor maleisië??

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen want er bestaat bij mij wat onduidelijkheid over de vereisten!

Alvast bedankt!

Groetjes,

Sanne

Hallo Sanne,
Bij aankomst in Th heb je GEEN bewijs nodig dat je het land binnen de
dagen verlaat.
Bedoel je in de Th-Ambassade in Cambodja dan is er ook geen bewijs nodig.
Als je bij terugkeer je visa aanvraagt NIET op de Ambassade maar in Thaise Immigrationdienst in Bkk of in een andere stad zie http://www.immigration.go.th om de andere bureaus te vinden.
Let er wel GOED op dat je je aan de data houd anders krijg je een rode "overstay"stempel en als je terug wil kan dat moeilijkheden geven.
Enjoy Thailand en MVG Frank
Let er wel goed op dat je de data NIET overschrijdt.

Hallo Sanne,
Bij aankomst in Th is er geen bewijs nodig.
Op de Th-Ambassade in Cambodja is ook geen bewijs nodig. Check toch even op de website Thaivisa.com.
Anders kom je gewoon de grens over (15 dagen) en vraag je op de Thaise Immigratie dienst je verlenging aan, ook geen bewijs nodig. Lijst met plaatsen die een Immi hebben en meer inkichtingen op http://www.immigration.go.th.
Let er wel GOED op je aan de data te houden, anders krijg je een rode "overstay"stempel in je pas en dit kan moeilijkheden geven bij een nogmaals bezoek.
Enjoy Th en MVG Frank

Soorry voor het dubbel antwoord. Was niet zeker of het eerste doorkwam…mijn connection stopte.

Sorry Frank, onjuiste informatie.

Sanne, om in aanmerking te komen voor visumvrije entree (want daar heb je het over, niet over een visum) moet je officieel voldoende financiele middelen hebben en beschikken over een vliegticket naar buioten Thailand met vertrek binnen 30 dagen. Immigatie in Thailand doet daar niet moeilijk over in de praktijk als je dat niet hebt, maar je kunt bij het inchecken in het vliegtuig problemen krijgen.
Voor de zekerheid: haal vooraf een visum, of zorg voor een ticket naar buiten Thailand.

Voor je tweede entree in Thauiland: voor een visum heb je geen vliegticket nodig. Maar: als je vooraf naar consulaat/ambassade gaat voor een visum, vraag dan een multiple entry aan, dan kun je meerdere keren met visum binnenkomen, en heb je dus geen problemen.

geloof steven maar-hij is ECHT deskundig.
je KUNT=dat betekent kan of niet-dus big problems krijgen met de AIRLINE die je naar BKK brengt-en san je vond het niet nodig te melden welke dat was. Er zijn hier versch. meldingen van mensen die bvb door EVA geweigerd zijn-en ik hoorde hetelfde met AB/LTU vanaf DUS-je MOET dan een TICKET uit kunnen tonen binnen 30 dgn na aank. Thaild- OF een visum-en dat is toch gratis for the time being.
Als je besluit een visum voor Thaild in PnPn-Camb (Of eventueel al in VTE-Laos) te regelen-ook daar is het gratis-dan kan dat niet vor 30 dagen-enkel voor 60 days. Besef wel dat het daar stormloopt met visa-halers. Je kan gewoon zonder vooraf regelen 30 days krijgen als je Thaid in VLIEGT-dus bvb AirAsia vanaf PnPn naar BKK.
Die dames in de Lairessestr heb ik eind okt ook mogen meemaken-ze zijn wel poeslief als ze merken dat je geregelde klant bent-en ik kreeg double entry ook al totally free (free is trouwens ook free in het Thai-wat betekent dat het een geheel onbekend concept was tot de engelsen dat inbrachten)

Haai allemaal,

Ontzettend bedankt voor jullie adviezen! Na jullie berichten en wederom een belletje naar de visumdienst kwam ook uit dit gesprek naar voren dat ik toch beter een visum kan halen (terwijl ze eerst zeiden dat dit niet nodig was). Ik ga toch ook maar liever voor zekerheid. Overigens vloog ik Cathay Pacific airways en had ook nergens kunnen vinden hoe zij hier mee omgingen.

Dus… ik ga zo op weg naar het consulaat in amsterdam!

Bedankt,

Groetjes,

Sanne

Graag gedaan en veel plezier in Thailand.

Heb nu wel een visum, maar geen backpack meer. Ben één van de ongelukkigen die zijn (backpack)spullen in die CityBox in Amsterdam-Noord had staan. En die is dus helemaal afgefikt, met mijn backpack spullen erin. Kan weer helemaal opnieuw beginnen. Snap wel dat het een luxe-probleem is, en dat er ergere dingen zijn in de wereld. Maar toch…

Hallo,

we vliegen morgen naar Kuala Lumpur, na 2 dagen vertrekken we voor 3 nachten naar Langkawi en willen vandaar naar Koh Lipeh, volgens mijn man is ons visum in Thailand dan maar 15 dgn. geldig omdat we via Maleisie binnenkomen, ik betwijfel dat maar zeker weten doe ik het niet, kan iemand ons aan de juiste informatie helpen please?

Indien mogelijk nog graag vandaag, zal anders morgenochtend ook nog even checken maar als het niet voor die tijd lukt kan het antwoord dan gemaild worden?

alvast bedankt!

(is overigens geen vraag uit luiheid want ik heb wel degelijk gezocht maar dat maakt het juist verwarrend, vandaar :hihi: )

Thailand over land binnenkomen geeft je een visa-exempt van 15 dagen. Kom je Thailand via een luchthaven binnen dan krijg je 30 dagen visa-exempt.

Heeft dus niets met Maleisie te maken maar met de wijze waarop je Thailand binnenkomt. Maar dat doet niets af aan het feit dat jouw man zo te zien gelijk heeft.:chin:

1 like

Dankjewel Falang, helaas, (nee niet het feit dat mijn man gelijk had, echt, dat station zijn we na 32 jaar samen wel zo’n beetje gepasseerd :biggrin: ) maar wel dat we dus voor oud en nw weer even terug zullen moeten, zonde, maar tis niet anders, we gaan het evenzogoed leuk hebben hoor!

En nu duik ik mn mandje in want morgen weer vroeg op… en dan >>>

EINDELIJK!! :chin:

Hallo,

Je zou nog een visum kunnen aanvragen in Maleisie bij de Thaise autoriteiten. Dan heb je 60 dagen. Deze is tot 1 maart 2010 gratis aan te vragen.

1 like

Hallo allemaal,

Volgend jaar ga ik een wereld reis maken, als laatste wil ik 5 weken door thailand reizen, Maar ik heb een vraag over de visum aanvragen, ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen,

Als eerste ben ik 17 als ik de visums aanvraag, ik ben nogal jong maar ik heb al veel gereist en het halen van men HAVO is de reden dat is een jaar eropuit wil. (als ik het haal)

De berichten over visums aanvragen in Thailand lopen nogal uiteen, weet iemand of ik in LAOS ( bijvoorbeeld in vietiane ) een visum kan aanvragen voor in Thailand voor 60 dagen? Hoe lang ik daar dan mee bezig ben en of ze moeilijk doen over mijn leeftijd

Alvast bedankt (:

Ja, in Vientiane, Laos, kun je een visum aanvragen voor 60 dagen. Duurt 2 dagen. Geen idee wat de gevolgen van je leeftijd zijn trouwens.

Maar ben je 17 een paar dagen voor je naar Thailand komt?

Hallo,

Je hebt waarschijnlijk kans dat een ouder moet tekenen voor akkoord. Je zou even contact op kunnen nemen met de Thaise Ambassade in Nederland die kunnen je daar vast antwoord op geven. Je hebt trouwens als je visum in NL zou aanvragen 3 maanden de tijd om Thailand in te reizen.

Ja, waarschijnlijk een of twee weken later word ik 18. Ik ga weg als ik 17 en 5 maanden ben en kom terug als ik 18 en een maand ben.
Ik heb ergens gelezen dat ik een goedkeuringsbrief van mijn ouders mee moet nemen om te laten zien dat ik mag reizen alleen. Verder heb ik daar nog heel weinig informatie over gevonden

Afgelopen jaar was ik 16 toen ik alleen naar Thailand afreisde. Ik heb 2 maanden rondgetrokken en heb vantevoren een visum aangevraagd bij het Thaise consulaat te Amsterdam. Dit is allemaal zonder problemen verlopen en er zijn geen vragen gesteld of iets dergelijks, ik ga er dus ook vanuit dat dit bij jou ook geen probleem zal zijn.

Hallo,

Kan iemand mij helpen?
Ik ga in april voor het eerst naar Azië, ik vlieg op Bankok waar ik ongeveer een week blijf vervolgens reis ik naar maleisie en Cambodja. Daarna wil ik nog 22 dagen in Thailand rond te reizen.
Als ik vooraf een ticket boek naar Maleisië kan ik aantonen dat ik Thailand uitga binnen 30 dagen.
En ik moet vanuit Cambodja terug met het vliegtuig naar Bankok omdat ik over land maar 15 dagen in Thailand mag verblijven.

Als ik het ticket niet vooraf wil boeken of niet wil vliegen uit Cambodja moet ik een visum aanvragen. Kan ik in Nederland een visum aanvragen voor de tweede keer dat ik Thailand in ga? Of stempelen ze deze de eerste keer gelijk af. Zo ja, moet ik dan een re- entry visum aanvragen?

Alvast bedankt…